Masser af spam for tiden
Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-05 17:02

Er det bare mig, eller er det helt vildt, så meget spam, der er kommet
de sidste dage? Normalt tager filteret i Mail langt de meste, men de
sidste dage er skønsmæssigt 20-30 spam-mail røget igennem hver dag. Gad
vide, om spammerne har fundet nye metoder?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kell Christensen

Dato : 09-11-05 17:28

> [...]
> sidste dage er skønsmæssigt 20-30 spam-mail røget igennem hver dag. Gad
> vide, om spammerne har fundet nye metoder?

7-9-13, vi har ikke fået en eneste i månedsvis

Kell

Fra : Jens

Dato : 09-11-05 18:31

> [...]
> sidste dage er skønsmæssigt 20-30 spam-mail røget igennem hver dag. Gad
> vide, om spammerne har fundet nye metoder?

Jeg har da fået et par stykker - men jeg "hedder" jo også Spam til
fornavn. Det kan være, at "News" trækker mere?
--

Jens F

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 09-11-05 18:40

> [...]
> sidste dage er skønsmæssigt 20-30 spam-mail røget igennem hver dag. Gad
> vide, om spammerne har fundet nye metoder?

Du er vel ikke kommet til at markere noget spam som ikke-spam?

Hvis man har for vane at gennemse reklame mappen for falske positiver
før man sletter dem, kommer man let til at efterlade reklame mappen som
valg når man afslutter mail. Næste gang man starter mail, så har man
glemt alt om det og bliver forfærdet over alt det spam som er sluppet
gennem filteret. Det er bare mail som hjælpsomt har lagt det ned i
reklame mappen, som stadig er valgt. Rutinemæssigt går man igang med at
rydde op, vælger alt skramlet og klikker på reklame knappen. Det var
bare alt sammen markeret som spam i forvejen, så nu bliver det markeret
som ikke-spam. Av-av-av.

Som en god vane, må man vænne sig til at markere post som spam ved at
trække det til reklame mappen. Det er den idiotsikre metode.

Måske er tiden kommet til at nulstille reklamefilteret.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-05 20:15

> Du er vel ikke kommet til at markere noget spam som ikke-spam?

Nej, det er helt sikkert.

> [...]
> rydde op, vælger alt skramlet og klikker på reklame knappen. Det var
> bare alt sammen markeret som spam i forvejen, så nu bliver det markeret

Den vane har jeg ikke. Der går måneder mellem, jeg åbner reklammemappen.
Det er helt sikkert, at jeg ikke har taget fejl og er kommet til at
markere noget forkert.

> Som en god vane, må man vænne sig til at markere post som spam ved at
> trække det til reklame mappen. Det er den idiotsikre metode.

Jeg bruger nu den automatiske, og det virker normalt fint for mig. De
seneste dage er der bare begyndt at være meget spam-mail, der ikke er
markeret som reklame af sig selv.

> Måske er tiden kommet til at nulstille reklamefilteret.

Men så skal den vel til at lære forfra igen. Det tager vel også tid.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen Jensen

Dato : 09-11-05 22:44

> Er det bare mig, eller er det helt vildt, så meget spam, der er kommet
> de sidste dage?

Jeg har aktiveret mit spamfilter på mailserveren hos TDC, så jeg
modtager stort set aldrig spam. Max 1 spammail om måneden, til trods for
jeg aldrig bruger en ugyldig adresse i nyhedsgrupperne.