sessions og session cookies i IE6
Fra : PEF

Dato : 13-11-05 15:28

Jeg har problemer med sessions og session cookies i IE + Win XP.

Jeg benytter en header-kommando i min kode og resultatet er, at min
sessionID går tabt. Jeg har prøvet et hav af løsningsforslag fra nettet, men
uden held. Blandt de afprøvede er:
header('P3P: CP="CAO PSA OUR"');
header('P3P: CP="IDC DSP COR CURa ADMa OUR IND PHY ONL COM STA"');
header('P3P: CP="NOI ADM DEV PSAi COM NAV OUR OTRo STP IND DEM"');
header("Cache-control: private");

header ("Location: result.php");

Ved at angive et session_id, kan det lade sig gøre og få fat i session-data,
men data session-cookien kan jeg ikke få fat i:
session_id (10000);

Ideen om et konstant session_id kan ikke benyttes i praksis.

Den kode, jeg har skrevet, fungerer fint i Mozilla Firefox.

Er der en, der har haft samme problem og har løst det?

Mvh
Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-11-05 15:46

On Sun, 13 Nov 2005 15:28:24 +0100, PEF wrote:

> Den kode, jeg har skrevet, fungerer fint i Mozilla Firefox.
>
> Er der en, der har haft samme problem og har løst det?
Er din IE konfigureret til ikke at gemme cookies? PHP's session id gemmes
i en cookie.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : PEF

Dato : 15-11-05 18:17

Der var en understregning i subdomænet. Efter at den er blev fjernet virker
tingene som de skal.
IE !!!!!!
/Peter

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 15-11-05 21:05

On Tue, 15 Nov 2005 18:16:38 +0100, "PEF" <xx@xxx.xx> wrote:

> Der var en understregning i subdomænet. Efter at den er blev fjernet virker
> tingene som de skal.
> IE !!!!!!

I så fald håndterer IE det da korrekt. Hostnavne med underscores er
ugyldige ifølge RFC 952.

Venligst
Thomas