/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Hjælp! Min kat ødelægger mine møbler!
Fra : Morten Nielsen


Dato : 10-06-01 13:58

Hej!

Jeg har et "lille" problem - Emma (en 3-årig hunkat) - har lidt svært ved at
holde klørerne fra mine møbler og vægge. Jeg har købt det der "Stop"-sjov og
sprøjtet mine møbler til - det virker som om jeg hader det mere end Emma
gør, for hun kradser lystigt videre efter en times tørring. Jeg havde et
kradserør til hende på et tidspunkt, men den var bestemt ikke interessant.
Nu har jeg købt et kradsetræ til hende i en okay højde, hvor hun endda kan
sidde ovenpå - da jeg kom hjem med det, snuste hun til det, og jeg viste
hende - på rigtige kattemanerer - hvordan man bruger det. Jeg har aldrig set
eller hørt hende bruge det. Nææh, hun vil da meget hellere ødelægge vores
sofaer, senge og vægge. Det værste er, at jeg ikke har taget hende på fersk
gerning endnu - hun er jo snu, og kradser når vi ikke er hjemme, eller når
vi er gået i seng og ikke orker rejse os op, for at skælde hende ud. Hvad
gør man ved sådan en kat? Jeg har læst et sted, at det kan hjælpe hvis hun
bliver steriliseret?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Hilsen Claudia, Morten og Emma

















 
 
Leo Vaeversted (10-06-2001)
Kommentar
Fra : Leo Vaeversted


Dato : 10-06-01 20:42

Har du prøvet at lukke katten ud, når i ikke er hjemme, så ødelægger hun da
ikke noget af i det tidsrum.

Hilsen Leo



Gitte J.L (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 11-06-01 08:17

Istedet for at lukke hende ud, var det også en mulighed at anskaffe hende en
artsfælle at fordrive tiden sammen med. Hun keder sig sikkert gevaldigt som
single-kat helt alene i lejligheden om dagen. Det er ret normalt at alenekatte
udvikler den slags problemer pga. kedsomhed - aktivitetsniveauet er bare for
lavt og det kan en kat mere lave en hel del om på.
Hun bør naturligvis steriliseres også, da p-piller er skadelige i længden. At
lukke hende ud UDEN først at få hende steriliseret er direkte uansvarligt.
- Gitte

Leo Vaeversted wrote:

> Har du prøvet at lukke katten ud, når i ikke er hjemme, så ødelægger hun da
> ikke noget af i det tidsrum.
>
> Hilsen Leo


Mimi (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Mimi


Dato : 11-06-01 08:20

Hej Gitte
Jeg vil bare sige at det altså ikke altid hjælper at have to indekatte. Mine to
elsker simpelthen at lege fangeleg hen over sofaen og under den med alle kløerne
ude. Og det selvom de har alverdens legetøj, b.l.a et træ i stuen med en stor
plade på , kokusmåtte hængt op af væggen og alverdens små rulleting. Jeg har
derfor valgt at have en brugt sofa, som det ikke gør noget de kradser lidt i. Med
tiden når kattene bliver lidt ældre vil jeg måske overveje om jeg tør købe en ny
sofa.
mvh Mimi

"Gitte J.L" wrote:

> Istedet for at lukke hende ud, var det også en mulighed at anskaffe hende en
> artsfælle at fordrive tiden sammen med. Hun keder sig sikkert gevaldigt som
> single-kat helt alene i lejligheden om dagen. Det er ret normalt at alenekatte
> udvikler den slags problemer pga. kedsomhed - aktivitetsniveauet er bare for
> lavt og det kan en kat mere lave en hel del om på.
> Hun bør naturligvis steriliseres også, da p-piller er skadelige i længden. At
> lukke hende ud UDEN først at få hende steriliseret er direkte uansvarligt.
> - Gitte
>
> Leo Vaeversted wrote:
>
> > Har du prøvet at lukke katten ud, når i ikke er hjemme, så ødelægger hun da
> > ikke noget af i det tidsrum.
> >
> > Hilsen Leo


Gitte J.L (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 11-06-01 08:55

Hej Mimi
Nej, det hjælper naturligvis ikke altid. Engang imellem sker det også at en kat bare
er bedst egnet til at være alene-kat, men ofte vil det jo være sådan, at endnu en kat
i hjemmet øger livsindholdet hos den kat, der tidligere måtte passe sig selv når
menneskene var ude....og så kan det jo være, at katten ikke længere har et enormt
behov for at afreagere mens ejerne er ude, for den kan jo istedet lege med den anden
kat. Derudover tror jeg jo som sagt også, at en sterilisering kan hjælpe.
Mine to fræser også udover det hele, men de hvæsser ikke direkte kløer i andet
end deres kradsetræer længere. Jeg synes, at det er værd at prøve, for katten keder
sig højst sandsynligt som alene-indekat. At lukke katten ud, synes jeg bare heller
ikke er nogen særlig god løsning på et adfærdsproblem, eftersom det strider imod min
opfattelse af, hvad der er ansvarligt kattehold. Og da især når katten ikke er
neutraliseret.
- Gitte


Mimi wrote:

> Hej Gitte
> Jeg vil bare sige at det altså ikke altid hjælper at have to indekatte. Mine to
> elsker simpelthen at lege fangeleg hen over sofaen og under den med alle kløerne
> ude. Og det selvom de har alverdens legetøj, b.l.a et træ i stuen med en stor
> plade på , kokusmåtte hængt op af væggen og alverdens små rulleting. Jeg har
> derfor valgt at have en brugt sofa, som det ikke gør noget de kradser lidt i. Med
> tiden når kattene bliver lidt ældre vil jeg måske overveje om jeg tør købe en ny
> sofa.
> mvh Mimi
>


Mimi (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Mimi


Dato : 11-06-01 10:58

Hej Gitte
Jeg giver dig helt ret i at det er en god ide at anskaffe sig en kat mere. Mine to er
simpelthen uadskillelige, og er indenfor den samme kvadratmeter 90% af tiden. Jeg har
heller ikke den samme dårlige samvittighed nu når jeg er ude af huset, som jeg havde da
jeg kun havde en.
mvh Mimi

"Gitte J.L" wrote:

> Hej Mimi
> Nej, det hjælper naturligvis ikke altid. Engang imellem sker det også at en kat bare
> er bedst egnet til at være alene-kat, men ofte vil det jo være sådan, at endnu en kat
> i hjemmet øger livsindholdet hos den kat, der tidligere måtte passe sig selv når
> menneskene var ude....og så kan det jo være, at katten ikke længere har et enormt
> behov for at afreagere mens ejerne er ude, for den kan jo istedet lege med den anden
> kat. Derudover tror jeg jo som sagt også, at en sterilisering kan hjælpe.
> Mine to fræser også udover det hele, men de hvæsser ikke direkte kløer i andet
> end deres kradsetræer længere. Jeg synes, at det er værd at prøve, for katten keder
> sig højst sandsynligt som alene-indekat. At lukke katten ud, synes jeg bare heller
> ikke er nogen særlig god løsning på et adfærdsproblem, eftersom det strider imod min
> opfattelse af, hvad der er ansvarligt kattehold. Og da især når katten ikke er
> neutraliseret.
> - Gitte
>
> Mimi wrote:
>
> > Hej Gitte
> > Jeg vil bare sige at det altså ikke altid hjælper at have to indekatte. Mine to
> > elsker simpelthen at lege fangeleg hen over sofaen og under den med alle kløerne
> > ude. Og det selvom de har alverdens legetøj, b.l.a et træ i stuen med en stor
> > plade på , kokusmåtte hængt op af væggen og alverdens små rulleting. Jeg har
> > derfor valgt at have en brugt sofa, som det ikke gør noget de kradser lidt i. Med
> > tiden når kattene bliver lidt ældre vil jeg måske overveje om jeg tør købe en ny
> > sofa.
> > mvh Mimi
> >


