Gmail - vil ikke godkende afsender
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-11-05 00:47

En bekendt bruger gmail via Outlook express og den har fungeret upåklageligt
i længere tid, men I flere dage er hun nu blevet afvist, hvis hun forsøger
at sende en mail. Den skriver noget i retning af: kan ikke godkende
afsenderadressen /serveren.
Så vidt jeg er nået frem til, er der ikke ændret på indstillingerne i OE,
herunder ikke servernavnene og den email adresse, som de bruger.
Hun kan godt modtage mails gmail. Besvar virker heller ikke, idet hun får
dem tilbage med samme fejlmeddelelse.
På gmail kan jeg ikke finde noget om dette problem.

Kurt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-11-05 01:07

Kurt B. Andersen skrev:

>: kan ikke godkende afsenderadressen /serveren.

Jeg havde samme problem tidligere idag, men det var fordi at jeg brugte
TDC's smtp-server (smtp.mail.dk), da jeg ændrede det til smtp.gmail.com ,
port 465 og godkendelse på smtp-serveren, virkede det helt fint (og gør
det stadig)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-11-05 01:47

> [...]
> TDC's smtp-server (smtp.mail.dk), da jeg ændrede det til smtp.gmail.com ,
> port 465 og godkendelse på smtp-serveren, virkede det helt fint (og gør

Den fik jeg hende bl.a. til at kontrollere, og den stod lige som din, så det
er ikke der fejlen er.

Kurt

Fra : *** Calle ***

Dato : 15-11-05 23:14

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> får dem tilbage med samme fejlmeddelelse.
> På gmail kan jeg ikke finde noget om dette problem.

AV- der driller
--
*** Calle ***

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-11-05 00:58

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> AV- der driller
> --
> *** Calle ***

Hvorfor og især hvordan?

Kurt

Fra : *** Calle ***

Dato : 16-11-05 18:33

Kurt B. Andersen wrote:
> "*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Hvorfor og især hvordan?

prøv at sende med din alm. udbyders smtp server op på port 25 som normalt og
se om det virker.
Har oplevet flere gange at f.eks AVG pludselige ikke vil, selvom det har
kørt i flere uger
--
*** Calle ***

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-11-05 23:02

> prøv at sende med din alm. udbyders smtp server op på port 25 som normalt
> [...]
Nu er det godt nok ikke mig, som har problemet, men pgl. har ikke
konfigureret nogen smtp konto hos sin egen udbyder, idet pgl. ikke tidligere
tilbød dette. Nu kan det fåes, så jeg må se, om jeg kan få fat i de
nødvendige oplysninger og prøve det i stedet for.

Kurt

Fra : *** Calle ***

Dato : 17-11-05 06:47

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> tidligere tilbød dette. Nu kan det fåes, så jeg må se, om jeg kan få
> fat i de nødvendige oplysninger og prøve det i stedet for.

så er det nok dem der spærer for andre Smtp servere for at undgå SPAM
--
*** Calle ***