For de skrappe: Hvad betyder....?
Fra : matti D.

Dato : 12-11-05 19:08

Hej

Fruens arbejdes PC er gået sort.eller rettere sagt i blå skærm.

Det er jo noget skidt da det er den hun lever af.sådan da.

Heldigvis er vi godt kørende mht. back up´s, men i ved jo godt det der med
alle opsætninger, små-programmer osv. som man ikke lige har check på, og der
ud over kommer det med at geninstallere hele systemet.

Maskinen, som er bærebar fik en blå STOP-skærm da den skulle udprinte et
WORD dok. og siden har jeg ikke kunnet få liv i den.

På den blå skærm stod der bl.a.

*** STOP: 0x0000008E (0x80000003, 0xF7064930, 0xF2823908, 0x00000000)

*** rdpdr.sys - Address F7064930 base at F7044000, DateStamp 41107ba6

Hvad det så end betyder?

Hvis i kan komme med gode forslag, må i gerne kigge på denne side som jeg
har lavet i en hurtig vending, og hvor jeg med mit digitale kamera, nåede at
tage et billede af den blå skærm med alle meddelelserne på.

www.mattine.dk/myweb6_blaa/index.htm

Hilsen

Matti

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-05 20:21

"matti D." <blaa@i2i4u.dk> skrev

> [...]
> Maskinen, som er bærebar fik en blå STOP-skærm da den skulle udprinte et
> WORD dok. og siden har jeg ikke kunnet få liv i den.

Prøv at hente min: www.tersgov.dk/rdprd.sys

Den er fra xphome sp2. Det er een eller anden omdirigering af
printerfunktionen, men hvad den gør ved jeg ikke. Den skal ligge i mappen
c:\windows\system32\drivers.

Start op i fejlsikret tilstand, så burde du kunne lægge den der. Flyt først
den gamle til en anden mappe.

Der er tilsyneladende kendte problemer med den, ifølge MS knowledgedatabase,
men ikke i forbindelse med det, du omtaler.

Alternativt må du gendanne systemet til en tidligere kendt dato. Du opretter
vel "gendannelsespunkter" jævnligt?

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-05 20:26

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Prøv at hente min: www.tersgov.dk/rdprd.sys

Øv, det er naturligvis www.tersgov.dk/rdpdr.sys

Claus

Fra : matti D.

Dato : 12-11-05 20:49

> Start op i fejlsikret tilstand, så burde du kunne lægge den der. Flyt
> først den gamle til en anden mappe.
>
> Alternativt må du gendanne systemet til en tidligere kendt dato. Du
> opretter vel "gendannelsespunkter" jævnligt?

Desværre kommer hjælper det ikke med "sidst kendte" samt "fejlsikker
tilstand".
Skærmen bliver sort, umiddelbart efter at det kendt XP har været vist,
uanset hvilket opstarts metode jeg vælger.
Har også forsøgt med en kommanpromt uden at jeg dog vidste hvad jeg ville
gøre hvis den kom frem, men så var jeg jo kommet lidt længer hvis nogen
kunne hjælpe mig den vej,...men det lykkedes heller ikke

I fejlsikker tilstand kommer XP billedet dog ikke med.

Du kan se hvor lang jeg kommer, da jeg har taget nogle digitale billeder af
skærmen og lagt ud på www.mattine.dk/myweb6_blaa/index.htm

*** STOP: 0x0000008E (0x80000003, 0xF7064930, 0xF2823908, 0x00000000)

*** rdpdr.sys - Address F7064930 base at F7044000, DateStamp 41107ba6

...er de meddelser jeg fik på den blå STOP-skærm.
Jeg tror selv at det kan betyde noget med at en eller anden hardware er
stået af (RAM o.lign), men faktisk ved jeg ikke ret meget om sådant noget.

Matti

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-11-05 11:29

"matti D." <blaa@i2i4u.dk> skrev

> ..er de meddelser jeg fik på den blå STOP-skærm.
> Jeg tror selv at det kan betyde noget med at en eller anden hardware er
> stået af (RAM o.lign), men faktisk ved jeg ikke ret meget om sådant noget.

Det er ikke sikkert, blot en enkelt bit i en ødelagt fil kan give blå
skærme.

Prøv at starte op i fejlsikret tilstand og med netværk, og se så, om
maskinen ellers fungerer efter hensigten. Gør den det, så er det næppe en
hardwarefejl. Prøv at starte flere programmer op, så der er aktivitet på
disken.

Der er nok ikke andet at gøre end at boote op på din windowscd og så enten
reparere din windows eller geninstallere. Husk at gemme alle data, så du kan
formatere drevet. Det er vigtigt at formatere drevet, da noget kunne tyde
på, at der er rod i filsystemet.

Claus

Fra : lilleput

Dato : 13-11-05 21:22

On Sat, 12 Nov 2005 20:48:36 +0100, "matti D." <blaa@i2i4u.dk> wrote:

> [...]

Har du prøvet at boote på Windox XP installations cd'en ?
og så vælge genopretning ... eller hvad det nu hedder når xp er
færdig med at indlæse sine startdriver.
HUSK NU AT LÆSE HVAD DEN SKRIVER PÅ SKÆRMEN. Du er nemlig kun et
skridt fra rigtig at skyde dig selv i foden

Du har sandsynligvis rod i page filen evt en bad cluster som konstant
trækker pc'en ned.

I værste fald : lav en extra installation af xp ( hvis der er plads
på harddisken) HUSK ikke at bruge den der allerede findes ... vælg et
andet navn til installationen : winxp eller lignende .... dvs ikke
windows eller hvad den kommer og foreslår.
Det vil få en scandisk til at køre og så er du måske allerede der hvor
du "ønsker" at være

boot på den ... gå til admiistrative job -> diskhåndtering ->
egenskabe for din partition -> set scanning med automatisk genopret

Prøv så - efter genstart ( for at få diskrepair til at køre) og
derefter ny genstaer: at vælge den gamle "xp".
Kommer den op ... er alting jo sådan set godt