Gitte J.L (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 11-06-01 11:26

Hejsa Mimi
Den med den dårlige samvittighed hjælper det virkelig også på Mine er endnu ikke
direkte uadskillelige, men de er virkelig begyndt at vaske hinanden, kæle og sove sammen
(ikke altid men ofte) .... og jeg må indrømme: Det er så utroligt rørende at se på, når
Freja løber hen til Laban for at gnide næse eller bare fange hans bagben. De er så søde
sammen, og Laban går ikke længere og vræler hele dagen for at få opmærksomhed.
- Gitte

Mimi wrote:

> Hej Gitte
> Jeg giver dig helt ret i at det er en god ide at anskaffe sig en kat mere. Mine to er
> simpelthen uadskillelige, og er indenfor den samme kvadratmeter 90% af tiden. Jeg har
> heller ikke den samme dårlige samvittighed nu når jeg er ude af huset, som jeg havde da
> jeg kun havde en.
> mvh Mimi
>


Morten Nielsen (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Nielsen


Dato : 11-06-01 12:22

Hej igen!

Jeg har læst jeres forslag, men desværre ikke fundet et jeg kunne bruge
100% - Jeg bor på 2.sal midt i valby, så her kan jeg ikke lige lukke Emma
ud. Emma er en utrolig besværlig kat - hun hader at være udenfor..halen
ryger fluks mellem benene på hende og hun sniger sig hen ad jorden som en
panter..øv øv..

Den der med at få en anden kat...ja, lejligheden er desværre ikke stor nok
til to katte og Emma vil helst være alenekat. Hun har boet sammen med en
anden kat i et år, og i løbet af det år tilbragte hun nok 80% af tiden bange
under en sofa..måske hvis det er en killing hun er i selskab med?

Vi overvejer at lade hende sterilisere, selvom jeg synes at det er lidt
ærgeligt.

Hilsen Claudia, Morten og Emma
"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
news:3B249CD4.9AF25E59@hum.auc.dk...
> Hejsa Mimi
> Den med den dårlige samvittighed hjælper det virkelig også på Mine er
endnu ikke
> direkte uadskillelige, men de er virkelig begyndt at vaske hinanden, kæle
og sove sammen
> (ikke altid men ofte) .... og jeg må indrømme: Det er så utroligt rørende
at se på, når
> Freja løber hen til Laban for at gnide næse eller bare fange hans bagben.
De er så søde
> sammen, og Laban går ikke længere og vræler hele dagen for at få
opmærksomhed.
> - Gitte
>
> Mimi wrote:
>
> > Hej Gitte
> > Jeg giver dig helt ret i at det er en god ide at anskaffe sig en kat
mere. Mine to er
> > simpelthen uadskillelige, og er indenfor den samme kvadratmeter 90% af
tiden. Jeg har
> > heller ikke den samme dårlige samvittighed nu når jeg er ude af huset,
som jeg havde da
> > jeg kun havde en.
> > mvh Mimi
> >
>



Fie & Christian (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Fie & Christian


Dato : 11-06-01 12:33

Hej Morten

> Hej igen!
>
> Jeg har læst jeres forslag, men desværre ikke fundet et jeg kunne bruge
> 100% - Jeg bor på 2.sal midt i valby, så her kan jeg ikke lige lukke Emma
> ud. Emma er en utrolig besværlig kat - hun hader at være udenfor..halen
> ryger fluks mellem benene på hende og hun sniger sig hen ad jorden som en
> panter..øv øv..

Jeg bor selv på Frederiksberg, og jeg synes også at det ville være synd at
sende katte ud midt i byen. Hvis så oven i det, at din Emma ikke selv vil
ud, så glem bare at sende hende udenfor.......der er også alt for mange
mærkelige mennesker udenfor :)

>
> Den der med at få en anden kat...ja, lejligheden er desværre ikke stor nok
> til to katte og Emma vil helst være alenekat. Hun har boet sammen med en
> anden kat i et år, og i løbet af det år tilbragte hun nok 80% af tiden
bange
> under en sofa..måske hvis det er en killing hun er i selskab med?

Hvor stor er din lejlighed ? Ja, undskyld jeg er lidt direkte, men der skal
ikke nødvendigvis dobbelt så meget plads til 2 katte i.f.t 1 kat. Vi har
selv 2 katte på 70 kvm, og meget af pladsen bliver alligevel aldrig benyttet
af de 2 tyraner
Jeg synes, at have læst at de katte, som tit har reageret kraftigt på andre
katte finder killinger mindre truende og både den "oprindelige" kat såvel
som killingen finder sig hurtigere til rette end hvis der er tale om 2
voksen-katte. Man kan vist godt drage en parallel til mennesker
her.........men måske der er andre som ved mere om det end mig? Vi fik
nemlig 2 katte fra start af.

> Vi overvejer at lade hende sterilisere, selvom jeg synes at det er lidt
> ærgeligt.

Jeg kan fortælle dig at vores Tilde havde det meget svært under løbetiderne
inden dyrlægen havde tid til at sterilisere hende. Hun er per definition en
meget skræmt kat, men steriliseringen har gjort det bedre, synes jeg.
Ligeledes er begge katte blevet mere rolige og mere "nusse-venlige". Når jeg
ser billeder af killinger, kan jeg da godt ønske mig at en af "tøserne" have
fået for killinger, men det er udelukkende af egoistikse grunde, ved jeg
efter at have læst denne NG. Katte føler ikke som et savn, har jeg fået at
vide, og det tærrer enormt meget på katte er være gravide og føde og opdrage
killinger. Så derfor er ønsket om at få killinger måske engang imellem lidt
egoistisk.......puha-nu får jeg noget i hovedet herinde, tror jeg :)

Held og lykke med det hele
Hilsen
Fie
>
> Hilsen Claudia, Morten og Emma
> "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> news:3B249CD4.9AF25E59@hum.auc.dk...
> > Hejsa Mimi
> > Den med den dårlige samvittighed hjælper det virkelig også på Mine
er
> endnu ikke
> > direkte uadskillelige, men de er virkelig begyndt at vaske hinanden,
kæle
> og sove sammen
> > (ikke altid men ofte) .... og jeg må indrømme: Det er så utroligt
rørende
> at se på, når
> > Freja løber hen til Laban for at gnide næse eller bare fange hans
bagben.
> De er så søde
> > sammen, og Laban går ikke længere og vræler hele dagen for at få
> opmærksomhed.
> > - Gitte
> >
> > Mimi wrote:
> >
> > > Hej Gitte
> > > Jeg giver dig helt ret i at det er en god ide at anskaffe sig en kat
> mere. Mine to er
> > > simpelthen uadskillelige, og er indenfor den samme kvadratmeter 90% af
> tiden. Jeg har
> > > heller ikke den samme dårlige samvittighed nu når jeg er ude af huset,
> som jeg havde da
> > > jeg kun havde en.
> > > mvh Mimi
> > >
> >
>
>



Morten Nielsen (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Nielsen


Dato : 11-06-01 12:47

Tuttelu!

