Berømte 80'er-støtteplader??
Fra : Jacob E.

Dato : 07-11-05 23:17

Hejsa

Jeg skal bruge titlerne på så mange af støttepladerne fra 80'erne!
Jeg har selv fundet frem til "We are the world", "Do they know it's
christmas" "Afrika", men skal bruge mange flere... hvilke kan du komme i
tanker om???

Mvh Jacob

Fra : Bruno

Dato : 07-11-05 23:35

Jacob E. wrote:
> [...]
> Jeg har selv fundet frem til "We are the world", "Do they know it's
> christmas" "Afrika", men skal bruge mange flere... hvilke kan du komme i

Der er hele albums!

A very special christmas (Som der er mindst to af)
The Prince's Trust Concert's (Og her taler vi vist en hel serie)
Conspiracy of hope (Et Amnesty album)
KLF - The White Room (Lidt diskutabelt)

Mvh

Bruno

Fra : Jacob E.

Dato : 07-11-05 23:42

Bruno wrote:

> [...]
>
> A very special christmas (Som der er mindst to af)
> The Prince's Trust Concert's (Og her taler vi vist en hel serie)

Ja, ok... tak, men det var nu mere enkelte sange, jeg tænkte på, som dem jeg
selv nævnte. Men ellers tak!

Mvh Jacob

Fra : ellisa

Dato : 08-11-05 00:10

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> A very special christmas (Som der er mindst to af)
> The Prince's Trust Concert's (Og her taler vi vist en hel serie)

Der er også en der hedder "Peace On Earth", som blev udgivet som single. Kan
ikke specielt huske hvem der er med, andet end at Herreys-drengene er (det
var derfor jeg fik pladen i sin tid - var kæmpe fan *SS*)

/ellisa

Fra : Holst

Dato : 08-11-05 14:46

Bruno wrote:

> KLF - The White Room (Lidt diskutabelt)

Kunne du ikke diskutere det. Jeg var ikke klar over, at det på nogen
måde var en støtteplade. Og det udkom vel i øvrigt knap i 80'erne.

Fra : Peter G

Dato : 08-11-05 18:34

Holst <newsnov05@shelter.dk> writes:

> Kunne du ikke diskutere det. Jeg var ikke klar over, at det på nogen
> måde var en støtteplade. Og det udkom vel i øvrigt knap i 80'erne.

Måske i relation til dette:
http://en.wikipedia.org/wiki/Watch_The_K-Foundation_Burn_A_Million_Quid

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Holst

Dato : 08-11-05 21:15

Peter G wrote:

> Måske i relation til dette:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Watch_The_K-Foundation_Burn_A_Million_Quid

Tjah ... det er da lidt søgt. Så er deres andre udgivelser jo også
støtteplader.

Fra : steen

Dato : 09-11-05 15:09

On Mon, 07 Nov 2005 23:34:59 +0100, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>KLF - The White Room (Lidt diskutabelt)

Er det den de måtte trække tilbage?

Hilsen

Steen

Fra : Holst

Dato : 09-11-05 15:20

steen wrote:

> Er det den de måtte trække tilbage?

The White Room blev ganske fint udgivet i 1991. At de så selv på et
senere tidspunkt trak den tilbage fra eget selskab, skyldes vist mest,
at de er lidt sære. Albummet kunne jo fortsat fås på andre labels.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-05 00:28

Jacob E. skrev:

>Jeg skal bruge titlerne på så mange af støttepladerne fra 80'erne!

Her er der lidt at kigge på
http://en.wikipedia.org/wiki/Charity_single#1980s

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 08-11-05 01:18

Ivan V. Klattrup wrote:

> Her er der lidt at kigge på
> http://en.wikipedia.org/wiki/Charity_single#1980s

Det var sgu' et fedt lille link, Ivan - takker!!

Mvh Jacob

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-05 11:12

Jacob E. skrev:

>Det var sgu' et fedt lille link, Ivan - takker!!

