Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV Kort - ingen lyd
Fra : Christian Koefoed

Dato : 16-01-01 09:44

Hej,

Jeg har købt mig et TV kort (Studio PCTV Rave fra Pinnacle systems)
men jeg har en del problemer med at få lyden til at virke. Billedet er
fint - men lyden er MEGET dårlig - 99% støj og hvis man skruer højt
nok op kan man i baggrunden høre lyden.
Jeg syn's efterhånden jeg har prøvet ALT så alle forslag er velkomne.
Her er de mest oplagte ting jeg har prøvet:

* Jeg har prøvet med både den eksterne og interne lyd-udgang på Tv
kortet. (til line-in på lydkortet)
* Jeg har forsøgt at sætte kortet i en ANDEN computer (med en anden
type lydkort)
* Jeg har forsøgt med forskellige driver versioner til kortet.
* Jeg har prøvet kortet i forskellige PCI slots - og sikret at der
ikke er konflikter af nogen art - og at kortet kører på sin egen IRQ.
* Jeg har fået kortet byttet ved forhandleren - i tilfælde af at
kortet skulle være defekt.

Jeg kører Win98SE DK og TV signalet kommer fra Stofa - hvis det skulle
gøre nogen forskel. Signalet er fint hvis jeg sætter et almindeligt
fjernsyn til.

Nogle forslag?

Mvh,

Christian Koefoed