Tusind tak for alle de svar jeg har fået her - kanon NG!
Nå...altså...jeg vil vildt gerne have en kattekilling - tror det vil hjælpe
meget på Emmas opførsel generelt...ikke at hun er en slem kat, overhovedet
ikke! Hun er bare meget fræk. Nu skal jeg bare have overtalt min kæreste til
at vi får en lille en...altså en killing, ik?
Vores lejlighed er på 53 kvm...det synes jeg ikke er meget plads til to
katte, men man kunne da prøve?

Jeg vil godt give dig ret i det med at få killinger, at det kan virke lidt
egoistisk - men jeg tænker mere på, at hun brude ha chancen for i det
mindste at prøve det.

Smutter igen..

Claudia, Morten og Emma Missekat
"Fie & Christian" <cbo@worldonline.dk> wrote in message
news:P02V6.3573$rs4.763435@news010.worldonline.dk...
> Hej Morten
>
> > Hej igen!
> >
> > Jeg har læst jeres forslag, men desværre ikke fundet et jeg kunne bruge
> > 100% - Jeg bor på 2.sal midt i valby, så her kan jeg ikke lige lukke
Emma
> > ud. Emma er en utrolig besværlig kat - hun hader at være udenfor..halen
> > ryger fluks mellem benene på hende og hun sniger sig hen ad jorden som
en
> > panter..øv øv..
>
> Jeg bor selv på Frederiksberg, og jeg synes også at det ville være synd at
> sende katte ud midt i byen. Hvis så oven i det, at din Emma ikke selv vil
> ud, så glem bare at sende hende udenfor.......der er også alt for mange
> mærkelige mennesker udenfor :)
>
> >
> > Den der med at få en anden kat...ja, lejligheden er desværre ikke stor
nok
> > til to katte og Emma vil helst være alenekat. Hun har boet sammen med en
> > anden kat i et år, og i løbet af det år tilbragte hun nok 80% af tiden
> bange
> > under en sofa..måske hvis det er en killing hun er i selskab med?
>
> Hvor stor er din lejlighed ? Ja, undskyld jeg er lidt direkte, men der
skal
> ikke nødvendigvis dobbelt så meget plads til 2 katte i.f.t 1 kat. Vi har
> selv 2 katte på 70 kvm, og meget af pladsen bliver alligevel aldrig
benyttet
> af de 2 tyraner
> Jeg synes, at have læst at de katte, som tit har reageret kraftigt på
andre
> katte finder killinger mindre truende og både den "oprindelige" kat såvel
> som killingen finder sig hurtigere til rette end hvis der er tale om 2
> voksen-katte. Man kan vist godt drage en parallel til mennesker
> her.........men måske der er andre som ved mere om det end mig? Vi fik
> nemlig 2 katte fra start af.
>
> > Vi overvejer at lade hende sterilisere, selvom jeg synes at det er lidt
> > ærgeligt.
>
> Jeg kan fortælle dig at vores Tilde havde det meget svært under
løbetiderne
> inden dyrlægen havde tid til at sterilisere hende. Hun er per definition
en
> meget skræmt kat, men steriliseringen har gjort det bedre, synes jeg.
> Ligeledes er begge katte blevet mere rolige og mere "nusse-venlige". Når
jeg
> ser billeder af killinger, kan jeg da godt ønske mig at en af "tøserne"
have
> fået for killinger, men det er udelukkende af egoistikse grunde, ved jeg
> efter at have læst denne NG. Katte føler ikke som et savn, har jeg fået at
> vide, og det tærrer enormt meget på katte er være gravide og føde og
opdrage
> killinger. Så derfor er ønsket om at få killinger måske engang imellem
lidt
> egoistisk.......puha-nu får jeg noget i hovedet herinde, tror jeg :)
>
> Held og lykke med det hele
> Hilsen
> Fie
> >
> > Hilsen Claudia, Morten og Emma
> > "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> > news:3B249CD4.9AF25E59@hum.auc.dk...
> > > Hejsa Mimi
> > > Den med den dårlige samvittighed hjælper det virkelig også på Mine
> er
> > endnu ikke
> > > direkte uadskillelige, men de er virkelig begyndt at vaske hinanden,
> kæle
> > og sove sammen
> > > (ikke altid men ofte) .... og jeg må indrømme: Det er så utroligt
> rørende
> > at se på, når
> > > Freja løber hen til Laban for at gnide næse eller bare fange hans
> bagben.
> > De er så søde
> > > sammen, og Laban går ikke længere og vræler hele dagen for at få
> > opmærksomhed.
> > > - Gitte
> > >
> > > Mimi wrote:
> > >
> > > > Hej Gitte
> > > > Jeg giver dig helt ret i at det er en god ide at anskaffe sig en kat
> > mere. Mine to er
> > > > simpelthen uadskillelige, og er indenfor den samme kvadratmeter 90%
af
> > tiden. Jeg har
> > > > heller ikke den samme dårlige samvittighed nu når jeg er ude af
huset,
> > som jeg havde da
> > > > jeg kun havde en.
> > > > mvh Mimi
> > > >
> > >
> >
> >
>
>



Gitte J.L (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 11-06-01 13:22

Morten Nielsen wrote:

> Tuttelu!
> Tusind tak for alle de svar jeg har fået her - kanon NG!
> Nå...altså...jeg vil vildt gerne have en kattekilling - tror det vil hjælpe
> meget på Emmas opførsel generelt...ikke at hun er en slem kat, overhovedet
> ikke! Hun er bare meget fræk. Nu skal jeg bare have overtalt min kæreste til
> at vi får en lille en...altså en killing, ik?
> Vores lejlighed er på 53 kvm...det synes jeg ikke er meget plads til to
> katte, men man kunne da prøve?

Tro mig, 53 kvadratmeter er fint! Især når I sørger for klatre/kradsemuligheder
og gode liggesteder. Det er da bare et par heldige katte så - en hel lejlighed
til to, ejere der ikke kaserer dem trods kradseri og ja OMSORG er der tydeligvis
også
Killing, jo, for den må ikke kunne true Emmas position. Den skal være yngre, og
ja...kønnet er vel dybest set ligemeget, hvis den neutraliseres.

> Jeg vil godt give dig ret i det med at få killinger, at det kan virke lidt
> egoistisk - men jeg tænker mere på, at hun brude ha chancen for i det
> mindste at prøve det.

