Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skygger på Vidvinkel
Fra : Ole Nielsen

Dato : 07-11-05 19:21

Hej NG

Jeg har et problem med min -modlysblænde på mit Sigma 17-125 mm når jeg
bruger den på største vidvinkel jf. link til bille venstre nederste hjørne
og øverste højre hjørne er der skygger
http://www.oles-foto.dk/Gallleri/displayimage.php?pos=-140
dette undre mig at det kun er de 2 hjørner og ikke alle 4 det skal siges at
der er den originale modlysblænde der følger med

--
MVH Ole Nielsen

www.oles-foto.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-11-05 19:42

In article <436f9b22$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Ole Nielsen wrote:
> [...]
> dette undre mig at det kun er de 2 hjørner og ikke alle 4 det skal siges at
> der er den originale modlysblænde der følger med

Det gør den også på mit Canon 10-22mm hvis jeg ikke drejer modlysblænden
ordentlig på plads.

Det er en brugerfejl. Drej den over hakket til den sidder ordentligt.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-11-05 00:01

"Ole Nielsen" <ole@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> at
> der er den originale modlysblænde der følger med

Prøv at dreje din modlysblænde helt på plads jeg kender godt problemet og
det er sikkert der den trykker. Der skal nemlig ikke være skygge og hvis der
er skygger så skal det være i alle 4 hjørner før at der er noget galt.

Prøv det engang og vend så gerne tilbage om det løste dit problem.

Mvh
Simon