Fumle og tillid.
Fra : Anders

Dato : 10-06-01 16:32

Hejsa gruppe.

En lille update fra Fumledyret's liv.

Jeg læste for noget tid siden (Helle tror jeg det var der skrev) at når en
kat vil
nusses på maven, samt gerne ligger sig på ryggen for at blive kælet er det
fordi
den stoler (200% tror jeg du sagde) på ejeren / mennesket der er indblandet.

Fumle har det nemlig med at han med det samme man ligger en hånd på ryggen
at ham, ja så smider han sig på ryggen og spreder benene. Han ser ud til at
nyde
det, men det skal helst gå hårdt for sig, ellers bider han blidt i éns hånd.
Man skal
sådan "rufle" ham godt og grundigt i pelsen. Jeg har sjældent prøvet det ved
andre
katte. De går jo nærmest til angreb hvis du ikke er "sød" ved pelsen.
Man kan regne med det 100%- altså at han smider sig med det samme du sætter
din hånd på den.. wierd eller hvad ?

En anden ting er at Fumle aldrig spinder. Nogle gange synes jeg det er lidt
synd, for
det er sådan en rar fornemmelse. Men man kan jo ikke sige til ham at nu skal
han
begynde at spinde. Nogen der har et par kommentarer til dette ?

Nå bare lige fra Fumlingen og jeg.

Anders

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-06-01 17:18

Min Mella spinder heller ikke, dvs holder jeg hende let på struben kan jeg
ane nogle minimale vibrationer, hvis jeg altså konsentrerer mig om det.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Anders

Dato : 10-06-01 17:25

"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> wrote in message

> Min Mella spinder heller ikke, dvs holder jeg hende let på struben kan jeg
> ane nogle minimale vibrationer, hvis jeg altså konsentrerer mig om det.

Hvis jeg virkelig koncentrerer mig og kan "holde" ham tæt på mig (han er
ikke den type kat der elsker at putte sig ind til mennesker) kan jeg også
opnå en lille bitte smule "spinden" som nærmest kan høres i Fumle
vejrtrækning. MEN det er minimalt!

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 10-06-01 18:02

Hejsa

Spinderi er noget mærkelig noget.. Da vi fik Bimmer ( siameser ), havde vi
hele kuldet boende et stykke tid, indtil de blev solgt.. Da han var lille
killing spandt han ALDRIG og han var slet ikke interesseret i at kæle eller
noget.. Jeg var faktisk helt ked af at give hans søster væk, for hun var
stik modsat.. meget kælen.. Men tænk - den dag, den sidste at hans søskende
flyttede, begyndte Bimmer at spinde.. og han har stort set spundet lige
siden.. Og han spinder, så sengen ryster.. ha ha..

Knus fra Pia

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Kirstine

Dato : 10-06-01 18:43

In article <9g03qr$o2s$1@news.inet.tele.dk>, dmu99v@hotmail.com says...

> [...]
> han
> begynde at spinde. Nogen der har et par kommentarer til dette ?

Vores Julius spinder så højt, at man kan høre ham fra den anden ende af
stuen. Til gengæld har Tabasco ikke helt styr på det med at spinde - han
pruster, ruller med øjnene og savler *GG*

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Kate

Dato : 10-06-01 23:10

Anders,

Så viser både Johan og Sofie den helt store tillid for de gør næsten det
samme. Dvs hvis de ligger ved mig og jeg begynder at nusse dem så vender
de som regel også rundt på ryggen så jeg kan nusse maven. Begge spinder
højlydt, Johan højst.
Oliwer, derimod, han ville absolut ikke nusses på maven. Ofte smed han
sig på ryggen, men hvis jeg rørte hans mave satte han straks tænder og
klør i mig. Mht. spinden så troede jeg i mange år at Oliwer ikke spandt,
men faktisk spandt han næsten altid fandt jeg ud af, til en hver tid
kunne jeg føle ham på struben og så vibrerede han. De seneste par år
blev det lidt højere og nemmere at mærke.
Iøvrigt kan Johan også godt li' hvis jeg er lidt hårdhændet, men det vil
Sofie bestemt ikke ha'.
Som et lile kuriosum kan jeg fortælle at mine forældre har en somali der
kan li' at bli'e klappet (eller er det begge to!). Første gang jeg så
min mor klappe katten var jeg ved at trille ned af stolen med øjne så
store som tekopper, men katten lagde sig højt spindende ved siden af
hende, så han måtte jo ku' li' det.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 12-06-01 01:51

