Hej Igen Efterlysning Anna Maria Svensson
Fra : Leif With

Dato : 11-11-05 10:23

Hej.
Finns det någon som kan se i landsarkivet i Odense eller Rigsarkivet efter
uppgifter?
Jag söker uppgifter om min farmor Anna Maria Svensson 1890-01-06, hon är
enligt uppgift i svenka kyrkoböcker född i Danmark och platsen skall vara
Gisled. Det finns inga uppgifter om vem som var fadern så jag kan ej komma
vidare i min släktforskning.

Förra gången jag skrev så fick jag flera bra förslag på städer som liknar
Gisled och det som låg närmast är Gislev.
Finns det någon vänlig person som kan titta i landsarkivet eller riksarkivet
efter uppgifter i Gislevs födelsebok.

Lite historia:
Min farmorsmor "Hilda Elisabeth Svensdotter 1857-09-01 " flyttade till
Danmark från Sverige (Göteborg Carl Johans församling) 1881-02-21,
tillsammans med henne flyttade också hennes syster "Albertina Svensdotter
1863-03-06" . Omkring 1890 återkom hon till sverige och hade då med sig min
farmor.

Tack på förhand
Leif With

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 11-11-05 12:33

"Leif With" <l.with@swipnet.se> skrev i en meddelelse

> Finns det någon som kan se i landsarkivet i Odense
> eller Rigsarkivet efter uppgifter?

Gislev FT+KB findes på nettet:
http://www.virgo-fyn.dk

Direkte søgbar:
http://www.virgo-fyn.dk/html/wm_sogidx.html

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 11-11-05 14:41

Scripsit Poul Erik Jensen:

> Gislev FT+KB findes på nettet:
> http://www.virgo-fyn.dk

Og der er hit på:

http://www.virgo-fyn.dk/html/kirkehtm/gisl60.html

1890, 2den Februar, Anna Maria Svensson, en datter, , Pedersen
[snedkersvend], af Nyborg, Elisabeth Svensson [ugift], 32,
paa Fattiggaarden

--
Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld