Korsdog var forsvar - at sige modsat er se~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-05 08:46

Generelt set "begrunder muslimer terroren med de veslige landes
undertrykkelse og ydmygelse, sågar KORSTOGENE bruges som begrundelse"

lyder en analyse i Politiken 10 nov,

og paven har undskyldt, at hans forgængere i århundrederne efter 1100
samlede kristenhedens fyrster til forsvarskrig mod de ekspanderende,
erobringsliderlige muhamedanere.

På det tidspunkt var det antikke romerrige afviklet og splittelsen var
stor.

Romerriget havde i tusind år overstrålet Mellemøsten, der før den
oldgræske kulturs opblomstring havde været dominerende i årtusinder.

Muhamed-religionens opståen kan ses som et forsøg på igen at flytte
magtcenteret mod Irak-Iran-Ægypten, og barbarinsk holocaustedes de ny
kristenkulturer og jødernes Jerusalem, og turen var kommet meget
hurtigt til Balkan og hele Europa, hvis ikke paven havde reddet os på
målstregen ved at samle til forsvarskrig, så Konstantinopels fald blev
udskudt til 1453 og Wien først søgt erobret, da Vesten havde forbedret
krigsskibe og dermed verdensherredømme, hvorved opnåedes at kun Balkan
og Spanien kom under muslimsk åg, for en tid.

Korstog er Europas største triumf og redning og var forsvar mere end
angreb. En muslim der efterplaprer, at vi var søgte at kolonisere, bør
registreres som antidemokrat, pro-terrorist og så skinger en
historieforfalsker, at grunde til at udvise ham bør undersøges.

Fra : Per Hagemann

Dato : 11-11-05 02:34

> [...]
> registreres som antidemokrat, pro-terrorist og så skinger en
> historieforfalsker, at grunde til at udvise ham bør undersøges.

Den form for inkvisition er ikke særlig virkningsfuld. De farlige typer er
for dygtige til under dække at hævde vestlig indstilling.

Der bør slet ikke gribes ind mod såkaldte skingre historieforfalskere. Ofte
kan et alternativ til det eurocentriske snæversyn være givtigt.

De fremmede muhamedanere skal udvises fordi de udgør en sikkerhedsfare, ikke
fordi de taler Roma imod.

--
Det er forrykt at anvende den p.t. gældende danske samfundsalen som
målestokken for, hvordan lande skal indrette sig i helt andre regioner på

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-05 05:01

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> snæversyn være givtigt.
>
> De fremmede muhamedanere skal udvises fordi de udgør en
> sikkerhedsfare, ikke fordi de taler Roma imod.

Du har 100% ret. Usenet og Fogh-DF-Danmark er skadeligt sted at være
en svag popularitetssøgende ordonanister som mig -
- jeg lod mig trække helt ned på "gummilagnet".
Man bør ikke hyle som de ulve man er iblandt.
Godt at man kan lære af retlinede Glistrup-puritanere som dig. Sorry
for sjusk