Nu kender jeg ikke din kat og dens væremåde, men der er totalt forskeld på
hvor og hos hvem Birger (mine forældres kat
http://w1.1982.telia.com/~u198200029/birger.html )smider sig på ryggen.

Birgen bor hos mine forældre, hvis det er hos min mor, så er det gerne fordi
han har fået en loppe ( oftest lopper fra fugle ) eller en tæge af at løbe
rund ude, er det hos min far, så er det gerne med leg til formålet.

Jeg siger ikke at din kat har lopper, men det kan være for at vise der er
noget du skal søge efter på den, men hvis aldrig din kat kommer ud (Gud
forbyd at folk har katte som kun er indekatte) så er chancen for at den
kommer i nærheden af utøj(lopper, tæger og hvad der ellers er af den slags),
jo ikke så stor.

Når jeg er hjemme på besøg, er den meget reseveret, og vende ryggen til, så
er det lidt en kamp om hvem der kan ignorer den anden i længst tid, som regl
taber jeg. *LOL*

Jaja, jeg ved godt at der er mange katte som aldrig kommer ud, men det er nu
min mening at det er synd for kattene.

Hygge fra Leo

Fra : Anders

Dato : 12-06-01 05:33

On Tue, 12 Jun 2001 02:50:48 +0200, "Leo Vaeversted" <leo@fuld.dk>
wrote:

> (Gud forbyd at folk har katte som kun er indekatte)

Øh ? Jeg bor på Amagerbrogade. Hvis jeg lukker Fumle ud er han død
inden for kort tid dét er sikkert. Desuden ville han ikke vide hvad
han skal gøre. Fumle har desuden ikke lopper, så ville jeg vide det.
Har haft flere katte så jeg kender tegnene :)

>Jaja, jeg ved godt at der er mange katte som aldrig kommer ud, men det er nu
>min mening at det er synd for kattene.

Enig. Men Fumle ville have været aflivet, død og borte hvis ikke det
var fordi jeg rejste til Helsingør for at hente ham. Og min mening er
altså at det ville være synd at smide Fumle på gaden når jeg tager på
arbejde ! Kort sagt TØR jeg ikke lade ham gå ude. Desuden har jeg ofte
døren stående åben, og det ligner dér mest Fumle der ikke tør gå ud.
Han ved jo ikke hvad det er der larmer så meget nede på gade.
(Tusinder af biler døgnet rundt er kosten herude.)

Fumle kommer _ikke_ ud.

>Hygge fra Leo

I lige måde fra Anders og Fumle

Fra : Nitsen

Dato : 12-06-01 07:52

"Leo Vaeversted" <leo@fuld.dk> wrote

>(Gudforbyd at folk har katte som kun er indekatte)

Tjah, det er så din holdning, og var også lidt min indtil jeg flyttede fra
det fynske bøhland til Københavnstrup. Frodemissen her i huset trives fint.
Det eneste han har været ude, var da jeg bar ham ned fra sit fødehjem til
bilen og kørte ham hjem. Jeg har "fejet" min sidste ihjelkørte kat op fra
vejen. Nu vil jeg prøve at have en der dør af alderdom. Mine fremtidige
katte vil kun komme ud, hvis jeg får en have der kan hegnes forsvarligt ind.

Indekatte kræver nok mere opmærksomhed fra sine "undersåtter", men til
gengæld har man en kat uden sår fra slagsmål, diverse utøj og dækspor fra
biler.

