Radeon 9600 Crasher i spil, hjælp! :o)
Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 11-11-05 16:58

Hejsa i gruppen.

Jeg har et (vistnok meget kendt) problem med mit Radeon 9600 kort. Det
crasher hele tiden når jeg forsøger at spille diverse spil. Som mange
andre også har beskrevet, så kører det helt fint i 10 minutter, for så
at begynde at fryse, og quitte spillet. Nogle gange kører maskinen fint
videre og jeg kan starte spillet igen, og andre gang genstarter maskinen
pludselig mens jeg spiller (alt efter hvilke indstillinger jeg har
forsøgt mig med).

Indtil videre har jeg forsøgt med diverse "opskrifter" der skulle løse
dette problem: en masse forskellige indstillinger i min BIOS, sætte AGPx
= 4 og ikke 8, slå fastwrite fra, opdatere min BIOS, slå VPU recover
fra, spise mere frugt osv osv. Det eneste jeg tror jeg ikke har prøvet,
er at sætte strømmen til grafikkortet til 1.6 eller 1.7 som mange har
foreslået. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor dette gøres, er der
nogen her der ved det?

Så derfor: nogen der liiiige kender til et lille fif der kan redde mit
kort fra at blive smidt ud af vinduet?

Håber på lidt hjælp
venlig hilsen Simon

Forresten, lige lidt specs, hvis det kan hjælpe:

Windows Professional, SP2
AMD Athlon XP 2600+, 1024mb
Asus A7V8VX-X, BIOS v. 1013
Radeon 9600 (Pro, tror jeg), 128mb, catalyst v. 05.10, trækker en 17'
fladskærm via DVI

Spil jeg tester med:
Counter Strike:CZ og FarCry - de går begge ned efter at have spillet lidt.

Fra : craZZter

Dato : 11-11-05 23:36

Hejsa!

Jeg har ikke selv erfaringer med disse kort, men symptomerne lyder som nogle
jeg før har set i flere sammenhænge.

At det kører i 10 min hvorefter det går galt vil jeg gætte på kan skyldes
1) Problemer med for lille strømforsyning. Det går fint sålænge gpu'en ikke
for alvor er belastet men når det "går løs" så går det galt. Havde selv
dette problem med et GeForce 4 i sin tid. Prøv evt. at se om du kan låne en
større strømforsyning

2) Køling. Varmeproblemer kan lave mange "sjove" ting. Hvis du har skiftet
køle-profilen så vil jeg anbefale at du prøver at pille den af, rense
grundigt og montere den igen - og husk den rette mængde af den rette pasta
Prøv at se om du har mulighed for at holde øje med temperaturen på
gpu'en. Kig evt. på ATi-Tool.

Held og lykke

/Michael