Gem resized billede....
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 09-11-05 15:28

Har et resize script der ser således ud:

// The file
$filename = "upload/billeder/large/" . $nytNavn;

// Set a maximum height and width
$width = 100;
$height = 100;

// Content type
header('Content-type: image/jpeg');

// Get new dimensions
list($width_orig, $height_orig) = getimagesize($filename);

if ($width && ($width_orig < $height_orig)) {
$width = ($height / $height_orig) * $width_orig;
} else {
$height = ($width / $width_orig) * $height_orig;
}

// Resample
$image_p = imagecreatetruecolor($width, $height);
$image = imagecreatefromjpeg($filename);
imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $width, $height,
$width_orig, $height_orig);

// Output
imagejpeg($image_p, null, 100);

Det jeg gerne vil have er at den gemmer det resize et andet sted
så den ikke overskriver det originale image...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 09-11-05 19:13

> Det jeg gerne vil have er at den gemmer det resize et andet sted
> så den ikke overskriver det originale image...

Måske skulle jeg formulere mig lidt anderledes....

Det jeg ønsker er den gemmer den resized udgave under en sti som jeg
vælger....

- Jeppe Christensen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 09-11-05 19:22

"Jeppe Christensen" <mr.puity@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske skulle jeg formulere mig lidt anderledes....
>
> Det jeg ønsker er den gemmer den resized udgave under en sti som jeg
> vælger....

www.php.net er din ven.

http://php.net/imagejpeg

Læg mærke til at input 2 til funktionen skal være et filnavn. Så vil
ImageJPEG() gemme "billede-resourcen" som en fil i stedet.

--
Mvh Kasper Johansen