Her i huset er vi pt. ved at overveje "familieforøgelse" i form at en
komlegerat til Frode, så han kan få lidt selskab af en artsfælle §

> Hygge fra Leo

Sæl hygge og spinnelyde fra Anita og Frode

Fra : Anders

Dato : 12-06-01 08:46

On Tue, 12 Jun 2001 08:52:13 +0200, "Nitsen" <nitsen@yahoo.com> wrote:

>Her i huset er vi pt. ved at overveje "familieforøgelse" i form at en
>komlegerat til Frode, så han kan få lidt selskab af en artsfælle §

Hihi Fumle og jeg venter også spændt på om jeg får råd til den lille
søde skovkattemissetat jeg har set på. Fumle er selv ½ skovkat, selvom
man ikke kan se det. Moderen er 100 % skovmjavert. Så mon ikke det
bliver godt ?

>Sæl hygge og spinnelyde fra Anita og Frode

Spindbum som Fumle ikke laver så man kan høre dem og smil fra Anders

Fra : Nitsen

Dato : 12-06-01 22:19

"Anders" <dmu99v@hotmail.com> wrote
> [...]
> søde skovkattemissetat jeg har set på. Fumle er selv ½ skovkat, selvom
> man ikke kan se det. Moderen er 100 % skovmjavert. Så mon ikke det

Åhjo, sårn en skovmjavert er dajly. Min datter har osse sårn en ½ skovkat
som det dog ikke ses på ud over Arvid (katten) er lidt lodden i det. Jeg
kunne nu osse godt tænke mig en § Jeg har faktisk brugt en del tid på at
vise gemalen billeder af skovkatte og skovkattekillinger, men han har nutte
overgivet sig endnu *GG* Selvom jeg kunne se han blev liiiidt blød da han så
killingerne på Zuzets hjemmeside. Gemalen er heldigvis lige så kattefjollet
som mor her §

Frode er trekvart ligeglad. Han har benyttet min optagethed til at lave
ulykker *hrmpf*. Måske han syntes det var noget sært noget at jeg ikke kunne
nøjes med at glo på alle de billeder jeg har af ham *GGG*

Hygge og snorkelyde

Anita og Frode (der er gået i coma her ved siden af mig)

Fra : Gitte J.L

Dato : 12-06-01 08:55

Tja...Gud forbyde at tusindvis af katte hvert år må slæbe sig ned i grøften med
en knust bagkrop, manglende et ben eller med grimme læsioner i hovedet. Gud
(hvis manden ellers eksisterer) bør også forbyde, at de fritlløbende katte
smittes med Katteaids, smitsom bughindebetændelse eller andre dødelige sygdomme.
Desuden bør han, hvis han har tid, forbyde at udekatte møder sure naboer, der i
frustration over kattepoteaftryk på bilen ønsker at skade dem, og han bør under
alle omstændigheder forbyde at de møder nogle af de kattehadere, der faktisk
findes en del af i dette land.
En indekat, der passes ordentligt og aktiveres godt, har det faktisk ganske
udemærket, og den lever betydeligt længere end udekatte ofte gør - netop fordi
det her samfund reelt er vokset fra de idylliske tider, hvor både Fido og Mulle
kunne slænge sig på grusvejen og vente på at mælkemandens vogn kom rullende
forbi.
-Gitte

Fra : Anders

Dato : 12-06-01 08:58

On Tue, 12 Jun 2001 09:55:09 +0200, "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk>
wrote:

*klippe en fornuftig forklaring*

Jeg er helt enig. Jeg har tidligere haft to katte, Miss Boogie og
Moses som også var indekatte. Havde aldrig problemer med dem.

Fumle heller ej, og ham har jeg da haft siden august sidste år. Jeg
har efter kastrationen fået bekræftet at dét er det eneste der mangler
før man har en perfekt indekat. Og mine argumenter fra før mod at have
ham som udekat- ja de holder altså stik. Fumle bliver aldrig udekat.

