Salgspris på hus
Fra : Christian Gammelgaar~

Dato : 13-11-05 14:32

Hejsa

Når et hus er blevet solgt, kan man så finde den pris det er blevet
solgt for, et eller andet sted?
Prisen bliver jo meldt til noget tinglysningsværk...

Vh Christian

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-11-05 14:41

Christian Gammelgaard" <"cgol03[REMOVE] <"cgol03[REMOVE]"@hst.aau.dk>
wrote:

> Når et hus er blevet solgt, kan man så finde den pris det er
> blevet solgt for, et eller andet sted?
> Prisen bliver jo meldt til noget tinglysningsværk...

Tinglysningskontoret (ejendommens blad i tingbogen).

Derudover bliver alle tinglyste handler offentliggjort i
www.statstidende.dk. Her kan parterne dog vælge, at salgsprisen ikke
skal offentliggøres (men den er ikke mere "hemmelig" end at den kan ses
på tinglysningskontoret).

--
Jesper Lund

Fra : Christian Gammelgaar~

Dato : 13-11-05 14:58

Hej Jesper

Tak for svaret... har fundet den i statstidende..... men der står ingen
pris... bliver jeg så nødt til at gå ind på tinglysningskontoret? eller
kan den findes ad anden ved online?

Vh Christian

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-11-05 15:02

wrote:

> Tak for svaret... har fundet den i statstidende..... men der står
> ingen pris... bliver jeg så nødt til at gå ind på
> tinglysningskontoret? eller kan den findes ad anden ved online?

Online: nej.
Du kan sikkert få salgsprisen at vide i telefonen, hvis du ringer til
tinglysningskontoret.

--
Jesper Lund

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-11-05 14:40

Christian Gammelgaard <"cgol03[REMOVE]"@hst.aau.dk> writes:

>Når et hus er blevet solgt, kan man så finde den pris det er blevet
>solgt for, et eller andet sted?
>Prisen bliver jo meldt til noget tinglysningsværk...

Det er kun lånet, der bliver tinglyst. Hvis køberen har to
millioner kontant, og salgsprisen er 2,5 million, skal kun
den sidste halve million tinglyses.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-11-05 14:45

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> Det er kun lånet, der bliver tinglyst. Hvis køberen har to
> millioner kontant, og salgsprisen er 2,5 million, skal kun
> den sidste halve million tinglyses.

Både selve ejendomshandelen (incl. salgsprisen) og låneoptagelsen skal
tinglyses.

--
Jesper Lund