Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Defekt Nikon 70-210 zoom
Fra : Keld

Dato : 12-11-05 15:02

Hej NG.

Er der nogle der kan hjælpe mig; Mit Nikkor 70-210 mm objektiv er helt holdt
op med at fungere. Fra den ene dag til den anden er det helt færdigt; Der
modtages ingen information til mit D70 overhovedet fra objektivet - der står
bare error i kamera og når jeg trykker på udløserknappen på kameraet sker
der heller ikke en disse med objektivet.

Det er en god zoom, men jeg kvier mig lidt for at sende det til reparation
idét det vel nemt vil kunne koste 1000 kr. for bare at finde ud af hvad der
er galt. Og for den pris kunne jeg jo også næsten få et 70-300mm omend det
ikke er så skarptegnende.

Har I nogle idéer til hvad der kan være galt med objektivet ? Kontakerne har
jeg prøvet at rense men uden held.

/Keld

Fra : AS

Dato : 12-11-05 18:29

"Keld" <ingen@modtager.dk> wrote in message
> [...]
> bare error i kamera og når jeg trykker på udløserknappen på kameraet sker
> der heller ikke en disse med objektivet.

Jeg håber, du ved om blændeindstillinger på objektivet.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-11-05 19:43

"AS" <ars@TrasH.net> skrev i en meddelelse

> Jeg håber, du ved om blændeindstillinger på objektivet.

Ja, det kunne det godt være, jeg har nogle gange fået drejet på den ved et
uheld, og der skrev kameraret den samme fejl.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-11-05 21:55

> [...]
> det ikke er så skarptegnende.
>
> Har I nogle idéer til hvad der kan være galt med objektivet ? Kontakerne

Jeg tror ikke dit objektiv er direkte i stykker. Blænderingen skal være i
den gule position, jeg mener det er 32 på dette objektiv. Jeg har selv haft
lign. problem og det tog mig lang tid at finde ud af at blænderingen stod på
11 efter jeg havde brugt det på mit analoge kamera, det gav også en error og
så vil kameraet slet ikke modtage nogen info fra det.

Mvh
Simon