Lydkort indkøb?
Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-05 10:45

Jeg har en knægt på 15 som mener, at hans indbyggede lydkort på
bundkortet ikke lever op til hans forventninger om hvordan musik skal
lyde, når det kommer ud af en computer.
Da jeg ikke aner en brik om hvad han skal købe for at der er mere power
i lyden, søger jeg råd herinde, han har nogle ret så gode højtalere til
computeren, men mener at der er for lidt styrke og for lidt bas i det
der bruges nu.
Nogen som ved hvad vi skal kigge på?

ps samtidig evt. link til nogle effektive ørepropper.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Svenne Krap

Dato : 10-11-05 11:03

Umiddelbart vil jeg tro, at problemet er større med højtalerne.

Ethvert lydkort lyder skidt med små computerhøjtalere, mens ethvert
rimeligt moderne kort lyder pænt, når de er koblet på en extern
forstærker og nogle gode højtalere.

/Svenne

Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-05 11:46

Svenne Krap <svenne.u2005@krap.dk> skrev:
> Umiddelbart vil jeg tro, at problemet er større med højtalerne.

Det er netop som jeg skrev, ikke højtalerne der er problemet, det er et
rigtigt godt sæt med forstærker, sub og hele balisjasen, kobler han dem
til hans kammerats pc med ekstern lydkort, så lyder det rigtigt godt.

Fra : Basil

Dato : 10-11-05 15:37

Henning Lund skrev d. 10-11-2005 i meddelelse
<437324ee$0$99988$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Det er netop som jeg skrev, ikke højtalerne der er problemet, det er et
> rigtigt godt sæt med forstærker, sub og hele balisjasen, kobler han dem til
> hans kammerats pc med ekstern lydkort, så lyder det rigtigt godt.

Min egen erfaring er at stort set hvilket som helst lydkort til mere
end 49,95 vil forbedre de ting du skriver om.
Jeg bruger sjældent min computer til lyd, men når det sker (skete) så
synes jeg også lyden var for ringe til min sub.
Jeg ofrede kr. 250 på sagen, et ikke særlig fancy kort, men sagen var
bøf, en enorm forbedring.
Kai

Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-05 17:28

Basil <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev:

> [...]
> synes jeg også lyden var for ringe til min sub.
> Jeg ofrede kr. 250 på sagen, et ikke særlig fancy kort, men sagen var

Ok kan du sige noget om hvad kortet hedder?

Fra : Svenne Krap

Dato : 10-11-05 22:54

Henning Lund wrote:
> Det er netop som jeg skrev, ikke højtalerne der er problemet, det er et
> rigtigt godt sæt med forstærker, sub og hele balisjasen, kobler han dem
> til hans kammerats pc med ekstern lydkort, så lyder det rigtigt godt.

Jeg beskrev jo bare mit syn på sagen. Har kørt med onboard lydkortene på
de sidste 2-3 motherboards jeg har ejet og har aldrig haft flad lyd ...
det skyldes det surround-system, det er sluttet til ;) Problemet indtil
nu har været, at kun meget få motherboards har toslink (optisk) monteret
- så man skal gennem en konverter, der har MEGET svingende kvalitet.

Tilsvarende har min lillebror et gammelt SB PCI 64 (mener jeg), men
sluttet til hans surround-reciever giver selv det gamle kort ikke
problemer (det er selvf. kun stereo).

Svenne

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 10-11-05 17:52

Køb et brugt SBlive, fås for rimelige penge (50-100kr)

Fra : Basil

Dato : 10-11-05 17:56

nejtilspam@sol.dk skrev d. 10-11-2005 i meddelelse
<1131641532.639381.213070@o13g2000cwo.googlegroups.com>:
> Køb et brugt SBlive, fås for rimelige penge (50-100kr)

Ja, der er ofte lydkort til salg i news:dk.marked.privat.edb
Mit er vist et Phillips, men jeg ved det ikke med sikkerhed.
Kai

Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-05 19:47

> [...]
>
> Ja, der er ofte lydkort til salg i news:dk.marked.privat.edb
> Mit er vist et Phillips, men jeg ved det ikke med sikkerhed.

Ok jeg takker for rådene.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-11-05 07:26

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev

> Nogen som ved hvad vi skal kigge på?

Terratec!

Bedre bliver det næppe.

Claus

Fra : Kristian

Dato : 11-11-05 13:06

Ja.....det her..............

og så koster det 275,-

Kristian

Fra : Henning Lund

Dato : 11-11-05 15:52

Kristian <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev:

> Ja.....det her..............

> og så koster det 275,-
>
> Kristian

Jeg er via mail blevet tilbudt et brugt 5,1 så det vil jeg tro vi
prøver.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-11-05 14:55

Henning Lund skrev:

>ps samtidig evt. link til nogle effektive ørepropper.

Hvorfor ikke give ham et par gode hovedtelefoner i stedet, så vil det jo
kun være ham selv at der kan blive generet af lyden (under normale
omstændigheder)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 11-11-05 15:50

Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> skrev:

> Hvorfor ikke give ham et par gode hovedtelefoner i stedet, så vil det
> jo kun være ham selv at der kan blive generet af lyden (under normale
> omstændigheder)

Har foreslået det, men det faldt ikke i god jord.