kartoffel rulle i butterdej - nogen der ha~
Fra : Kim Schulz

Dato : 12-11-05 00:28

Hejsa,
Her til aften fik vi en lækker kartoffelret udefra som de desværre ikke
ville ud med opskriften til.
Det var en cremet masse af kartoffel, urter samt muligvis løg?/æg?/ost?
Det hele var rullet ind i butterdej og bagt i ovnen.

Jeg er ret sikker på at kartoffelmassen var forberedt inden den blev
rullet ind i butterdejen men er ikke sikker.

Nogen der kender en opskrift på noget sådanne??

Fra : Daniel og Stine

Dato : 12-11-05 01:40

Tror du ikke det kunne være tale om en ganske almindelig kroket masse,
tilsat krydderier, ost og ja løg som du skrev (i kroket masser indgår
allerde æg) som så enten er ovnstegt i en rund form, eller rullet i
butterdejen og så i ovnen.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=22877&Kartoffelkroketter

Fra : Michael

Dato : 13-11-05 03:10

Lyder lidt som brik: En nordafrikansk specialitet. De er ganske vist typisk
friturestegte...