Hjælp til ny pc....
Fra : Martin Petersen

Dato : 11-11-05 17:36

Hejsa.

En kammerat har bedt mig om at lave ham en computer. Nu har jeg ikke fulgt
med i et års tid, så ville lige høre hvor man får mest for pengene.

Budgettet ligger på 5000 uden skærm/tastatur.

Krav:
Skal kunne køre de nyeste spil
Skal være stabil
Kvalitetshardware

Jeg har en forkærlighed for AMD, så det skader ikke. :)

Hvad ville i købe? Jeg forventer ikke en komplet liste med priser, men ting
som hvilken cpu/sokkel, hvilken grafikchip er value for money, støjsvage
kølere, og så videre.

--
Martin Petersen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-11-05 18:14

On Fri, 11 Nov 2005 17:36:00 +0100, Martin Petersen
<knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> wrote:

> [...]
> ting
> som hvilken cpu/sokkel, hvilken grafikchip er value for money, støjsvage

Hej Martin
prøv at lås lidt tilbage i gruppen. Emnet har været oppe mange gange på
det sidste.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-05 11:50

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev

> [...]
> med i et års tid, så ville lige høre hvor man får mest for pengene.
> Budgettet ligger på 5000 uden skærm/tastatur.

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=7Euvxj2m5c-vx37TK_pvbnSFB5Uh76y4MQJRkqG9aN9gvROIj2OUYky8wmXM7qy4MQI=?ProductUUID=9sQKamdgfJ4AAAEC%2eq3%2edVmo&CatalogCategoryID=2wgKamdMt_8AAAD8QE5hncfb&JumpTo=BrowseStandardCatalog&dogtag=tdc_p_shop_comp_pc-stat&CategoryName=tdc_p_shop_comp_pc-stat&CategoryDomainName=

Husk at få lighedstegnet med.

Jeg har købt sådan en, og du kan ikke gøre det bedre eller billigere selv
under 5000,-

Der er iøvrigt også tv-kort i maskinen, men det er røget ud af omtalen.

Den eneste minus er billedekvaliteten på grafikkortet, når man sammenligner
det med et Matrox kvalitetskort på Sony trinitronskærme. Men langt det
fleste af disse kort har nok den samme billedekvalitet, så det er ikke en
retfærdig sammenligning.

Claus

Claus

Fra : Henning

Dato : 12-11-05 16:40

> [...]

>En kammerat har bedt mig om at lave ham en computer. Nu har jeg ikke fulgt
>med i et års tid, så ville lige høre hvor man får mest for pengene.

For at opretholde et fornuftigt forhold til din kammerat, så anbefal
ham at købe en komplet færsigsamlet pc med software, support og
garanti! Ellers løber du ind i problemer når maskinen hænger i bane 7
i Pixeline eller lignenden - for det er jo dig der har bygget den!
www.dell.dk - for 5.000,- kommer du rigtig langt!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-11-05 21:00

Henning (nomail@all.invalid) skrev i
k23cn1h584fqo6hb8gfh917ucfhg0d7qkb@4ax.com:

> [...]
> garanti! Ellers løber du ind i problemer når maskinen hænger i bane 7
> i Pixeline eller lignenden - for det er jo dig der har bygget den!

Det er ligegyldigt. Det er mig der hænger på den hos alle mine kammerater.
De betaler så også for det, på den ene eller den anden måde. Jeg har bygget
rigtig mange computere, men da jeg lige er blevet far har jeg ikke fulgt så
meget med i udviklingen. Derfor denne "bøn" om en opdatering af min viden.
:)

> www.dell.dk - for 5.000,- kommer du rigtig langt!

Har faktisk overvejet dell kraftigt. Det ser ikke helt dumt ud.

--
Martin Petersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-11-05 12:11

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev

> Har faktisk overvejet dell kraftigt. Det ser ikke helt dumt ud.

Jeg har i mange år solgt computere, jeg selv samler, men det er jeg holdt
helt op med. Det kan simpelthen ikke betale sig længere, jeg kan købe
færdige maskiner billigere og i mange tilfælde bedre inden for prisrammen.
Kun ganske specielle maskiner til f.eks. musikbrug, bruger jeg tid på at
samle selv. Hvis der ikke er tilbud andre stder, så køber jeg en Dell og
sælger videre.

Prøv selv at se på edppriser, hvad det ville koste dig alt i alt, hvis du
skulle samle den maskine fra TDC, som jeg lige har købt til mig selv

Claus

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-11-05 17:33

Claus Tersgov (nospamnews@tersgov.dk) skrev i
43771f63$0$41137$14726298@news.sunsite.dk:
> [...]
>
> Prøv selv at se på edppriser, hvad det ville koste dig alt i alt,
> hvis du skulle samle den maskine fra TDC, som jeg lige har købt til

Hvor meget støjer den maskine?

--
Martin Petersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-11-05 09:19

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev

> Hvor meget støjer den maskine?

Den har variabel styring af blæseren. Når den ikke arbejder så meget, så
siger den ikke noget, men når blæseren starter, så kan man sagtens høre den.
Det er desværre ulempen på ved 3.2 ghz HT og 800 mhz FS....

Muligvis er det noget, man kan gøre noget ved, men det genere ikke mig. Min
server kører alligev i døgndrift...

Claus