Fællels kalender på Exchangeserver?
Fra : -=JF=- arb

Dato : 08-11-05 12:20

Hej!

Er det muligt at lave en kalender som alle brugere på exchangeserveren kan
skrive i?
Og hvis ja - Hvordan?

Det vi har behov for en slags 'sekretærfunktion' så alle kan få et samlet
overblik over hvem der er tilstede og hvem der er ude, uden at skulle ind i
hver enkelts kalender.

Jeg havde tænkt mig at oprette en fiktiv bruger, og så reservere denne
bruger som ressource, men så kan der jo ikke være overlappende aftaler.

Håber at nogen kan hjælpe!

Mvh John

Fra : Esben

Dato : 09-11-05 11:47

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg havde tænkt mig at oprette en fiktiv bruger, og så reservere denne
> bruger som ressource, men så kan der jo ikke være overlappende aftaler.

Ja, opret en fiktiv bruger, del kalenderen og opret aftalerne med tiden som
"Ledig" og ikke "Optaget". Så kan man godt lægge flere aftaler på samme tid.

Hvor mange er I? Det kan godt lade sig gøre, at vise flere delte kalendere
samtidigt, så man hurtigt kan få et overblik over de enkelte dage.

--
Esben

Fra : -=JF=- arb

Dato : 09-11-05 15:35

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

> Ja, opret en fiktiv bruger, del kalenderen og opret aftalerne med tiden
> som "Ledig" og ikke "Optaget". Så kan man godt lægge flere aftaler på
> samme tid.

Det må være de berømte 'to sjæle, én tanke´

Jeg har oprettet en bruger ved navn ITS (Ikke Til Stede , og sat 'hans'
kalender så alle relevante personer er ejere af kalenderen. Når vi for
fremtiden sætter aftaler i vores respektive kalendere skal vi bare huske at
invitere ITS med til mødet... Jeg har derudover sat ITS til at acceptere
alle invitationer automatisk, og til at tillade overlapninger.

Eneste minus er at vi nu skal huske at indlede aftalen med vores navn, så
det fremgår af ITS' kalender hvem der gør hvad

> Hvor mange er I? Det kan godt lade sig gøre, at vise flere delte kalendere
> samtidigt, så man hurtigt kan få et overblik over de enkelte dage.

Vi er 4-5 mand som skal notere når vi ikke er til stede, og ud over os er
der ca. lige så mange som skal kunne se kalenderen.

Mvh John

Fra : Esben

Dato : 11-11-05 10:01

> [...]
>
> Eneste minus er at vi nu skal huske at indlede aftalen med vores navn, så
> det fremgår af ITS' kalender hvem der gør hvad

Vi bruger nogenlunde samme metode, til bookning af lokaler og udstyr.

> Vi er 4-5 mand som skal notere når vi ikke er til stede, og ud over os er
> der ca. lige så mange som skal kunne se kalenderen.

Ok, 4-5 kalendere skulle ellers være til at overskue på en gang, også når
man ser på en arbejdsuge ad gangen. Bruger man personlige kalendere, kan man
også bruge funktionen "første ledige tid", ved indkaldelse til fællesmøder
etc. Det kræver så, at den enkelte medarbejders kalender er delt.

--
Esben

Fra : -=JF=- arb

Dato : 11-11-05 14:33

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

> Vi bruger nogenlunde samme metode, til bookning af lokaler og udstyr.

Til lokalebooking 'inviterer' vi lokalet som ressource. Det har en indbygget
sikkerhed for dobbeltbooking.

> Ok, 4-5 kalendere skulle ellers være til at overskue på en gang
Rigtigt nok men der er den ekstra krølle på, at de personer som skal kunne
svare på hvor vi andre er henne ikke nødvendigvis behøver at kunne se hele
vores kalender.

> også bruge funktionen "første ledige tid", ved indkaldelse til fællesmøder
> etc. Det kræver så, at den enkelte medarbejders kalender er delt.

Den bruger vi i stor stil... En rigtig god feature.

Mvh John