>-Gitte

Kærligst

Anders

Ps. kender du til http://www.zuzet.dk/ ? Er det et godt opdræt tror
du? Ja undskyld jeg spø'r men du er jo så klog søde Gitte :)

Fra : Gitte J.L

Dato : 12-06-01 09:20

*Fnis* .. hvis der er noget jeg absolut ikke ved meget om, så er det
opdrættere. Kattene er drønflotte på siden, og siden virker seriøs...
Anders, jeg er ikke klog: Jeg er bare hurtig på tastaturet - engang
imellem FOR hurtig *G*
Her må folk på NG'en, som ved noget om opdræt og opdrættere træde til.
Jeg sværger jo helt 100% til huskatte ... og skulle jeg nogensinde købe en
racekat istedet for en KV-kat, ja så blev det ganske bestemt en Europé

frysende hilsener Gitte
(ja, de er på terassen igen, slynglerne)

Fra : Anders

Dato : 12-06-01 09:35

On Tue, 12 Jun 2001 10:20:18 +0200, "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk>
wrote:

> [...]
>opdrættere. Kattene er drønflotte på siden, og siden virker seriøs...
>Anders, jeg er ikke klog: Jeg er bare hurtig på tastaturet - engang

Ok- du ér da kloooog :)

> [...]
>
>frysende hilsener Gitte
>(ja, de er på terassen igen, slynglerne)

hehe ok, din stakkel.
Jeg er på arbejde, Fumle hos nabokattene :)

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-06-01 17:21

Anders <dmu99v@hotmail.com> skrev...
> Ps. kender du til http://www.zuzet.dk/ ? Er det et godt opdræt tror
> du? Ja undskyld jeg spø'r men du er jo så klog søde Gitte :)

Hej Anders

Jeg kender heller ikke omtalte opdrætter personligt, men Grit (Ginkgo's
Norske Skovkatte http://welcome.to/ginkgo), som også skriver her på siden,
har hende på sin killingeside - og da jeg efterhånden mener at kende Grit
rimeligt godt, tror jeg ikke hun ville "reklamere" for nogle killinger, hvor
hun ikke kunne stå inde for, at katte og killinger bliver passet efter alle
kunstens regler...

Men det kan jo selvfølgelig være, at Grit - eller Mette...? - selv ser denne
meddelelse og svarer dig

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Anders

Dato : 12-06-01 17:41

*klippetur*

tak for svaret.

Jeg har fået svar fra Lotte, ejeren af Agnes. Puha den bitte pige er
sød. Måske jeg skulle tage og ta' bilen og køre en tur en dag, hvor
der er tid til at se på mis'tat :)

*suk* fra Anders (og Fumle selvfølgelig)

Fra : Anders

Dato : 12-06-01 17:44

On Tue, 12 Jun 2001 18:41:20 +0200, Anders <dmu99v@hotmail.com> wrote:

>*suk* fra Anders (og Fumle selvfølgelig)

Ja jeg har lige vist den søde mis til min søde mis.. øh ja altså
Fumle.

Fra : Nitsen

Dato : 12-06-01 22:27

"Anders" <dmu99v@hotmail.com> wrote
> Jeg har fået svar fra Lotte, ejeren af Agnes. Puha den bitte pige er
> sød. Måske jeg skulle tage og ta' bilen og køre en tur en dag, hvor
> der er tid til at se på mis'tat :)

Ja, hun er nuser. Jeg er dog faldet pladask for Alfred. Det burde forbydes
at lægge billeder ud af killinger. Je' ka' ette tåle det. Je' bli'r heeelt
bløøød.

Kh

Anita (der sikkert drømmer om kattekillinger i nat) og Frode (der syns mor
skal få ham klasket på nettet så andre kan se hvor smuk og dejlig han er)

Fra : Grit Wessel

Dato : 12-06-01 17:48

Ps. kender du til http://www.zuzet.dk/ ? Er det et godt opdræt tror
du? Ja undskyld jeg spø'r men du er jo så klog søde Gitte :)

Hej Anders
Det er mig, der er webmaster for http://www.zuzet.dk/
Og jo, jeg kender godt Lotte, som er opdrætteren bag Zuzet, men skriv til
hende selv - hun bider ikke hun er faktisk en rigtig sød pige (Det kan
Mette bekræfte, ikk' Mette?)

