skrive/læse til com-port
Fra : Torben Petersen

Dato : 13-11-05 23:29

hej

er der en nem måde hvormed det kan lade sig gøre at skrive og læse direkte
på com-porten?

mvh Torben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-11-05 09:28

"Torben Petersen" <torben_euc@hotmail.com> skrev

> er der en nem måde hvormed det kan lade sig gøre at skrive og læse direkte
> på com-porten?

Nej, ikke umiddelbart.

Comporten er en seriel port, så du er nødsaget til at have en protokol, som
sætter reglerne for, hvordan data læses og skrives. Dernæst skal din
software kunne arbejde sammen med den anvendte protokol.

Claus

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-11-05 19:22

Torben Petersen wrote:

> hej
>
> er der en nem måde hvormed det kan lade sig gøre at skrive og læse direkte
> på com-porten?

Et terminal program. Minicom eller hvad den der er indbygget i windows nu
hedder.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Torben Petersen

Dato : 15-11-05 22:06

tak for svarene
har fået et prg. til formålet

mvh Torben

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 15-11-05 23:35

Hvad er det for et program, hvor fik du det, og hvad kan det (ikke) ?
Jeg kunne tænke mig noget som kunne tidsstyres, så jeg fx nemmere kan
programmere tænd/sluk af stereoanlæg end man kan med tænd/sluk-ur.