Bær over med mig - her kommer lige en smøre:
Emma savner ikke at opleve at være mor. Yngelplejeinstinktet aktiveres vist
først ved fødslen. Hvis du tager en tur på Kattens Værn eller Inges Kattehjem og
ser, hvor mange killinger der hvert år fødes til en usikker skæbne (dem på
kattehjemmene er endda heldige - mange andre får lov at dø af sult, sygdom og
trafikuheld) så vil du nok forstå, hvorfor vi er så mange der så ivrigt går ind
for neutralisering. Jeg føler mig i alt fald magtesløs, når jeg ved at der er en
halv million i overskud samtidig med at så mange fertile katte "lige skal prøve"
at have et enkelt kuld killinger inden neutraliseringen. Reelt vælger man jo
netop ikke at lade katten få killinger for kattens skyld, men derimod fordi man
selv gerne vil opleve det ... og markedet er desværre så mættet, at en kat har
samme værdi som en sandwich derude. Så, med risiko for at lyde som en værre
neutraliserings-fundamentalist ... prøv at sammenligne størrelsen på det
generelle katteoverpopulations-problem med dit eget ønske om at have killinger i
hjemmet en enkelt gang. Tusindvis at katte aflives hvert år og problemet bunder
især i, at så mange vælger ikke at kastrere/sterilisere.
Sommerhilsner Gitte
(solen skinner, så nu må slynglerne helere få sele på og komme ud



Anders (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 11-06-01 18:33

On Mon, 11 Jun 2001 14:21:42 +0200, "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk>
wrote:


>Bær over med mig - her kommer lige en smøre:

*klippe en masse fornuftigt*

Jeg er helt enig. Min Fumle blev også med det vuns en dejlig hanmis
efter kastrationen. Jeg har ikke fortrudt det.

Fumle er i øvrigt 100% indekat.

>Sommerhilsner Gitte
>(solen skinner, så nu må slynglerne helere få sele på og komme ud

Det gjorde den også liiige da jeg fik fri, men ak :)

Knus, kram til Gitte og slynglerne fra Anders og Fumpstar :)


Gitte J.L (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 11-06-01 19:43

Anders wrote:

> Jeg er helt enig. Min Fumle blev også med det vuns en dejlig hanmis
> efter kastrationen. Jeg har ikke fortrudt det.

Og han er en ret nuser kat, skulle jeg sige fra Freja. Laban vi ikke
kommentere...

> Det gjorde den også liiige da jeg fik fri, men ak :)

En skam at det blæser så meget, for når kattene er ude i sele, så sidder
jeg med ryggen lige op ad den åbne terassedør ved computeren, og det er
eddermame koldt for ryggen. SUK, hvad gør man ikke alt for bæsterne ... de
er mere forkælede end småbørn, dyrere i drift end et par teenagedøtre
(næppe) og de fylder mere i sofaen og ved spisebordet end kæresten

> Knus, kram til Gitte og slynglerne fra Anders og Fumpstar :)

Sender det samme den anden vej ... dog ønsker Laban ikke at fordele
eventuelle spinbrum over Fumle (thi han er jaloux, eftersom han spottede
Freja ved skærmen
- Dåseåbneren Gitte, husets herre Laban og fru Freja


Nina El Falaki (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 11-06-01 13:27

Hej Morten

Jeg har 3 katte på 54 kvm og ind imellem et kuld killinger, og de har god
plads, er i hvert fald ikke stressede. Desuden kan I lægge mange kvm til
lejlighedens størrelse ved at bygge/købe et klatremiljø fra gulv til loft.
Det fylder næsten ikke noget på gulvet, men er et hit, når katte har vænnet
sig til det. Det kan måske også hjælpe på de ødelagte møbler.

Fordi jeres kat ikke kunne lide en kat er det langt fra sikkert at den slet
ikke kan lide andre katte. Som der er skrevet går det lettere med en
killing, end med en voksen, men de skal have tid til at vænne sig til
hinanden.

Kattehjemmene bugner for tiden af killinger.


--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats
E-mail: feca@edb.dk
http://www.feca.dk

"Morten Nielsen" <gzus@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:sd2V6.3609$rs4.765024@news010.worldonline.dk...
> Tuttelu!
>
> Tusind tak for alle de svar jeg har fået her - kanon NG!
> Nå...altså...jeg vil vildt gerne have en kattekilling - tror det vil
hjælpe
> meget på Emmas opførsel generelt...ikke at hun er en slem kat, overhovedet
> ikke! Hun er bare meget fræk. Nu skal jeg bare have overtalt min kæreste
til
> at vi får en lille en...altså en killing, ik?
> Vores lejlighed er på 53 kvm...det synes jeg ikke er meget plads til to
> katte, men man kunne da prøve?
>
> Jeg vil godt give dig ret i det med at få killinger, at det kan virke lidt
> egoistisk - men jeg tænker mere på, at hun brude ha chancen for i det
> mindste at prøve det.
>
> Smutter igen..
>
> Claudia, Morten og Emma Missekat
> "Fie & Christian" <cbo@worldonline.dk> wrote in message
> news:P02V6.3573$rs4.763435@news010.worldonline.dk...
> > Hej Morten
> >
> > > Hej igen!
> > >
> > > Jeg har læst jeres forslag, men desværre ikke fundet et jeg kunne
bruge
> > > 100% - Jeg bor på 2.sal midt i valby, så her kan jeg ikke lige lukke
> Emma
> > > ud. Emma er en utrolig besværlig kat - hun hader at være
udenfor..halen
> > > ryger fluks mellem benene på hende og hun sniger sig hen ad jorden som
> en
> > > panter..øv øv..
> >
> > Jeg bor selv på Frederiksberg, og jeg synes også at det ville være synd
at
> > sende katte ud midt i byen. Hvis så oven i det, at din Emma ikke selv
vil
> > ud, så glem bare at sende hende udenfor.......der er også alt for mange
> > mærkelige mennesker udenfor :)
> >
> > >
> > > Den der med at få en anden kat...ja, lejligheden er desværre ikke stor
> nok
> > > til to katte og Emma vil helst være alenekat. Hun har boet sammen med
en
> > > anden kat i et år, og i løbet af det år tilbragte hun nok 80% af tiden
> > bange
> > > under en sofa..måske hvis det er en killing hun er i selskab med?
> >
> > Hvor stor er din lejlighed ? Ja, undskyld jeg er lidt direkte, men der
> skal
> > ikke nødvendigvis dobbelt så meget plads til 2 katte i.f.t 1 kat. Vi har
> > selv 2 katte på 70 kvm, og meget af pladsen bliver alligevel aldrig
> benyttet
> > af de 2 tyraner
> > Jeg synes, at have læst at de katte, som tit har reageret kraftigt på
> andre
> > katte finder killinger mindre truende og både den "oprindelige" kat
såvel
> > som killingen finder sig hurtigere til rette end hvis der er tale om 2
> > voksen-katte. Man kan vist godt drage en parallel til mennesker
> > her.........men måske der er andre som ved mere om det end mig? Vi fik
> > nemlig 2 katte fra start af.
> >
> > > Vi overvejer at lade hende sterilisere, selvom jeg synes at det er
lidt
> > > ærgeligt.
> >
> > Jeg kan fortælle dig at vores Tilde havde det meget svært under
> løbetiderne
> > inden dyrlægen havde tid til at sterilisere hende. Hun er per definition
> en
> > meget skræmt kat, men steriliseringen har gjort det bedre, synes jeg.
> > Ligeledes er begge katte blevet mere rolige og mere "nusse-venlige". Når
> jeg
> > ser billeder af killinger, kan jeg da godt ønske mig at en af "tøserne"
> have
> > fået for killinger, men det er udelukkende af egoistikse grunde, ved jeg
> > efter at have læst denne NG. Katte føler ikke som et savn, har jeg fået
at
> > vide, og det tærrer enormt meget på katte er være gravide og føde og
> opdrage
> > killinger. Så derfor er ønsket om at få killinger måske engang imellem
> lidt
> > egoistisk.......puha-nu får jeg noget i hovedet herinde, tror jeg :)
> >
> > Held og lykke med det hele
> > Hilsen
> > Fie
> > >
> > > Hilsen Claudia, Morten og Emma
> > > "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> > > news:3B249CD4.9AF25E59@hum.auc.dk...
> > > > Hejsa Mimi
> > > > Den med den dårlige samvittighed hjælper det virkelig også på
Mine
> > er
> > > endnu ikke
> > > > direkte uadskillelige, men de er virkelig begyndt at vaske hinanden,
> > kæle
> > > og sove sammen
> > > > (ikke altid men ofte) .... og jeg må indrømme: Det er så utroligt
> > rørende
> > > at se på, når
> > > > Freja løber hen til Laban for at gnide næse eller bare fange hans
> > bagben.
> > > De er så søde
> > > > sammen, og Laban går ikke længere og vræler hele dagen for at få
> > > opmærksomhed.
> > > > - Gitte
> > > >
> > > > Mimi wrote:
> > > >
> > > > > Hej Gitte
> > > > > Jeg giver dig helt ret i at det er en god ide at anskaffe sig en
kat
> > > mere. Mine to er
> > > > > simpelthen uadskillelige, og er indenfor den samme kvadratmeter
90%
> af
> > > tiden. Jeg har
> > > > > heller ikke den samme dårlige samvittighed nu når jeg er ude af
> huset,
> > > som jeg havde da
> > > > > jeg kun havde en.
> > > > > mvh Mimi
> > > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Pernille Lauridsen (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Pernille Lauridsen