> Jeg kender heller ikke omtalte opdrætter personligt, men Grit (Ginkgo's
> Norske Skovkatte http://welcome.to/ginkgo)

Jeg har fået eget domæne nu: http://www.dk-ginkgo.dk/, men den anden virker
stadigvæk

Men som Camilla skrev, så reklamerer jeg med mine venners (som jeg bestemt
mener behandler deres katte godt) killinger på min killingeside, så smut en
tur ind og kig, hvis du er interesseret i en skovkat. Og ellers er der jo
også Norsk Skovkatterings killingeliste, som kan ses på:
http://www.norskskovkat.dk/dansk/kitlist.htm (der er udvalget jo unægtelig
noget større
(og så skal det lige tilføjes: bare fordi jeg ikke har en opdrætter stående
på min side, så er det jo ikke fordi deres katte ikke har det godt, så er
det simpelthen bare fordi, de ikke hører til min nærmeste venner

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Anders

Dato : 12-06-01 17:46

On Tue, 12 Jun 2001 18:47:59 +0200, "Grit Wessel" <wessel@mailme.dk>
wrote:

>Hej Anders

Gritten :)

>Det er mig, der er webmaster for http://www.zuzet.dk/

Og .. sejt :)

>Og jo, jeg kender godt Lotte, som er opdrætteren bag Zuzet, men skriv til
>hende selv - hun bider ikke hun er faktisk en rigtig sød pige (Det kan
>Mette bekræfte, ikk' Mette?)

Jeg har fået svar i går da jeg skrev. Jeg tror jeg vil en tur til
Sydsjælland en dag :)

Jeg vil dog ikke drage en forhastet beslutning, så det er i første
omgang blot for at se hvordan temperamentet, opdrættet er, samt
vurdere om Lotte nu også behandler Agnes godt ;) hihi..

Smiler fra And og Fumle

Fra : Anders

Dato : 12-06-01 17:48

wrote:

>Men som Camilla skrev, så reklamerer jeg med mine venners (som jeg bestemt
>mener behandler deres katte godt) killinger på min killingeside, så smut en
>tur ind og kig, hvis du er interesseret i en skovkat.

Jeg kan da også berette at jeg fandt Lotte's sider via linket på dine
sider, sååååh :)

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 12-06-01 22:03

> Og jo, jeg kender godt Lotte, som er opdrætteren bag Zuzet, men skriv til
> hende selv - hun bider ikke hun er faktisk en rigtig sød pige (Det kan
> Mette bekræfte, ikk' Mette?)

Hehe, jo Lotte fra Zuzet er en dejlig pige *grin*
(Lotte se hvad jeg skriver om dig, for du er jo selv på nyhedsgruppen engang
imellem, eller er du ?? For jeg "lagde det da ind for dig"
Men ja, jeg kan bestemt stå inde for Lotte, dejlige katte, racetypiske og ja
Hvad skal jeg sige *grin*
Hun er "god nok" *hehe*

- Mette

Fra : engilbertsdottir

Dato : 14-06-01 10:16

Hej med jer alle !
Jo jeg læser da med her *GRIN*
Og jeg er da glad for at i syntes om mit opdræt ! I kan oz lige prøve at
skrive noget grimt om mig og mine skønne katte....så kunne det jo være at
jeg bed *LOL*

Mange hilsner
Lotte og Agnes der er blevet solgt til et skøøønt hjem i Næstved.

Mette B. Rahm <gillian@dk-gillian.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4svV6.9159$rs4.1136003@news010.worldonline.dk...

Fra : Gitte J.L

Dato : 14-06-01 11:13

Næstved...er det så Anders der har købt hende? Har Fumle fået en lillesøster???

-Gitte

Fra : engilbertsdottir

Dato : 14-06-01 13:23

Nej desværre ikke ...Han var ikke hurtig nok Men jeg har da stadig Ásta
og Albert til salg ,så han kan nå det endnu
Jeg tror Fumle hellere vil ha´en lillebror ...ik´Fumle??

Hilsen
Lotte

Gitte J.L <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B288E1B.9E7E02C7@hum.auc.dk...

