Clearwire kbh. - forløbige erfaringer...
Fra : Frans Meyer

Dato : 08-11-05 11:22

Hej!

Jeg har lige fået min www.clearwire.dk - "box".

Umiddelbart er indtrykket godt.

Dog:

hvis man connecter til servere hos TDC / TDC kunder - fx sputnik.tv2.dk går
trafikken rundt via gblx.net, deres knude i Frankfurt - med deraf høje
pingtider.

Hvilket dermed også glæder: sip.musimi.dk - som forøvrigt ikke står opført
på deres clearings liste: http://www.clearwire.dk/support.html - men
alligevel virker fint.

Connect til uni2.dk går via stockholm.

Derimod går de direkte via DK dix'en til dr.dk, pol.dk, streamtv.dk,
cybercity.dk

Såvidt jeg har kunne kortlægge....

vh
Frans

Fra : _paul

Dato : 08-11-05 20:22

"Frans Meyer" <fm@meyer_-@.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg har lige fået min www.clearwire.dk - "box".
>
> Umiddelbart er indtrykket godt.

Kan du se om der er mulighed for at tislutte en udendørs antenne? For os der
bor langt fra centrum er det vigtigt at vide før man kaster sig ud i
investeringen. Jeg har stillet spørgsmålet pr email til kundeservice at
clearwire dk . Det var for 10 dage siden, men de har ikke svaret endnu.

Fra : Sune

Dato : 08-11-05 20:53

On Tue, 8 Nov 2005 20:22:23 +0100, "_paul" <ingen@fup.dk> wrote:

> [...]
>investeringen. Jeg har stillet spørgsmålet pr email til kundeservice at
>clearwire dk . Det var for 10 dage siden, men de har ikke svaret endnu.

Evt. kunne Franz også nedsætte sig som 'konsulent' og køre ud i landskabet hos folk der gerne vil
checke dækningen.

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 08-11-05 21:00

> [...]

>investeringen. Jeg har stillet spørgsmålet pr email til kundeservice at
>clearwire dk . Det var for 10 dage siden, men de har ikke svaret endnu.

Evt. kunne Frans også nedsætte sig som 'konsulent' og køre ud i landskabet hos folk der gerne vil
checke dækningen.

Mvh
Sune

Fra : Frans Meyer

Dato : 09-11-05 01:44

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Evt. kunne Frans også nedsætte sig som 'konsulent' og køre ud i landskabet
> hos folk der gerne vil
> checke dækningen.

Jeg ska' overveje det...

Fra : Frans Meyer

Dato : 09-11-05 01:42

"_paul" <ingen@fup.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du se om der er mulighed for at tislutte en udendørs antenne? For os
> der

Det er der ikke på den box - jeg har fået.

Jeg har googlet mig frem til at det må være denne:
http://www.nextnetwireless.com/products_CPE.asp
"indoor NLOS Plug-and-Play CPE"

vh
Frans

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 09-11-05 16:20

"_paul" <ingen@fup.dk> wrote in news:1W6cf.413$pf4.165@news.get2net.dk:

> [...]
> ud i investeringen. Jeg har stillet spørgsmålet pr email til
> kundeservice at clearwire dk . Det var for 10 dage siden, men de har

Det seneste jeg har hørt er, at der skulle komme en model til
udendørsmontage i løbet af foråret.

mvh
Lars

Fra : TBC

Dato : 09-11-05 01:30

"Frans Meyer" <fm@meyer_-@.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg har lige fået min www.clearwire.dk - "box".
>
> Umiddelbart er indtrykket godt.

Rygterne om et PCMCIA kort, er det mere end rygter?

I givet fald, hvad er mon da tidshorisonten?

TBC

Fra : Frans Meyer

Dato : 09-11-05 01:47

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Rygterne om et PCMCIA kort, er det mere end rygter?

Det har jeg intet hørt om - og jeg ser intet her:
http://www.nextnetwireless.com/default.htm

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-11-05 14:54

TBC wrote:

> Rygterne om et PCMCIA kort, er det mere end rygter?

mit rygte siger 1Q 2006

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : peter.ibsen@gmail.co~

Dato : 09-11-05 09:40

udendørs antenne er p vej.. se evt clearplugs..

Fra : Frans Meyer

Dato : 09-11-05 12:45

<peter.ibsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>udendørs antenne er p vej.. se evt clearplugs..

Clearplugs er vel bare alm."Powerline adapter"

Som et hav af producenter tilbyder...

http://www.roline.dk/varekatfr/varekatalog.asp?WCI=rolfr&WCU=2911

http://www.smc.com/index.cfm?event=viewCategory&localeCode=EN_DNK&cid=13

osv.....

Fra : F.Larsen

Dato : 12-11-05 13:19

"Frans Meyer" <fm@meyer_-@.dk> wrote in message

> Såvidt jeg har kunne kortlægge....

Har lige tjekket deres hjemmeside (p.t. overbelastet) men savner nogle
informationer vedr. betingelser:

1) må man opsætte egen server
2) får man selvstændig 'fast' IP adresse
3) kan man komme ud/in på alle TCP/UDP porte
4) er der firewall i boksen - kan man selv ændre installingerne (f.eks. nat)

--
Flemming

Fra : Frans Meyer

Dato : 13-11-05 12:19

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3) kan man komme ud/in på alle TCP/UDP porte
> 4) er der firewall i boksen - kan man selv ændre installingerne (f.eks.

1)
Jeg har ikke læst at man ikke må - men jeg har ikke nærlæst.....

2)
Det sagde de nej til - men omvendt har jeg siden jeg fik min, fået den samme
IP tildelt - og jeg har flyttet boxen flere gange, geografisk.
Dog indenfor kbh.

3)
Det er mit indtryk, - men jeg har ikke testet alt. - dog er fx port 25 åben
udgående, og ikke låst til deres SMTP.

4)
Det virker som om det blot er et modem - jeg får den samme IP som boxen
får..... - altså den jeg ser på www.myip.dk - er den mit netkort får
tildelt.
Indtil videre - har jeg blot haft een notebook sat på.

vh
Frans

Fra : F.Larsen

Dato : 13-11-05 15:01

> [...]
> tildelt.
> Indtil videre - har jeg blot haft een notebook sat på.

Fint med 'næsten' fast IP, sådan er det jo også for min ADSL ... Overvejer
at købe den billigste version (99,-) og koble den på lokalnettet som backup
linie bla. til min musimi VoIP Telefon og mailserver backuplinie... (dvs den
skal fungere sammen med den eksisterende ADSL), men det lyder som om man
skal anskaffe en hardware-firewall ved siden af ?

Og så kan man jo tage den med i sommerhuset i sommerperioden, hvor den både
kan erstatter internet og telefon forbindelse :=)

--
Flemming