Dato : 11-06-01 14:07

Hejsa Morten

Med hensyn til plads, så vil jeg bare sige at jeg har et hus på 70 kvm. Og
der bor pt. jeg, 2 store hunde, 2 små hunde og 4 voksne katte og 2 killinger
på 17 dage. Jeg har godt nok hundegård og kattene har adgang til at komme ud
og ind når de vil. Men her ingen plads mangel*S*

--
Venlig hilsen Praxis©



Gitte J.L (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 11-06-01 12:54


Morten Nielsen wrote:

> Den der med at få en anden kat...ja, lejligheden er desværre ikke stor nok
> til to katte og Emma vil helst være alenekat. Hun har boet sammen med en
> anden kat i et år, og i løbet af det år tilbragte hun nok 80% af tiden bange
> under en sofa..måske hvis det er en killing hun er i selskab med?

Hm...vi har to katte på ca. 45 kvadratmeter. Nul problemer hvad pladsen angår.
To katte kræver ikke dobbelt så meget plads, og de keder sig i alt fald ikke.
Jeg synes I skulle overveje at anskaffe jer en killing ... jeg tror absolut ikke
du skal regne med, at Emma kommer til at sidde bag sofaen....tværtimod, så tror
jeg bare hun har været den lille i det andet katteforhold, og med en killing
ville hun istedet være teritorieejeren. Den dominante.

> Vi overvejer at lade hende sterilisere, selvom jeg synes at det er lidt
> ærgeligt.

Det er alt andet end ærgerligt at sterilisere, når I ikke skal bruge hende til
avl. P-piller er skadelige, killinger er uønskede (kattehjemmene begynder
desværre nok snart at drukne i dem igen - nu da sommeren har meldt sin komme) og
sterilisation reducerer risikoen for div. sygdomme. Vi er mange der mener det
burde være lovpligtigt, når det drejer sig om katte der ikke skal bruges til
seriøst opdræt.
Held og lykke med hvad end I beslutter jer for.
-Gitte



Morten Nielsen (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Nielsen


Dato : 11-06-01 13:09

Jeg kan godt lide idéen med en killing - udfordrende for os og Emma...vi
elsker jo katte her. Nu skal jeg bare overtale kæreste...den er sværere!
Emma spinder bare, når jeg siger noget til hende, så det tager jeg som en
'ja'! Og det er vel ikke sikkert, at to katte betyder dobbelt så meget
arbejde og opmærksomhed, for de underholder vel hinanden?

Så skal vi bare lige have råd til at få Emma steriliseret.. nogen der kan
anbefale en god dyrlæge i storKBH?

Claudia, Morten og Emma
"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
news:3B24B166.D290AB25@hum.auc.dk...
>
> Morten Nielsen wrote:
>
> > Den der med at få en anden kat...ja, lejligheden er desværre ikke stor
nok
> > til to katte og Emma vil helst være alenekat. Hun har boet sammen med en
> > anden kat i et år, og i løbet af det år tilbragte hun nok 80% af tiden
bange
> > under en sofa..måske hvis det er en killing hun er i selskab med?
>
> Hm...vi har to katte på ca. 45 kvadratmeter. Nul problemer hvad pladsen
angår.
> To katte kræver ikke dobbelt så meget plads, og de keder sig i alt fald
ikke.
> Jeg synes I skulle overveje at anskaffe jer en killing ... jeg tror
absolut ikke
> du skal regne med, at Emma kommer til at sidde bag sofaen....tværtimod, så
tror
> jeg bare hun har været den lille i det andet katteforhold, og med en
killing
> ville hun istedet være teritorieejeren. Den dominante.
>
> > Vi overvejer at lade hende sterilisere, selvom jeg synes at det er lidt
> > ærgeligt.
>
> Det er alt andet end ærgerligt at sterilisere, når I ikke skal bruge hende
til
> avl. P-piller er skadelige, killinger er uønskede (kattehjemmene begynder
> desværre nok snart at drukne i dem igen - nu da sommeren har meldt sin
komme) og
> sterilisation reducerer risikoen for div. sygdomme. Vi er mange der mener
det
> burde være lovpligtigt, når det drejer sig om katte der ikke skal bruges
til
> seriøst opdræt.
> Held og lykke med hvad end I beslutter jer for.
> -Gitte
>
>



Nina El Falaki (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 11-06-01 13:31

Hej Morten

Der er Dahlgaards Dyreklinik i Birkerød (du kan få lov at afdrage prisen),
Tom ved Skovlunde Dyreklinik og Raiku Sarvå på Frederiksberg. (Ved ikke om
du kan få lov at afdrage hos de to sidste)

To katte giver ikke mere arbejde end en, men det er mere end dobblet så
sjovt.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats
E-mail: feca@edb.dk
http://www.feca.dk

"Morten Nielsen" <gzus@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:Ax2V6.3711$rs4.767830@news010.worldonline.dk...
> Jeg kan godt lide idéen med en killing - udfordrende for os og Emma...vi
> elsker jo katte her. Nu skal jeg bare overtale kæreste...den er sværere!
> Emma spinder bare, når jeg siger noget til hende, så det tager jeg som en
> 'ja'! Og det er vel ikke sikkert, at to katte betyder dobbelt så meget
> arbejde og opmærksomhed, for de underholder vel hinanden?
>
> Så skal vi bare lige have råd til at få Emma steriliseret.. nogen der kan
> anbefale en god dyrlæge i storKBH?
>
> Claudia, Morten og Emma
> "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> news:3B24B166.D290AB25@hum.auc.dk...
> >
> > Morten Nielsen wrote:
> >
> > > Den der med at få en anden kat...ja, lejligheden er desværre ikke stor
> nok
> > > til to katte og Emma vil helst være alenekat. Hun har boet sammen med
en
> > > anden kat i et år, og i løbet af det år tilbragte hun nok 80% af tiden
> bange
> > > under en sofa..måske hvis det er en killing hun er i selskab med?
> >
> > Hm...vi har to katte på ca. 45 kvadratmeter. Nul problemer hvad pladsen
> angår.
> > To katte kræver ikke dobbelt så meget plads, og de keder sig i alt fald
> ikke.
> > Jeg synes I skulle overveje at anskaffe jer en killing ... jeg tror
> absolut ikke
> > du skal regne med, at Emma kommer til at sidde bag sofaen....tværtimod,

