iTunes - hvorfor pauser mellem numrene?
Fra : Peter

Dato : 09-11-05 10:53

Er det bare mig, eller kan man ikke få iTunes til at lade eksempelvis
live-cd'er blive importeret uden de FORBANDEDE pauser? Det ødelægger i
dén grad lytteoplevelsen for mig. Den nye skive med Mew lider også under
det.
Kan man bruge andre programmer til import, som ikke laver pausen?

Mvh. Peter

Fra : Kell Christensen

Dato : 09-11-05 12:50

Peter <ihatespam@cybercity.dk> wrote:

> [...]
> det.
> Kan man bruge andre programmer til import, som ikke laver pausen?

iT importerer normalt kun selve numrene - ikke pauserne på CD'en.
Men hvis der er et tomt (tavst) stykke i begyndelse eller slutning af
nr. vil det naturligvis komme med.

Har du prøvet i indstillinger/glidene overgang, hvis du synes om det?

Kell

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-11-05 18:13

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> Har du prøvet i indstillinger/glidene overgang, hvis du synes om det?

Tricket er at slå glidende overgang til og sætte den til 0 sek. (Det
giver ingen pauser mellem numre, men til gengæld vil titlen på den
kommende sang komme frem i iTunes' display nogle sekunder før den
faktisk starter.)

Noget helt andet er at iPod ikke kan spille numre "ryg mod ryg". Det
burde de have fikset for flere ipodgenerationer siden.

--
Mvh Martin

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 09-11-05 14:16

> [...]

> det.
> Kan man bruge andre programmer til import, som ikke laver pausen?

Når du har CDen i drevet, så kan du vælge de numre som skal hænge sammen
og føje dem sammen med det dertil indrettede menupunkt i "Avanceret"
menuen. Derefter kan du importere dem som et spor.

Fra : Peter

Dato : 09-11-05 16:06

Niels Jørgen Kruse wrote:

> Når du har CDen i drevet, så kan du vælge de numre som skal hænge sammen
> og føje dem sammen med det dertil indrettede menupunkt i "Avanceret"
> menuen. Derefter kan du importere dem som et spor.

jeps - men så kan man ikke skippe mellem numrene på iPod'en.

/Peter