Fra : Anders

Dato : 16-06-01 18:13

On Thu, 14 Jun 2001 14:22:43 +0200, "engilbertsdottir"
<engilbertsdottir@mail.tele.dk> wrote:

>Nej desværre ikke ...Han var ikke hurtig nok Men jeg har da stadig Ásta
>og Albert til salg ,så han kan nå det endnu

;(

>Jeg tror Fumle hellere vil ha´en lillebror ...ik´Fumle??

Han kan ikke svare.. er lige gået kold i vindueskarmen ..

Fra : Grit Wessel

Dato : 12-06-01 17:37

> Tja...Gud forbyde [snip]

Hmm, du mangler vist én: Gud forbyde at fritløbende katte render ind i andre
menneskers have og ødelægger deres ting.

Mine forældres nabo fodrer katte (mange) på deres teresse, hvilket
selvfølgelig medfører at mine forældre ufrivilligt har en masse katte i
deres have. Det er der i sig selv ikke noget galt i, men kattene graver i
haven og ødelægger dermed mine forældres planter, som er deres helt store
interesse. De synes forståeligt nok, at det ikke er særlig sjovt, når f.eks.
en plante de har købt til flere hundrede kroner i Skotland (...og selv har
hentet, ...og der ikke er nogen af deres bekendte, der har lige DEN plante)
ligger fuldstændig ødelagt fordi en kat skulle grave i deres have.
Og alle småfuglene, som de fodrer... de kommer heller ikke mere - bare fordi
en dum nabo fodrer en masse katte, de ikke engang lukker ind i deres hus.

Og nej, mine forældre er ikke kattehadere eller katte mishandlere, da en af
kattene brækkede orm op, købte de da ormekur og blandede i leverposteg, som
katten så spiste (der er ikke set orm siden).

Men når man vælger at lade sin kat løbe frit, så vælger man samtidig at
pådutte alle andre mennesker sin kat - og det synes jeg ikke, man kan være
bekendt.

.... som man nok har gættet: mine katte får heller ikke lov til at løbe frit.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Gitte J.L

Dato : 12-06-01 17:52

Grit Wessel wrote:

> Hmm, du mangler vist én: Gud forbyde at fritløbende katte render ind i andre
> menneskers have og ødelægger deres ting.

Du har ret ... jeg glemte den lige

> Men når man vælger at lade sin kat løbe frit, så vælger man samtidig at
> pådutte alle andre mennesker sin kat - og det synes jeg ikke, man kan være
> bekendt.

Lige netop DEN måde at udtrykke det på synes jeg faktisk rigtig godt om!! Kort
og præcist!

Jeg er begyndt at glæde mig allerede. Om lige præcist et år er kæresten
færdig med sin uddannelse, og så skal vi igang med at finde et hjem med have og
plads til en STOR løbegård .... hvorfor er det lige netop, at løbegården ikke
forekommer folk at være en indlysende løsning på konflikten ude/inde? Man bygger
jo også hønsegård, hegner kaninerne inde, holder vuffen i snor etc. Spændende
bliver det ... kæresten glæder sig til at opleve kattene når de har adgang til
en "voliere", og jeg glæder mig enormt til at dirigere ham i arbejdet med at
bygge den
-Gitte

Fra : Anders

Dato : 12-06-01 17:51

On Tue, 12 Jun 2001 18:52:12 +0200, "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk>
wrote:

*klip*

>og jeg glæder mig enormt til at dirigere ham i arbejdet med at bygge den

*loooooooooooooooooooooooool*

>-Gitte

-Anders

Fra : Gitte J.L

Dato : 12-06-01 17:57

Hæhæ, ja ... det bliver sikkert et kæmpe kaos, for han vil bygge en mindre
løbegård, der så skal forgrene sig ud i haven med en masse indhegnede
gange/tunneller (han så noget smart på Discovery), og jeg vil i første omgang
have en STOR voliere (så kan den altid udvides med den slags gange bagefter).
I alt fald frygter jeg, at det bliver enormt dyrt med alt det volierenet *G*
Gitte

Fra : Anders

Dato : 12-06-01 17:56

On Tue, 12 Jun 2001 18:57:22 +0200, "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk>
wrote:

> [...]
>have en STOR voliere (så kan den altid udvides med den slags gange bagefter).