Velbekomme
kom lige til at tænke på den danske aids-støttesingle med Thomas Helmig og
Søs Fenger (muligvis flere) "Den jeg elsker" som ikke er på linket.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-05 11:53

Ivan V. Klattrup skrev:

>danske

mere dansk, "Kim Larsen & Bellami - Vend Kajakken" støttesingle for Aasivik.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 08-11-05 09:13

Jacob E. wrote:
> [...]
> Jeg har selv fundet frem til "We are the world", "Do they know it's
> christmas" "Afrika", men skal bruge mange flere... hvilke kan du

Der er jo metal-scenes svar på Band Aid, nemlig Hear'n Aid med sangen We're
Stars. Stadig et fremragende stykke musik

http://en.wikipedia.org/wiki/Hear_'n_Aid

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : bonfils

Dato : 08-11-05 09:47

"Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har selv fundet frem til "We are the world", "Do they know it's
> christmas" "Afrika", men skal bruge mange flere... hvilke kan du komme i

"Sun city"

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Jacob E.

Dato : 08-11-05 10:45

bonfils wrote:
> "Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev i en meddelelse

> "Sun city"

Vel ikke en støtteplade, nærmere en protestplade?

/Jacob

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-11-05 14:29

Jacob E. wrote:
> [...]
> Jeg har selv fundet frem til "We are the world", "Do they know it's
> christmas" "Afrika", men skal bruge mange flere... hvilke kan du komme i

Nu har jeg lige siddet og set de forsk. titler som folk har remset op og
jeg tænker bare: SKAL sådan noget musik bare lyde af bæ?

IMHO er alt hvad der kommer af sådan noget støtte-musik gennemsyret af
at det skal være så poppet og tidstypisk som muligt, og helst have så
mange udrangerede gamle kunstnere med i omkvædet som muligt, plus at det
generelt skal være fyldt af emotionelt skrigeri - det er lige før det er
værre end melodi grand prix

Er jeg den eneste med den opfattelse?

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-05 15:10

Esben von Buchwald skrev:

>Nu har jeg lige siddet og set de forsk. titler som folk har remset op og
>jeg tænker bare: SKAL sådan noget musik bare lyde af bæ?

Heldigvis er det da ikke værre end top40 nu og 5 år tilbage som virkelig
er ringe at høre på, det minder mest af alt om noget katten har slæbt med
ind, og som den ikke vil kendes ved.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Non-Desperado

Dato : 08-11-05 17:06

"Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev:

> [...]
>Jeg har selv fundet frem til "We are the world", "Do they know it's
>christmas" "Afrika", men skal bruge mange flere... hvilke kan du komme i

Band Für Afrika - "Nackt Im Wind"
(det tyske svar på "We are the world")

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Dag Stinus

Dato : 08-11-05 19:09

> [...]
> Jeg har selv fundet frem til "We are the world", "Do they know it's
> christmas" "Afrika", men skal bruge mange flere... hvilke kan du komme i

Rock Aid Armenia fra 1989. Ritchie Blackmore, Brian May, Roger Taylor, Bruce
Dickinson, Dave Gilmour, John Poul Jones, Tony Iommi, Alex Lifeson, Jon Lord
m.fl.
Støtteplade i anledning af jordskælvet i Armenien den 7. december 1988.

Hear'n Aid fra 1986. Ronnie Dio m.fl. Læs mere her:
http://www.metal-reviews.com/var-hna.htm.
Heavy-genrens svar på We Are The World.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Dag Stinus

Dato : 08-11-05 22:23

> [...]
> Jon Lord m.fl.
> Støtteplade i anledning af jordskælvet i Armenien den 7. december 1988.

Jeg glemte at skrive at hovednummeret er en genindspilning af Smoke On The
Water.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : per

Dato : 08-11-05 19:32

"Jacob E." <

men skal bruge mange flere... hvilke kan du komme i
> tanker om???

