Problemer med frysning af com
Fra : Askov

Dato : 13-11-05 16:02

Hey nørder
Jeg har et problem med min com, den fryser når man spiller. Der går ca. 10
min sommetider går det hurtigere.

men min com bliver ikke varm.
cpu ca 32 gr
motherboard ca 32 gr
gpu ca 46 gr
hd ca 33 gr

Jeg har et leadtek gf6600 gt
har næsten prøvet alt, er helt på bar bund.
mvh
Kenneth

Fra : Martin

Dato : 15-11-05 00:05

"Askov" <askov@fjernfjern.cool.dk> wrote in message
> Jeg har et leadtek gf6600 gt
> har næsten prøvet alt, er helt på bar bund.

Tja - måske en hukommelsesfejl. Prøv at hardcore belaste computeren med en
torture test (prime95) for at udelukke andet end grafikkortet. Hvis
computeren ikke fejler så prøv om du kan låne et grafikkort af en anden og
teste med...
Mvh Martin

Fra : Martin

Dato : 15-11-05 00:06

"Martin" <nomail@orangenet.dk> wrote in message

PS : er din strømforsyning kraftig nok?

Fra : Askov

Dato : 15-11-05 21:40

> PS : er din strømforsyning kraftig nok?
Ja det skulle den gerne være, det er en 400 W. Så det skulle være ok.

Jeg har idag ombyttet mit grafikkort med et 6800gt, og der er ikke dukket
noget op endnu. Men har heller ikke kørt den så hårdt.
Der var stadig garenti på den anden så jeg valgte den nemme måde, men blev
ikke klogere, endnu.
mvh
Kenneth

Fra : Martin

Dato : 16-11-05 00:33

"Askov" <askov@fjernfjern.cool.dk> wrote in message
> Jeg har idag ombyttet mit grafikkort med et 6800gt, og der er ikke dukket
> noget op endnu. Men har heller ikke kørt den så hårdt.

Du ku jo lige gi den en futuremark 3d mark 05 test og så køre alle test
kontinuerligt mindst 3 gange. Så skulle evt fejl gerne afsløre sig...
Men svært at komme nærmere hvad fejlen er, men jeg vil da gætte på
hukommelsen på grafikkortet... Går ud fra at du ikke har overclocket
kortet...(?)
Mvh Martin

Fra : Martin

Dato : 16-11-05 00:36

> [...]
> Men svært at komme nærmere hvad fejlen er, men jeg vil da gætte på
> hukommelsen på grafikkortet... Går ud fra at du ikke har overclocket

PS: har du skiftet køler på kortet?
Martin