Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kit objektiv eller Sigma
Fra : hisl

Dato : 11-11-05 18:59

Hejsa,

Jeg har lige købt et EOS350 incl. kit 18-55.

Nu har jeg fået øje på Sigma DC 3,5-5,6/18-125 C/AF som en bedre objektiv,
men vil jeg kunne mærke forskel?

Det skal bruges i samme område, dvs. primært børn i bevægelse og natur.

Senere overvejer jeg at købe en lidt størrere tele.

På forhånd tak for hjælpen

vh/Henrik

Fra : Helge Olsen

Dato : 11-11-05 23:45

"hisl" <hsm123@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det skal bruges i samme område, dvs. primært børn i bevægelse og natur.
>
> Senere overvejer jeg at købe en lidt størrere tele.

Sigma 18-50 f2.8 EX er en sikker vinner. Det har litt mindre rekkevidde men
er et suverent objektiv til prisen.
Kompletter med en Sigma 70-200 f2.8 EX HSM og du er i mål. Interessante
fastobjektiver burde være noe rundt 20mm, 50mm f1.4 og evt. en makro rundt
100mm :)

Mvh
Helge

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-11-05 00:15

> [...]
>
> Jeg har lige købt et EOS350 incl. kit 18-55.
>
> Nu har jeg fået øje på Sigma DC 3,5-5,6/18-125 C/AF som en bedre objektiv,

Det vil jeg mene du kan, de billeder jeg har set fra det objektiv
overrasker, der og der visse steder kit objektivet vinder lidt, men det er
ikke meget. Min konklussion ville være at du får mere ud af det objektiv.
Det er også efter mine observationer bedre end 18-200'eren fra Sigma, men
det er nu også et super objektiv til prisen. Senere hen hvis du vil have
mere tele kan du investere i en 135-400 også fra Sigma, så har du et zoom
område fra 18 til 400 hvilket sikkert kan tilfredsstille dine behov.

> Det skal bruges i samme område, dvs. primært børn i bevægelse og natur.

Dog i det omfang vil jeg anbefale en 18-50 f/2.8 EX hvilket er et helt
sublimt objektiv. Det slår canons kit objektiv helt ud af banen, det er dog
noget dyere end det du har kigget på.

> Senere overvejer jeg at købe en lidt størrere tele.

Hvis du overvejer at vil have området op til 200 dækket kan jeg kun anbefale
at du køber 18-200 objektivet hvilket kun er ca. 750 kr dyere (ved køb i
tyskland), så har du et godt tele område og et godt wide område uden at
skulle skifte objektiv og have en stor fototaske med dig rundt. Ulempen ved
at skifte objektiv er støv på sensoren, det skal så renses væk efterfølgende
og kan være svært at få helt væk.

> På forhånd tak for hjælpen

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh
Simon

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 12-11-05 19:15

Simon Nielsen skrev i Message-ID:
<43752614$0$163$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> [...]
> (ved køb i tyskland), så har du et godt tele område og et godt wide
> område uden at skulle skifte objektiv og have en stor fototaske med

Du kan evt. se testskud her:

<http://gallery.fjelsten.dk/v/peter/pixelpeeping/>

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-11-05 21:43

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> wrote in message
> Simon Nielsen skrev i Message-ID:

> Du kan evt. se testskud her:
>
> <http://gallery.fjelsten.dk/v/peter/pixelpeeping/>

Jeg kommer lige til at se en ret cool måde at fremvise en evt. udstilling på
nettet. Hvordan har du lavet dette galleri og er det noget der kan
downloades/købes et sted?

Mvh
Simon

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 13-11-05 17:15

Simon Nielsen wrote:
> [...]
>

> Jeg kommer lige til at se en ret cool måde at fremvise en evt. udstilling på
> nettet. Hvordan har du lavet dette galleri og er det noget der kan

Det er open source jeg vil foreslå en søgning på gallery2 f.eks, men da
du selv abejder med edb vil jeg ikke komme nærmere ind på opsætningen.

Tommy

Fra : hisl

Dato : 13-11-05 08:49

Hej igen,

og det bliver den, jeg har fundet den her
http://www.digital4u.dk/templates/product_big.asp?ProductGuid=751973&GroupGuid=227
til en fornuftig pris.

Takker for hjælpen, allesammen.
Så må det næste blive et, der er mere lysstærkt.

vh/Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 08:57

"hisl" <hsm123@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til en fornuftig pris.
>
> Takker for hjælpen, allesammen.
> Så må det næste blive et, der er mere lysstærkt.

Hvis det skal være det objektiv, så er det da lidt billigere her:

http://www.photoshop.dk/products/productlist.aspx?menuid=1655&level=2

2809,-

Mvh. Claus Petersen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 13-11-05 18:03

<437653e5$0$99998$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Jeg kommer lige til at se en ret cool måde at fremvise en evt.
> udstilling på nettet. Hvordan har du lavet dette galleri og er det
> noget der kan downloades/købes et sted?

Det er Gallery2 med PGTheme.