Bamses Venner "Sammen vender vi strømmen", der skulle støtte
elforbruget....

--
*'¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Per_______________________________________
www.salg.soehus.dk www.shadline.dk www.jazz.soehus.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-11-05 19:51

"per" <nogood@out-of-order.dk> wrote in message

> [...]
>
> men skal bruge mange flere... hvilke kan du komme i
>
> Bamses Venner "Sammen vender vi strømmen", der skulle støtte

````````````````````````````````````````````````````````````````````````````
````````````````````

Hæhæhæhæ, ikke ringe.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-11-05 19:49

"Jacob E." <sp@mmersdie.ok> wrote in message
> [...]
> Jeg har selv fundet frem til "We are the world", "Do they know it's
> christmas" "Afrika", men skal bruge mange flere... hvilke kan du komme i

Der var også den der færgekatastrofe, som Paul McCartney var initiativtager
bag til en støtteplade...hvad pokker er det nu den sang hed?
Anyone? Jeg mener det var da Herald of Free Enterprise kæntrede i den
engelske kanal...ret upraktisk.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 08-11-05 21:32

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> sang hed?
> Anyone? Jeg mener det var da Herald of Free Enterprise kæntrede i den

Det var så "Let it be"... den stod på listen, som Klattrup linkede til, men
ellers tak! Prøcis den type sange jeg søger!

Mvh Jacob

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-11-05 22:48

> Det var så "Let it be"... den stod på listen, som Klattrup linkede til,
men
> ellers tak! Prøcis den type sange jeg søger!
>
> Mvh Jacob

Okay, takker - jeg kunne bare huske det med McCartney.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 10-11-05 01:44

Hej igen...

Det undrer mig egentlig lidt, at ingen har nævnt "That's what friends are
for"... men den kom jeg så selv i tanker om!

Tak for hjælpen til alle!

Mvh Jacob

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-11-05 01:51

Jacob E. skrev:
>Det undrer mig egentlig lidt, at ingen har nævnt "That's what friends are
>for"... men den kom jeg så selv i tanker om!

Stod på det link du fik, det var faktisk den jeg søgte efter hvad den
støttede da jeg fandt linket

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 10-11-05 10:59

Ivan V. Klattrup wrote:

> Stod på det link du fik...

Ja, det er rigtigt, men alligevel underligt at ingen andre har nævnt den...

Mvh Jacob

Fra : saltholm

Dato : 18-11-05 23:43

I min søgen efter hvem der synger hvad på Afrika singlen kom jeg
forbi dette spørgsmål, og efter endt læsning: Little Steven i
spidsen for en hel masse kunstnere på sangen Sun City... (Rock against
Apartheid) år???

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-11-05 00:09

Den 18-11-05 23.42 skrev saltholm følgende:

> forbi dette spørgsmål, og efter endt læsning: Little Steven i
> spidsen for en hel masse kunstnere på sangen Sun City... (Rock against
> Apartheid) år???

1985:
http://www.littlesteven.com/albums-suncity.html

Nu handler tråden godt nok om 80'erne, men jeg vil da lige nævne en
støtteplade fra 1979 med nogle ret så populære sange. Kunstnerne
forærede deres royalities til UNICEF, og det indbefattede blandt andre
følgende som de fleste vel kender:

ABBA - Chiquitita
Rod Stewart - Da Ya Think I'm Sexy
Bee Gees - Too Much Heaven
Earth, Wind & Fire - September

Donna Summer, Andy Gibb, Olivia Newton-John, John Denver, Kris
Kristofferson og Rita Coolidge bidrog også med numre.

Så vidt jeg husker, var det /alle/ royalities fra de pågældende numre og
altså ikke kun dem fra salget af støtte-lp'en:
http://www.ebay.com.my/viItem?ItemId=4791880649

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.