Linjeskift i gæstebog
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-11-05 00:14

Hej NG
Jeg sidder og fumler med en gæstebog, som med med php skriver i en txt-fil.
Scriptet kan godt finde ud af at gemme et brugerbestemt tvunget linjeskift.
Men kan ikke finde ud af at læse og gengive det, når datafilen læses.
Nogen, der kan komme med løsningen?

Gæstebogen: http://hjemmesideskolen.dk/test/guestbook.php

Kildekoden: http://hjemmesideskolen.dk/test/guestbook.phps

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-11-05 00:38

On Thu, 10 Nov 2005 00:14:00 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> [...]
>Scriptet kan godt finde ud af at gemme et brugerbestemt tvunget linjeskift.
>Men kan ikke finde ud af at læse og gengive det, når datafilen læses.

Linjeskift i HTML vises jo som udgangspunkt blot som mellemrum. Derfor
skal du sætte fx <br/> på, så linjerne rent faktisk også brydes, når
de vises.

Funktionen nl2br() er oplagt at benytte i den forbindelse.
Sandsynligvis er det bare
   echo "$comment\n";
som du fx kan rette til:
   echo nl2br($comment)."\n";

--
- Peter Brodersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-11-05 01:08

Peter Brodersen wrote:
> On Thu, 10 Nov 2005 00:14:00 +0100, "Erik Ginnerskov"

> Sandsynligvis er det bare
> echo "$comment\n";
> som du fx kan rette til:
> echo nl2br($comment)."\n";