Ænder
Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 05-11-05 11:45

Hej

Jeg er røget i vanskeligheder... andetrækket i aftes gav 6 ænder, men huset
var fuld af gæster da jeg kom hjem. I dag er der også inviteret gæstebud, så
jeg kan først ordne dem i aften... De har med andre ligget et døgn ved
almindelig udetemperatur inden de bliver ordnet og ryger i fryseren.

Er de ødelagte eller kan det reddes endnu?

Mvh

Henning

Fra : DR.TooFast

Dato : 05-11-05 12:21

Ingen problem, bare hæng dem udenfor, så kunne de såmænd holde sig et døgn
mere.!

JR

Fra : Kito

Dato : 06-11-05 08:23

> [...]
> almindelig udetemperatur inden de bliver ordnet og ryger i fryseren.
>
> Er de ødelagte eller kan det reddes endnu?

Et gammel råd er at vildt skal hænge ude i ca 42 graddage.
Det vil sige: at når temperaturen på en dag i gennemsnit er 42 grader må
vildtet kun hænge et døgn, men er temperaturen 10 grader må det hænge i ca,
4,2 døgn.
Vildtet må ikke hænge i solen og skal være beskyttet mod spyfluger og andet
skidt.
En god ide er at tage indvoldene ud af fuglene ved brug af en krog.
Det var i sin tid Kokken Ejgil Larsen der kom med disse guldkorn i
forbindelse med et vildt arrangement i den lokale jagtforening

med venlig hilsen
Poul

Fra : Smirge

Dato : 13-12-05 10:19

Ved godt at tråden er gammel, men vil lige her påpege at de 42 graddøgn
gælder hjortevildt - fugle og småvildt er 20 graddage...

Smirge