> tror
> > jeg bare hun har været den lille i det andet katteforhold, og med en
> killing
> > ville hun istedet være teritorieejeren. Den dominante.
> >
> > > Vi overvejer at lade hende sterilisere, selvom jeg synes at det er
lidt
> > > ærgeligt.
> >
> > Det er alt andet end ærgerligt at sterilisere, når I ikke skal bruge
hende
> til
> > avl. P-piller er skadelige, killinger er uønskede (kattehjemmene
begynder
> > desværre nok snart at drukne i dem igen - nu da sommeren har meldt sin
> komme) og
> > sterilisation reducerer risikoen for div. sygdomme. Vi er mange der
mener
> det
> > burde være lovpligtigt, når det drejer sig om katte der ikke skal bruges
> til
> > seriøst opdræt.
> > Held og lykke med hvad end I beslutter jer for.
> > -Gitte
> >
> >
>
>



Fie & Christian (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Fie & Christian


Dato : 11-06-01 14:03


Bare lige en tilføjelse

> Der er Dahlgaards Dyreklinik i Birkerød (du kan få lov at afdrage prisen),
> Tom ved Skovlunde Dyreklinik og Raiku Sarvå på Frederiksberg. (Ved ikke om
> du kan få lov at afdrage hos de to sidste)

Raiku gav os lov til at afdrage efter vi lagde hovederne på skrå og fortalte
om vores SU osv. Men om hun gør det til daglig ved jeg ikke........mon ikke
hun er til at tale med? Vores 2 steriliseringer (dvs Tulle og Tildes) gik
over al forventning, da hun syr kattene sammen uden udvendig tråd, så der
ikke er noget at hive i.

Hilsen Fie

>
> To katte giver ikke mere arbejde end en, men det er mere end dobblet så
> sjovt.
>
> --
> Nina El Falaki
> Feca somali- & bengalcats
> E-mail: feca@edb.dk
> http://www.feca.dk
>
> "Morten Nielsen" <gzus@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:Ax2V6.3711$rs4.767830@news010.worldonline.dk...
> > Jeg kan godt lide idéen med en killing - udfordrende for os og Emma...vi
> > elsker jo katte her. Nu skal jeg bare overtale kæreste...den er sværere!
> > Emma spinder bare, når jeg siger noget til hende, så det tager jeg som
en
> > 'ja'! Og det er vel ikke sikkert, at to katte betyder dobbelt så meget
> > arbejde og opmærksomhed, for de underholder vel hinanden?
> >
> > Så skal vi bare lige have råd til at få Emma steriliseret.. nogen der
kan
> > anbefale en god dyrlæge i storKBH?
> >
> > Claudia, Morten og Emma
> > "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> > news:3B24B166.D290AB25@hum.auc.dk...
> > >
> > > Morten Nielsen wrote:
> > >
> > > > Den der med at få en anden kat...ja, lejligheden er desværre ikke
stor
> > nok
> > > > til to katte og Emma vil helst være alenekat. Hun har boet sammen
med
> en
> > > > anden kat i et år, og i løbet af det år tilbragte hun nok 80% af
tiden
> > bange
> > > > under en sofa..måske hvis det er en killing hun er i selskab med?
> > >
> > > Hm...vi har to katte på ca. 45 kvadratmeter. Nul problemer hvad
pladsen
> > angår.
> > > To katte kræver ikke dobbelt så meget plads, og de keder sig i alt
fald
> > ikke.
> > > Jeg synes I skulle overveje at anskaffe jer en killing ... jeg tror
> > absolut ikke
> > > du skal regne med, at Emma kommer til at sidde bag
sofaen....tværtimod,
> så
> > tror
> > > jeg bare hun har været den lille i det andet katteforhold, og med en
> > killing
> > > ville hun istedet være teritorieejeren. Den dominante.
> > >
> > > > Vi overvejer at lade hende sterilisere, selvom jeg synes at det er
> lidt
> > > > ærgeligt.
> > >
> > > Det er alt andet end ærgerligt at sterilisere, når I ikke skal bruge
> hende
> > til
> > > avl. P-piller er skadelige, killinger er uønskede (kattehjemmene
> begynder
> > > desværre nok snart at drukne i dem igen - nu da sommeren har meldt sin
> > komme) og
> > > sterilisation reducerer risikoen for div. sygdomme. Vi er mange der
> mener
> > det
> > > burde være lovpligtigt, når det drejer sig om katte der ikke skal
bruges
> > til
> > > seriøst opdræt.
> > > Held og lykke med hvad end I beslutter jer for.
> > > -Gitte
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Morten Nielsen (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Nielsen


Dato : 11-06-01 14:32

Juuubiiii!

Jeg fik overtalt kæresten til at vi får os en killing - kan næsten ikke
vente, men økonomien siger stop indtil den 1. - når vi snakker om katte fra
Inges Kattehjem, de koster nemlig omkring 400,-. øv øv...kunne ellers være
lækkert hvis jeg ikke skulle vente så længe. Jeg tror at Emma kan mærke at
der skal til at ske noget - hun kigger så underligt på mig.

Ak ak...Jeg glæder mig, meget!

Hilsen Claudia, Morten og Emma
"Fie & Christian" <cbo@worldonline.dk> wrote in message
news:xl3V6.3819$rs4.774463@news010.worldonline.dk...
>
> Bare lige en tilføjelse
>
> > Der er Dahlgaards Dyreklinik i Birkerød (du kan få lov at afdrage
prisen),
> > Tom ved Skovlunde Dyreklinik og Raiku Sarvå på Frederiksberg. (Ved ikke
om
> > du kan få lov at afdrage hos de to sidste)
>
> Raiku gav os lov til at afdrage efter vi lagde hovederne på skrå og
fortalte
> om vores SU osv. Men om hun gør det til daglig ved jeg ikke........mon
ikke
> hun er til at tale med? Vores 2 steriliseringer (dvs Tulle og Tildes) gik
> over al forventning, da hun syr kattene sammen uden udvendig tråd, så der
> ikke er noget at hive i.
>
> Hilsen Fie
>
> >
> > To katte giver ikke mere arbejde end en, men det er mere end dobblet så
> > sjovt.
> >
> > --
> > Nina El Falaki
> > Feca somali- & bengalcats
> > E-mail: feca@edb.dk
> > http://www.feca.dk
> >
> > "Morten Nielsen" <gzus@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> > news:Ax2V6.3711$rs4.767830@news010.worldonline.dk...
> > > Jeg kan godt lide idéen med en killing - udfordrende for os og
Emma...vi
> > > elsker jo katte her. Nu skal jeg bare overtale kæreste...den er
sværere!
> > > Emma spinder bare, når jeg siger noget til hende, så det tager jeg som
> en
> > > 'ja'! Og det er vel ikke sikkert, at to katte betyder dobbelt så meget
> > > arbejde og opmærksomhed, for de underholder vel hinanden?
> > >
> > > Så skal vi bare lige have råd til at få Emma steriliseret.. nogen der
> kan
> > > anbefale en god dyrlæge i storKBH?
> > >
> > > Claudia, Morten og Emma
> > > "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> > > news:3B24B166.D290AB25@hum.auc.dk...
> > > >
> > > > Morten Nielsen wrote:
> > > >
> > > > > Den der med at få en anden kat...ja, lejligheden er desværre ikke
> stor
> > > nok
> > > > > til to katte og Emma vil helst være alenekat. Hun har boet sammen
> med
> > en
> > > > > anden kat i et år, og i løbet af det år tilbragte hun nok 80% af
> tiden
> > > bange
> > > > > under en sofa..måske hvis det er en killing hun er i selskab med?
> > > >
> > > > Hm...vi har to katte på ca. 45 kvadratmeter. Nul problemer hvad
> pladsen
> > > angår.
> > > > To katte kræver ikke dobbelt så meget plads, og de keder sig i alt
> fald
> > > ikke.
> > > > Jeg synes I skulle overveje at anskaffe jer en killing ... jeg tror
> > > absolut ikke
> > > > du skal regne med, at Emma kommer til at sidde bag
> sofaen....tværtimod,
> > så
> > > tror
> > > > jeg bare hun har været den lille i det andet katteforhold, og med en
> > > killing
> > > > ville hun istedet være teritorieejeren. Den dominante.
> > > >
> > > > > Vi overvejer at lade hende sterilisere, selvom jeg synes at det er
> > lidt
> > > > > ærgeligt.
> > > >
> > > > Det er alt andet end ærgerligt at sterilisere, når I ikke skal bruge
> > hende
> > > til
> > > > avl. P-piller er skadelige, killinger er uønskede (kattehjemmene
> > begynder
> > > > desværre nok snart at drukne i dem igen - nu da sommeren har meldt
sin
> > > komme) og
> > > > sterilisation reducerer risikoen for div. sygdomme. Vi er mange der
> > mener
> > > det
> > > > burde være lovpligtigt, når det drejer sig om katte der ikke skal
> bruges
> > > til
> > > > seriøst opdræt.
> > > > Held og lykke med hvad end I beslutter jer for.
> > > > -Gitte
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Gitte J.L (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 11-06-01 14:44

Superdejligt Det fortryder I næppe.
- Gitte


Morten Nielsen wrote:

> Juuubiiii!
> Jeg fik overtalt kæresten til at vi får os en killing - kan næsten ikke
> vente, men økonomien siger stop indtil den 1. - når vi snakker om katte fra
> Inges Kattehjem, de koster nemlig omkring 400,-. øv øv...kunne ellers være
> lækkert hvis jeg ikke skulle vente så længe. Jeg tror at Emma kan mærke at
> der skal til at ske noget - hun kigger så underligt på mig.
> Ak ak...Jeg glæder mig, meget!
> Hilsen Claudia, Morten og Emma


Fie & Christian (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Fie & Christian


Dato : 11-06-01 14:53

Hejsa

Det lyder dejligt Emma skal nok blive glad for lidt selskab og så får du
en lille ny derhjemme........jeg er sådan lidt jaloux..
Jeg håber, at du vil fortælle os, hvordan det kommer til at gå, og
billeder i dk.binaer er jo næsten det vigtigste *S*

Hilsen
Fie


"Morten Nielsen" <gzus@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:BL3V6.3844$rs4.778707@news010.worldonline.dk...
> Juuubiiii!
>
> Jeg fik overtalt kæresten til at vi får os en killing - kan næsten ikke
> vente, men økonomien siger stop indtil den 1. - når vi snakker om katte
fra
> Inges Kattehjem, de koster nemlig omkring 400,-. øv øv...kunne ellers være
> lækkert hvis jeg ikke skulle vente så længe. Jeg tror at Emma kan mærke at
> der skal til at ske noget - hun kigger så underligt på mig.
>
> Ak ak...Jeg glæder mig, meget!
>
> Hilsen Claudia, Morten og Emma
> "Fie & Christian" <cbo@worldonline.dk> wrote in message
> news:xl3V6.3819$rs4.774463@news010.worldonline.dk...
> >
> > Bare lige en tilføjelse
> >
> > > Der er Dahlgaards Dyreklinik i Birkerød (du kan få lov at afdrage
> prisen),
> > > Tom ved Skovlunde Dyreklinik og Raiku Sarvå på Frederiksberg. (Ved
ikke
> om
> > > du kan få lov at afdrage hos de to sidste)
> >
> > Raiku gav os lov til at afdrage efter vi lagde hovederne på skrå og
> fortalte
> > om vores SU osv. Men om hun gør det til daglig ved jeg ikke........mon
> ikke
> > hun er til at tale med? Vores 2 steriliseringer (dvs Tulle og Tildes)
gik
> > over al forventning, da hun syr kattene sammen uden udvendig tråd, så
der
> > ikke er noget at hive i.
> >
> > Hilsen Fie
> >
> > >
> > > To katte giver ikke mere arbejde end en, men det er mere end dobblet

> > > sjovt.
> > >
> > > --
> > > Nina El Falaki
> > > Feca somali- & bengalcats
> > > E-mail: feca@edb.dk
> > > http://www.feca.dk
> > >
> > > "Morten Nielsen" <gzus@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:Ax2V6.3711$rs4.767830@news010.worldonline.dk...
> > > > Jeg kan godt lide idéen med en killing - udfordrende for os og
> Emma...vi
> > > > elsker jo katte her. Nu skal jeg bare overtale kæreste...den er
> sværere!
> > > > Emma spinder bare, når jeg siger noget til hende, så det tager jeg
som
> > en
> > > > 'ja'! Og det er vel ikke sikkert, at to katte betyder dobbelt så
meget
> > > > arbejde og opmærksomhed, for de underholder vel hinanden?
> > > >
> > > > Så skal vi bare lige have råd til at få Emma steriliseret.. nogen
der
> > kan
> > > > anbefale en god dyrlæge i storKBH?
> > > >
> > > > Claudia, Morten og Emma
> > > > "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> > > > news:3B24B166.D290AB25@hum.auc.dk...
> > > > >
> > > > > Morten Nielsen wrote:
> > > > >
> > > > > > Den der med at få en anden kat...ja, lejligheden er desværre
ikke
> > stor
> > > > nok
> > > > > > til to katte og Emma vil helst være alenekat. Hun har boet
sammen
> > med
> > > en
> > > > > > anden kat i et år, og i løbet af det år tilbragte hun nok 80% af
> > tiden
> > > > bange
> > > > > > under en sofa..måske hvis det er en killing hun er i selskab
med?
> > > > >
> > > > > Hm...vi har to katte på ca. 45 kvadratmeter. Nul problemer hvad
> > pladsen
> > > > angår.
> > > > > To katte kræver ikke dobbelt så meget plads, og de keder sig i alt
> > fald
> > > > ikke.
> > > > > Jeg synes I skulle overveje at anskaffe jer en killing ... jeg
tror
> > > > absolut ikke
> > > > > du skal regne med, at Emma kommer til at sidde bag
> > sofaen....tværtimod,
> > > så
> > > > tror
> > > > > jeg bare hun har været den lille i det andet katteforhold, og med
en
> > > > killing
> > > > > ville hun istedet være teritorieejeren. Den dominante.
> > > > >
> > > > > > Vi overvejer at lade hende sterilisere, selvom jeg synes at det
er
> > > lidt
> > > > > > ærgeligt.
> > > > >
> > > > > Det er alt andet end ærgerligt at sterilisere, når I ikke skal
bruge
> > > hende
> > > > til
> > > > > avl. P-piller er skadelige, killinger er uønskede (kattehjemmene
> > > begynder
> > > > > desværre nok snart at drukne i dem igen - nu da sommeren har meldt
> sin
> > > > komme) og
> > > > > sterilisation reducerer risikoen for div. sygdomme. Vi er mange
der
> > > mener
> > > > det
> > > > > burde være lovpligtigt, når det drejer sig om katte der ikke skal
> > bruges
> > > > til
> > > > > seriøst opdræt.
> > > > > Held og lykke med hvad end I beslutter jer for.
> > > > > -Gitte
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Gitte J.L (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 11-06-01 15:06

