Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket kort? V7100? eller?
Fra : Klaws

Dato : 16-01-01 21:59

Hejsan,

Jeg skal have et nyt grafikkort. Det skal primært bruges til 2d, men et
enkelt 3d-spil i weekenden tager man jo ikke skade af

Så derfor, hvilket grafikkort vil i anbefale, der har en god 2d (skal kunne
køre en 19" i 1600X1200, min. 85 Hz), og en spilbar 3d.

Jeg har kigget lidt på V7100'eren fra ASUS (uden twinview), den er jo
rimelig billig, og 3d er vel ikke det værste på markedet. Men jeg kan forstå
at der nogle der har problemer med kortet, hvordan kører det sammen med et
CUSL2 mobo? og hvordan er dens 2d?

Med venlig hilsen,

-^-Klaws-^-

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 16-01-01 22:00

Klaws wrote:

> [...]
> forstå at der nogle der har problemer med kortet, hvordan kører det sammen
> med et CUSL2 mobo? og hvordan er dens 2d?

2D-kvaliteten i 1600x1200@85Hz er ikke for god med Nvidias forskellige
Geforce-chips, her ville jeg nok gå efter et ATI Radeon. Matrox leverer en
marginalt bedre 2D-kvalitet, men du vil jo også gerne spille lidt i
weekenden

--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Fra : Klaws

Dato : 16-01-01 22:49

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Geforce-chips, her ville jeg nok gå efter et ATI Radeon. Matrox leverer en
> marginalt bedre 2D-kvalitet, men du vil jo også gerne spille lidt i

Tjooo.... men et ordetligt Radeon er ret så dyrt... så ville det jo være
billigere at købe et Matrox... og så beholde mit gamle Voodoo2 12 MB kort :)

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-01-01 22:50

Klaws wrote:

[snip]
> Tjooo.... men et ordetligt Radeon er ret så dyrt... så ville det jo være
> billigere at købe et Matrox... og så beholde mit gamle Voodoo2 12 MB kort :)

Jeg har et G400 til 2D og 2xV2 12MB til weekenden. Det kører fint,
selvom at jeg meget gerne ville have et Radeon :-/

Fly

Fra : :-\)Papusniak\(-:

Dato : 22-01-01 22:00

Det har jeg ikke set for, påstår du at V2 x 2 er bedre end G-400 i 3d vild
overdrevet, Ja kun hvis du har PII 266 og ned under.

--
Hilsner
Papusniak(-: