US Marine corps, Tillykke
Fra : Martin

Dato : 11-11-05 08:55

Herfra skal der lyde et stort (forsinket) tillykke til US Marine Corps
med dets 230 års fødselsdag d. 10.Nov. Korpset blev stiftet i 1775 da
kongressen besluttede at oprette 2 batailloner "Continental Marines".
Til uindviede, kan jeg fortælle at en af ceremonierne der udføres i
Marine Barracks og Marine Naval stations over hele verden er "The
cutting of the cake". Kagen er udformet som Tun Tavern i Philadelphia
der var Sam Nichols (1. mariner chef) stamværtshus (bryghus), og
dermed blev det også rekrutteringsstation. Normalt serveres det
første stykke kage til den ældste mariner, og det næste stykke til
den yngste. Så er ringen sluttet.
Tun Tavern blev bygget i 1685 og eksisterer den dag i dag. Tun Tavern
øl serveres stadig til marinere.

Semper Fi

B/R
Martin

Fra : jodem

Dato : 11-11-05 09:48

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
[...]

Ja, det er dem, som på grund af deres klipning har givet navn til
båtnakkerne, eller bootnecks, som de hedder på det lokale sprog.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 11-11-05 11:32

On Fri, 11 Nov 2005 09:47:42 +0100, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Ja, det er dem, som på grund af deres klipning har givet navn til
>båtnakkerne, eller bootnecks, som de hedder på det lokale sprog.

"jarheads".
--
- JN -

Fra : T

Dato : 11-11-05 21:19

> B/R
> Martin
>
> Ja, det er dem, som på grund af deres klipning har givet navn til
> båtnakkerne, eller bootnecks, som de hedder på det lokale sprog.

Nej deres klipning som kaldes "high & tight" har givet dem tilnavnet
"jarheads"=
"syltetøjsglas-hoved", og begrebet "leathernecks" = Læderhalse kommer fra en
tidlig
uniform hvor de havde en krave der var lavet af læder.

En anden kalde navn er "the green machine" eller "uncle sams's misguidet
children"

Fra : Martin

Dato : 11-11-05 09:57

jodem skrev:

> [...]
>
> Ja, det er dem, som på grund af deres klipning har givet navn til
> båtnakkerne, eller bootnecks, som de hedder på det lokale sprog.

Leathernecks. Det er engelsk og betyder "lædernakke". Iøvrigt også
navnet på korps-bladet.

Fra : jodem

Dato : 11-11-05 10:34

jodem skrev:

> [...]
> båtnakkerne, eller bootnecks, som de hedder på det lokale sprog.

Leathernecks. Det er engelsk og betyder "lædernakke". Iøvrigt også

Sorry. Det er The Royal Marine som kalder sig båtnakker, men forskellen er i
landkrappeøjne ikke så stor,

Fra : Martin

Dato : 11-11-05 10:53

jodem skrev:

> [...]
> navnet på korps-bladet.
>
> Sorry. Det er The Royal Marine som kalder sig båtnakker, men forskellen er i

Næh, jeg har tillige heller aldrig kunnet se nogen forskel på en
tegning af Muhammed og af min behårede røv.

Fra : jodem

Dato : 11-11-05 11:59

jodem skrev:

> [...]
> landkrappeøjne ikke så stor,

Næh, jeg har tillige heller aldrig kunnet se nogen forskel på en
tegning af Muhammed og af min behårede røv.

Tillad mig at kondolere.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-11-05 22:24

On Fri, 11 Nov 2005 11:59:16 +0100, jodem wrote:

> Næh, jeg har tillige heller aldrig kunnet se nogen forskel på en
> tegning af Muhammed og af min behårede røv.

Følte du dig så ikke lidt fjollet da du opdagede at du havde givet
Jyllandsposten dine bukser på?

--
MVH
osv...