Romantik i Paris?
Fra : jr

Dato : 15-11-05 01:07

Har 5 dage (Man-Fr) planlagt midt i Dec sammen med konen. Hvad er de
romantiske "must do" i Paris? Hvordan skruer jeg bedst ferien sammen?

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-05 16:55

Hej

Hvor skal i bo?

Lige nedenfor place du tertre ligger der en skøn og romantisk restaurant,
som hedder "La maison rose" - kan kun anbefales..

Ditte

Fra : jr

Dato : 16-11-05 17:19

"Ditte Hartmann Sørensen" <dunda_ditte.ad.hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> Hej
>
> Hvor skal i bo?
Vi skal bo på hotel Neva. 14 Rue Brey

Fra : K. Bauer/ F. Christe~

Dato : 19-11-05 09:14

http://www.cieldeparis.com/

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 15-11-05 17:27

Spis middag i restauranten i Montparnasse-tårnet (bygningen).

Der er en helt fantastisk udsigt direkte til Eiffeltårnet - så
helhedsoplevelsen er formidabel.

God tur.

/Anne-Mette

Fra : jr

Dato : 16-11-05 17:21

Det var nogle gode bud på middagen i kom med. Hvad er ellers ting man skal
se. Jeg havde selv overvejet at bestille billetter til Moulin Rouge, men en
af mine venner sagde at det ikke var særligt romantisk, nærmere det
modsatte.

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:H0oef.350$Cl2.3127@news000.worldonline.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 19:12

Hej Igen .,.

Hvilket arrondissement er det??

Jeg vil også klart anbefale en aftensejlads på Seinen . - meget romantisk!

Fra : jr

Dato : 16-11-05 20:29

De er 300m fra place de etoile (Triumfbuen)

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 17-11-05 20:19

Bare det at gå rundt i Paris er jo romantisk i sig selv

Gå - og kig jer omkring. Bygningerne, boulevarderne, parkerne, butikkerne,
pariserne og... Der er efter min mening altid en masse at se på. Og så er
der jo selvfølgfelig altid en masse gode cafeer og lignende, hvor man jo
liiige kan tage et hvil og en kop kaffe eller et glas vin inden man traver
videre.

De store klassiske turistattraktioner er nu også skønne - og er man til
museer er her jo et kæmpe udvalg (kig i en guidebog og se, hvad I synes er
interessant)!

Det korte af det lange - det kan helt sikkert KUN blive en romantisk ferie,
når turen går til Paris

/Anne-Mette

Fra : jr

Dato : 17-11-05 23:41

Det lyder godt

Hvor længe bør man holde en sådan en tur hemmelig? Hun vil jo sikkert
gerne
have lidt tid at pakke i.

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev
en meddelelse news:cK4ff.526$Cl2.4242@news000.worldonline.dk...

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 20-11-05 22:45

Tjaaa - nu kender jeg jo ikke din kone

Men hvis hun elsker overraskelser + du har sørget for, at hun har taget fri
de pågældende dage, synes jeg du skal vente med at fortælle det - så længe
du kan holde på hemmeligheden.

Men du kan jo komme med små hints hen ad vejen... Eksempelvis lidt om, hvad
hun skal medbringe; lidt pænt tøj (til et restaurantbesøg), travesko, en
varm jakke og... ja hvad du ellers synes. Måske kan du også fortælle, at I
skal til en storby? Og det kan jo udvides med flere fif undervejs - fransk
vin, croissanter og... Ja hvad du ellers hitter på undervejs.

Rigtig god tur.

Anne-Mette

Fra : Coppi

Dato : 20-11-05 16:56

"Hej.

Hvor gammel er konen ? Og er hun ministørrelse eller fra 40 og op efter.?

Jeg spørger fordi jeg kender et par gode adresser m.h.t. shopping.

coppi

Fra : jr

Dato : 22-11-05 23:02

Hun er 36 år størrelse 38-40

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
efter.?

> Jeg spørger fordi jeg kender et par gode adresser m.h.t. shopping.

Den har indtil videre sparet mig for at få 30717 spam-mails.

Fra : muratt

Dato : 02-12-05 15:44

Dejligt at læse alle disse gode tips. :=) Jeg tager også til Paris
med min nye kæreste og fejrer nytårsaften dernede. Vi glæder os helt
vildt. Vi skal bo omkring Le Marais-distriktet.
Har brugt masser af tid på at planlægge og lære Metro-ruterne at
kende, så vi ikke spilder for meget tid på det.

Vi skal HELT klart prøve La Maison Rose. Aftentur på Seinen lyder
enormt skønt. Nogen der ved hvor man kan få mere info omkring det?
Så kan jeg bedre planlægge det nemlig. Samt hvor starter turen?

Og har I nogle tips til hvor man kan tage hen nytårsaften? Altså hvor
samles folk. Umiddelbart vil jeg tro det er omkring Eiffeltårnet, men
jeg kan jo tage fejl. Kan huske jeg var der til Bastille-dagen d. 14.
juli. Hold da kæft en fest der var på gaderne. Specielt Champs
Élysée.. Også var det endda helt tilfældigt at vi kom til Paris
lige præcis den dag.

På forhånd tak for feedback! God jul og godt nytår til jer alle.

Fra : Kristian

Dato : 02-12-05 16:55

"muratt" <oenske@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>lige præcis den dag.
>
>På forhånd tak for feedback! God jul og godt nytår til jer alle.

Jeg ved ikke hvilke links og tips du har allerede har fået, men der
er masser af Paris information her - også om bådture på Seinen:
http://www.parisinfo.com/
Jeg har også været på Champs Elysee på en 14 juli. Der var rigtig
gang i den ud på aftenen - kanonslagene fløj om ørerne på en !

Rigtig god fornøjelse !
--
Kristian

Fra : muratt

Dato : 02-12-05 17:32

Hej Kristian.
Det er super det link dér. Lige hvad jeg skulle bruge.
Kom lige ind på denne side: http://www.vedettesdupontneuf.com
Meget tankevækkende at de har to typer film. En som viser en normal
dag og aften i Paris - også fra d. 14. juli. :=)

Man må prøve Bastille-dagen igen.

Fra : Kristian

Dato : 02-12-05 18:23

> [...]

>Meget tankevækkende at de har to typer film. En som viser en normal
>dag og aften i Paris - også fra d. 14. juli. :=)

Fed side ! Og så det bare en fornøjelse at læse indlæg som dine ,
hvor man bare kan fornemme rejseglæden og forventningerne !
--
Kristian

Fra : muratt

Dato : 08-12-05 13:33

Indtil videre står den på middag La Maison Rose,
Montparnasse-tårnet, sejltur op ad Seine-floden også skal vi ellers
blande os i bymængden og fejre det nye år.
Det er bare super god hjælp med alle de gode tips! Havde nok ikke
fået planlagt det så målrettet! Thanks.

/Murat