Fejlmeddelelse fra preg_match()
Fra : Kasper Johansen

Dato : 10-11-05 09:21

Hej gruppe.

Jeg vil gerne tjekke syntaksen på f.eks. en email. Er der nogen måde at se
hvor preg_match() fejler, når den prøver at matche en bestemt syntax?

Jeg mener, hvis f.eks. snabel-A'et er glemt i en email, så få den til at
fortælle mig, at det var der den kom til, da den afbrød??

Eller er jeg så nød til at tjekke syntaksen manuelt?

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 10-11-05 19:09

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne tjekke syntaksen på f.eks. en email. Er der nogen måde at se
> hvor preg_match() fejler, når den prøver at matche en bestemt syntax?

http://www.weitz.de/regex-coach/ kunne være en løsning.

Med Regex Coach kan du "step'e" gennem din regex tegn for tegn.

Martin Rasmussen