Taletidsnummer
Fra : Telemand

Dato : 08-11-05 18:44

Hvilket firma skal man købe telefonnummer hos, for at slippe for absolut
at
være nødsaget til at bruge for X-antal kroner/måned.
Jeg har p.t. et nummer hos Unotel, men selv om det ikke er blevet brugt i
en
periode, falder saldoen alligevel på nummeret.
Er man nødsaget til at købe et af de forfærdelige og umulige taletidsnumre
på posthuset eller lign. steder, for kun at blive "bon"-et, for det
faktiske
beløb, der er brugt til direkte at snakke eller SMS'e for?
Mvh
Telemand.

Fra : Spilopmager

Dato : 08-11-05 21:09

Jeg har p.t. et nummer hos Unotel, men selv om det ikke er blevet brugt i
> en
> periode, falder saldoen alligevel på nummeret.

Lyder mystisk. Jeg har selv Unotel. Der er da ingen krav om
minumumsforbrug e.l. ??

/Spilopmager

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-11-05 22:18

"Spilopmager" <spilopmager@SLETDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har p.t. et nummer hos Unotel, men selv om det ikke er blevet brugt
>

> Lyder mystisk. Jeg har selv Unotel. Der er da ingen krav om
> minumumsforbrug e.l. ??
>
> /Spilopmager

Det må være en fejl hvis der trukket penge uden forbrug, uanset beløbets
størrelse. Som Spilopmageren skriver er der intet krav om forbrug overhovet,
og jeg har ikke oplevet det selv om jeg har haft tre UnoTel-numre liggende i
flere måneder.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Fischer

Dato : 09-11-05 06:24

> [...]
> der intet krav om forbrug overhovet, og jeg har ikke oplevet
> det selv om jeg har haft tre UnoTel-numre liggende i

Bemærk dette fra Unotels betingelser:

"1.7 Mobilnumre der ikke har haft aktivitet i 6 måneder nedtages
automatisk, dog vil der blive sendt en påmindelse pr. mail 14 dage inden
UnoTel nedtager nummeret. Hvis nummeret ikke tages i brug inden de 14
dage, nedtages nummeret i henhold til gældende regler.
Hos UnoTel defineres aktivitet ved, at der skal være foretaget opkald
eller afsendt SMS."

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 09-11-05 06:23

> [...]
> X-antal kroner/måned. Jeg har p.t. et nummer hos Unotel,
> men selv om det ikke er blevet brugt i en periode, falder

Unotel er faktisk de eneste der ikke har noget reelt krav om mindsteforbrug
eller krav til indsættelse af penge.
Hvis der er brugt penge, må det da være en fejl.
Hvad siger din forbrugsoversigt?

*Fischer

Fra : Tes

Dato : 09-11-05 20:31

On 2005-11-09 06:22:38 +0100, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk> said:

> [...]
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.

Nåh - TDC's mixit kræver nu da heller ikke noget mindste forbrug. Det
går dejligt hurtigt at få leveret SIM kort fra dem - modsat visse andre
udbydere. Beløb indsat forældes ganske vist efter et år, men
restbeløbet bliver lagt til igen når der fyldes op nypå. Jeg er godt
tilfreds med den løsning.

/t

Fra : Fischer

Dato : 10-11-05 07:18

> Nåh - TDC's mixit kræver nu da heller ikke noget
> mindste forbrug.

Kald det hvad du vil.

> Beløb indsat forældes ganske vist efter et år ......

Og denne form for tvungen opsparing er i mine øjne kraftigt i familie med et
krav om mindsteforbrug. Eneste mulighed for at få sine penge retur, er at
bruge dem op eller at opsige nummeret.
Samme princip som hos TDC har de hos de fleste andre taletidskort (CBB,
Telia, Tele2 o.s.v.). Men TDC har rigtigt nok det laveste krav til
optankning.

Unotel er de eneste uden den slags krav om forbrug eller forældelse af
taletiden.
Deres eneste krav er at man skal sende en SMS eller foretage et enkelt
opkald i løbet af en periode på 6 måneder.

*Fischer