*chok*

>I alt fald frygter jeg, at det bliver enormt dyrt med alt det volierenet *G*

Ork, hvad gør man ikke for kræene ?

>Gitte

Duck

Fra : Grit Wessel

Dato : 12-06-01 17:59

> og jeg glæder mig enormt til at dirigere ham i arbejdet med at
> bygge den

Hej Gitte

Du må endelig sige til, hvis han skal have et sted at øve sig først

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 12-06-01 20:09

> Du må endelig sige til, hvis han skal have et sted at øve sig først
>
> MVH Grit

Hej Gitte

Jeg skulle lige til at sige det samme..

Hilsen Pia og misserne

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Grit Wessel <wessel@mailme.dk> skrev i en

Fra : Gitte J.L

Dato : 12-06-01 22:48

*fnis* ... jeg tror slet ikke han har fået tænkt over, hvor hårdt arbejde det
bliver bare det at bygge selve løbegården ... sådan nogle gange ud i haven
giver sikkert en del besvær
- Gitte

Fra : N/A

Dato : 13-06-01 02:25

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-06-01 02:25

d. 12/06/01 9:55 skrev Gitte J.L på gjlo98@hum.auc.dk i artiklen
3B25CADD.62DAF58E@hum.auc.dk:

> [...]
> Mulle
> kunne slænge sig på grusvejen og vente på at mælkemandens vogn kom rullende

Tak Gitte - jeg må indrømme at jeg sukkede indvendig og tænkte, at _den_
diskussion orkede jeg altså ikke igen... Men nu har du jo så fint skåret det
ud i pap
Vi bor heller ikke ret langt fra Amagerbrogade - selv om vi bor i en art
villakvarter. Der er folk hér, der har deres katte løbende ude - jeg tør
ikke.
Her er også meget ofte opslag rundt omkring fra folk der ikke kan finde
deres katte.
Der er også folk som nabokonen, der sukker over at hun får flere og flere
tilløbende katte på kost - og det er jo dyrt - samtidig med at hun siger, at
hun ikke vil ofre pengene på at få sin fritløbende, fertile hankat kastreret
- det koster hele 700 kr.! (Hvis jeg husker rigtigt.)
Nå, det var et sidespring - men jeg blev lidt hidsig indvendigt på hende og
hendes aldeles mystiske logik - der selvfølgelig ikke var til at rokke...
Donna og Ditte er da for resten blevet tilbudt at komme ud i vores
frimærkehave i sele i tidernes morgen. Men de skulle ikke have noget
klinket..
Jeg tror de syntes der var koldt - selv om det faktisk både var forår og
varmt solskin og læ Siamesere har jo ikke så meget "overfrakke" på ....
Jeg har ikke spor dårlig samvittighed over at have indekatte!
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 13-06-01 09:47

In article <B74C8D77.4B3E"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@c.dk>nn_rudbeck@c.dk>,
"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@c.dk> wrote:

      Hej Alle

> [...]
> Nå, det var et sidespring - men jeg blev lidt hidsig indvendigt på hende
> og hendes aldeles mystiske logik - der selvfølgelig ikke var til at

   Jaeh, det kender jeg godt *Suk* Jeg kan ikke forklare min mor hvorfor
deres store dejlige hankat skal kastreres....Hunkatten på nabogården (Som
min mor koster p-piller på!) er jo netop på p-piller! Jeg kan heller ikke
forklare hende at det er skadeligt! Og jeg kan ikke forklare hende at de
killinger fra i efteråret som er 4 hankatte osse bør kastreres! Næh nej -
hvorfor skulle de dog det? Det er jo både dyrt og de lever vel meget
godt! *Suk*
   Jeg får nok heller ikke lov til at holde udelukkende indekat - men jeg
har da gennemtrumfet at de skal have 2 kattekasser til at starte med og
at der er stedet de ikke må komme - fx. til computerene når vi ikke er
hjemme - så langt så godt - men det bliver noget af en kamp. Og så er der
den om foderet..... Godt det er mig der handler ind herhjemme!

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.