Æv...vi har stadig ikke adgang til binaer...og nu har Fumle været vist...æv. Men
jo, det er rigtig dejligt, når folk viser billeder af vidunderne derude.
- Gitte

Fie & Christian wrote:

> Hejsa
> Det lyder dejligt Emma skal nok blive glad for lidt selskab og så får du
> en lille ny derhjemme........jeg er sådan lidt jaloux..
> Jeg håber, at du vil fortælle os, hvordan det kommer til at gå, og
> billeder i dk.binaer er jo næsten det vigtigste *S*
> Hilsen
> Fie


Trine (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Trine


Dato : 11-06-01 17:21

Hej Gitte

Jeg synes det var synd for dig, så jeg har sendt dem til dig på mail...

/Trine
"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3B24D035.D745B64B@hum.auc.dk...
> Æv...vi har stadig ikke adgang til binaer...og nu har Fumle været
vist...æv. Men
> jo, det er rigtig dejligt, når folk viser billeder af vidunderne derude.
> - Gitte
>
> Fie & Christian wrote:
>
> > Hejsa
> > Det lyder dejligt Emma skal nok blive glad for lidt selskab og så
får du
> > en lille ny derhjemme........jeg er sådan lidt jaloux..
> > Jeg håber, at du vil fortælle os, hvordan det kommer til at gå, og
> > billeder i dk.binaer er jo næsten det vigtigste *S*
> > Hilsen
> > Fie
>



Gitte J.L (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Gitte J.L


Dato : 11-06-01 17:23

superduper

Trine wrote:

> Hej Gitte
>
> Jeg synes det var synd for dig, så jeg har sendt dem til dig på mail...
>


Helle Andersen (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 11-06-01 19:03

"Morten Nielsen" <gzus@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:BL3V6.3844$rs4.778707@news010.worldonline.dk...
> Juuubiiii!
>
> Jeg fik overtalt kæresten til at vi får os en killing - kan næsten ikke
> vente, men økonomien siger stop indtil den 1. - når vi snakker om katte fra
> Inges Kattehjem, de koster nemlig omkring 400,-. øv øv...kunne ellers være
> lækkert hvis jeg ikke skulle vente så længe. Jeg tror at Emma kan mærke at
> der skal til at ske noget - hun kigger så underligt på mig.

Hvis du skal have taget de værste abstinenser kan
du kigge lidt på killinger på http://www.dyrenesbeskyttelse.dk
*suk* De er nu dejlige..............

--
Hilsen Helle
"A study in the Washington Post says that women
have better verbal skills than men. I just want to
say to the authors of that study: Duh."
-- Conan O'Brien




Trine (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Trine


Dato : 11-06-01 17:02

Hej

Jeg har 3 gange købt og fået neutraliseret mine hunkatte på Inges
Kattehjem....De er enormt søde og langt billigere end de fleste dyrlæger..
En sterilisation koster 790,- inkl. øremærkning....hvor min egen dyrlæge
(Ayoe Weideland i Solrød, den dejligste dyrlæge man kan tænke sig tager
cirka 1400,- , hvilket absolut ikke er en ualmindelig pris hos dyrlægerne i
Storkøbenhavn.....
Inges kattehjem er ikke det billigere pga. inkompetence, tværtimod, men
fordi at de mener/håber at flere vil få deres katte neutraliseret, hvis
prisen er det lavere....(hvilket nok ikke er helt forkert)
Senest har jeg fået Luna neutraliseret derude og jeg må sige, og nu kommer
der et bandeord, at det er FANDME flot lavet!! De har syet hende
indenvendigt og såret er meget lille (set i forhold til en anden hunmis jeg
har haft, der blev neutraliseret hos en anden dyrlæge. Hun var syet fra
mellem forbenene og hele vejen ned)
Jeg poster et billede i dk.binaer...Billedet er taget et par timer efter at
jeg fik Luna hjem....

/Trine
"Morten Nielsen" <gzus@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:Ax2V6.3711$rs4.767830@news010.worldonline.dk...
> Jeg kan godt lide idéen med en killing - udfordrende for os og Emma...vi
> elsker jo katte her. Nu skal jeg bare overtale kæreste...den er sværere!
> Emma spinder bare, når jeg siger noget til hende, så det tager jeg som en
> 'ja'! Og det er vel ikke sikkert, at to katte betyder dobbelt så meget
> arbejde og opmærksomhed, for de underholder vel hinanden?
>
> Så skal vi bare lige have råd til at få Emma steriliseret.. nogen der kan
> anbefale en god dyrlæge i storKBH?
>
> Claudia, Morten og Emma
> "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> news:3B24B166.D290AB25@hum.auc.dk...
> >
> > Morten Nielsen wrote:
> >
> > > Den der med at få en anden kat...ja, lejligheden er desværre ikke stor
> nok
> > > til to katte og Emma vil helst være alenekat. Hun har boet sammen med
en
> > > anden kat i et år, og i løbet af det år tilbragte hun nok 80% af tiden
> bange
> > > under en sofa..måske hvis det er en killing hun er i selskab med?
> >
> > Hm...vi har to katte på ca. 45 kvadratmeter. Nul problemer hvad pladsen
> angår.
> > To katte kræver ikke dobbelt så meget plads, og de keder sig i alt fald
> ikke.
> > Jeg synes I skulle overveje at anskaffe jer en killing ... jeg tror
> absolut ikke
> > du skal regne med, at Emma kommer til at sidde bag sofaen....tværtimod,

> tror
> > jeg bare hun har været den lille i det andet katteforhold, og med en
> killing
> > ville hun istedet være teritorieejeren. Den dominante.
> >
> > > Vi overvejer at lade hende sterilisere, selvom jeg synes at det er
lidt
> > > ærgeligt.
> >
> > Det er alt andet end ærgerligt at sterilisere, når I ikke skal bruge
hende
> til
> > avl. P-piller er skadelige, killinger er uønskede (kattehjemmene
begynder
> > desværre nok snart at drukne i dem igen - nu da sommeren har meldt sin
> komme) og
> > sterilisation reducerer risikoen for div. sygdomme. Vi er mange der
mener
> det
> > burde være lovpligtigt, når det drejer sig om katte der ikke skal bruges
> til
> > seriøst opdræt.
> > Held og lykke med hvad end I beslutter jer for.
> > -Gitte
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408888
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste