Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Fra PC til TV
Fra : Bent Tonser

Dato : 16-01-01 09:50

Hej

Jeg vil gerne kunne bruge min PC som DVD player.

Jeg har ikke TV-out på mit grafikkort, og jeg vil
ikke skifte grafikkort !

Hvad skal der til af hardware før jeg kan se DVD på
mit TV ? Kan jeg ikke "bare" købe et billigt TV
kort med en udgang !? Findes der ikke nogen
kort som kun er beregnet til TV-out ?

--
Bent Tonser

Fra : Mike Jensen

Dato : 16-01-01 12:36

trust televiewer ca. 650,-
www.trust.com
pixelwiew game show ca 799,-
www.prc-data.dk
Har kigget på de 2 og ved hellere ikke selv hvad jeg skal valge. Jeg har et
grafikkort med tv-out, men kan ikke finde ud af at sætte det til, selvom
mange mennesker har hjulpet mig.
Så jeg køber nok en af de 2.

Fra : NetHead

Dato : 16-01-01 13:02

On Tue, 16 Jan 2001 09:50:29 +0100, "Bent Tonser" <bent@tonser.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvad skal der til af hardware før jeg kan se DVD på
>mit TV ? Kan jeg ikke "bare" købe et billigt TV
>kort med en udgang !? Findes der ikke nogen

Det bedste er beholde dit grafikkort og så købe et mpeg kort som
realmagic hollywood plus. Det har tv-out, er til pci, og fås også med
en fjernbetjening (remote).
Uden fjernbetjening til ca. 700 kr.

Til agp-porten kan du godt få billige grafikkort med tv-out.
se på http://www.edbpriser.dk

Der laves ikke grafikkort med kun tv-out. Det skyldes at et TV kun
klarer ringere opløsning end VGA, som er ret forældet.
Du vil knap kunne betjene et tekstbehandlings-program på et TV, så
dårlig er opløsningen !

Mpeg kortet har desuden den fordel at din computer ikke skal bruge
kræfter på at dekode mpeg i dvd-filmen. Dette kræver nemlig ellers at
din computer er mere end 500 MHz, cirka.

Region ?
Køb et dvd-drev som kan gøres regionsfrit (RPC-1 firmware fra
http://www.firmware.com.bi )

Det billigste der kan dette er Raite.

mvh

John

Fra : Brian k lauritzen

Dato : 16-01-01 17:17

Hej

Hvad kræves der af indgange på et tv, til tv-out fra et mpeg kort?!

Vh

Brian k lauritzen

Fra : Thumb

Dato : 17-01-01 09:03

On Tue, 16 Jan 2001 17:17:10 +0100, "Brian k lauritzen"
<brian.lauritzen@get2net.dk> wrote:

>Hej
>
>Hvad kræves der af indgange på et tv, til tv-out fra et mpeg kort?!

Man kan købe en scart-adapter hos Brinck Elektronik til 49,-
Den har super-vhs og composite, samt phonostik til lyd.

Jeg har bedst erfaring med composite. Man kan også købe en
composite-supervhs adapter.
Der er også en in/out omskifter på scart-adapteren. Det er
forvirrende, for set hvorfra. Men der er jo kun 2 muligheder.

Du skal derfor også bruge et lydkabel med minijack i den ene ende og 2
phonostik i den anden.
Der er også en dolby udgang på et hollywood mpeg kortet. Men så skal
du bruge en dolby forstærker. Det har jeg ikke prøvet.

mvh

John

Fra : Peter Schmidt

Dato : 20-03-01 11:53

Kan Hollywood plus kortet bruges til at afspille Divx på fjernsynet ?
Er der nogen som har erfaring med dette ?

Mvh
Peter

Fra : kfc

Dato : 20-03-01 13:31

nope.. det kan det ikke !!!!!!

kfc

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 18-01-01 00:12

Husk at hvis du bruger en rimelig høj opløsning (1600x1200) vil du få et
VÆSENTLIG ringere monitor billede hvis du installere et MPEG 'hjælper kort'.
Det skyldes at monitor udgangen loopes en enkelt gang igennem MPEG kortet.
Crap!

Med venlig hilsen
Rasmus