80'er computerfilm
Fra : Thomas W. Helvard

Dato : 12-11-05 19:25

Jeg kom forleden til at tænke på en fed 80'er film (det var den ihvertfald
dengang , men jeg kan ikke huske titlen!

Det handlede om en mand der havde alt i sit hjem koblet op til en computer,
kaffemaskine, dørlås, the works..Denne computer kunne han vist kommunikere
med, den havde en blød kvindestemme (som alle computere jo har...)

Men så en dag spildte han noget cola eller champagne ud over tastaturet, og
computeren fik sit eget liv og begyndte at terrorisere ham (eller også var
den forelsket i ham, noget i den retning)

Er der nogen der kan huske den??

- Thomas

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 12-11-05 19:33

"Thomas W. Helvard" <helvard@fdf.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kom forleden til at tænke på en fed 80'er film (det var den ihvertfald
> dengang , men jeg kan ikke huske titlen!

Kunne det være "Electric Dreams" - kan kun svagt huske handlingen. Kan huske
slutningen og sangen (har singlen liggende et eller andet sted)

http://www.imdb.com/title/tt0087197/combined

Fra : Hans Jensen

Dato : 13-11-05 08:10
Fra : Thomas W. Helvard

Dato : 14-11-05 08:03

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message

> [...]
huske
> slutningen og sangen (har singlen liggende et eller andet sted)

Helt sikkert, det er den! Tak for hjælpen!

- Thomas

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 13-11-05 13:45

> [...]
> computeren fik sit eget liv og begyndte at terrorisere ham (eller også var
> den forelsket i ham, noget i den retning)

Der er ihvertfald lavet et framragende halloween afsnit af Simpsons der har
samme tema. Her er det Pierce Brosnan der lægger stemme til computeren, der
bliver forelsket i Marge

Mvh. Martin

Fra : Peter Andersen

Dato : 13-11-05 17:23

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
> Der er ihvertfald lavet et framragende halloween afsnit af Simpsons der
> har samme tema. Her er det Pierce Brosnan der lægger stemme til
> computeren, der bliver forelsket i Marge

Heheh jeg har altid troet at det var en parodi på HAL 9000 fra 2001, A
Space Odyssey.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 13-11-05 18:58

"Peter Andersen" <peter@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Heheh jeg har altid troet at det var en parodi på HAL 9000 fra 2001, A
> Space Odyssey.

Hehe det er da også. Det store røde øje er da ikke til at tage fejl af, og
scenen hvor han bliver slukket ned blok for blok er jo velbekendt. Hvem
siger at Simpsons ikke må blande tingene?

Mvh. Martin

Fra : Peter Andersen

Dato : 13-11-05 19:54

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
> Hehe det er da også. Det store røde øje er da ikke til at tage fejl af, og
> scenen hvor han bliver slukket ned blok for blok er jo velbekendt.

HAL: I'm afraid. I'm afraid, Dave. Dave, my mind is going. I can feel it. I
can feel it. My mind is going. There is no question about it. I can feel it.
I can feel it. I can feel it. I'm a... fraid. Good afternoon, gentlemen. I
am a HAL 9000 computer. I became operational at the H.A.L. plant in Urbana,
Illinois on the 12th of January 1992. My instructor was Mr. Langley, and he
taught me to sing a song. If you'd like to hear it I can sing it for you.
Dave Bowman: Yes, I'd like to hear it, HAL. Sing it for me.
HAL: It's called "Daisy."
[Sings while slowing down]
HAL: Daisy, Daisy, give me your answer do. I'm half crazy all for the love
of you. It won't be a stylish marriage, I can't afford a carriage. But
you'll look sweet upon the seat of a bicycle built for two.

> Hvem siger at Simpsons ikke må blande tingene?

Hehe

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 13-11-05 23:33

Det kunne det jo godt, men Thomas skal så lige kunne prøve at huske
om den Computer så også spillede "om kap" med underboen der spillede
på Cello (i øvrigt en dansker .

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-11-05 00:40

"Thomas W. Helvard" <helvard@fdf.dk> writes:

> [...]
> computeren fik sit eget liv og begyndte at terrorisere ham (eller også var
> den forelsket i ham, noget i den retning)

Bortset fra kvindestemmen lyder det MEGET som Electric Dreams.

Computeren blev forelsket i cellisten, der boede på etagen
ovenover. Filmen indeholder i øvrigt to af Giorgio Moroders bedre
sange, "Electric Dreams" og "The Duel" (duetten med cellisten)
--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,