Forskellen på et USB-kabel?
Fra : Pipeline

Dato : 06-11-05 21:40

Jeg har en Canon LiDE 50 scanner, som skal stå et stykke fra computeren.
Derfor har jeg købt et forlængerkabel USB 2 HiSpeed.
Men: Scanneren virker ikke med andre kabler end det originale fra Canon? I
min øjne er det bare et ganske almindeligt USB kabel, med et hanstik i hver
ende (A og B). Jeg har forsøgt med nye og gamle kabler, forskellige USB
porte og med en forlænger på originalkablet, men scanneren virker kun med
originalkablet alene.
Der sidder en feritkerne i hver ende på originalkablet. Men det kan da ikke
bare være det der mangler på de andre kabler, eller hvad?
Iøvrigt er der ingen strømforsyning til scanneren. Den får strøm via USB
porten.
MVH
Pipeline

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-11-05 22:43

"Pipeline" <000000ng3@odeu.dk> writes:

> [...]
> Der sidder en feritkerne i hver ende på originalkablet. Men det kan da ikke
> bare være det der mangler på de andre kabler, eller hvad?

Ferritkernen er der kun til at undertrykke udstrålet støj, så den har
næppe nogen indvirkning.

Et muligt problem er at spændingstabet gennem det nye kabel har større
seriemodstand end hvad standarden foreskriver, og printeren derfor
ikke vil køre.

Kai

Fra : Max

Dato : 06-11-05 23:22

Hej

> Der sidder en feritkerne i hver ende på originalkablet. Men det kan da
ikke
> bare være det der mangler på de andre kabler, eller hvad?

Hvis de kabler du har prøvet er længere end original kablet, ja så kan
fejlen være timingen, selv om USB foreskriver at kabler kan være
maksimalt 5 meter lange er der mange enheder der får problemer
før den længde er nået og nogle kan klare længere kabler.

Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-11-05 11:44

"Pipeline" <000000ng3@odeu.dk> skrev

> [...]
> USB porte og med en forlænger på originalkablet, men scanneren virker kun

Der er meget stor forskel på kvaliteten af USB kabler, så du må bare prøve
nogle andre kabler. Jeg har de første 15-16 kabler, som alle er forskellige,
og de svinger meget med diverse udstyr.

Sjovt nok, så har jeg købt nogle billige kabler i Aldi med lys i stikkene,
og det er faktisk dem, jeg har det bedste resultat med.

Så der er ikke andet at gøre end at prøve at lede videre. Jeg kan ikke
engang anbefale dig et godt mærke. Selv kabler, jeg har giver kr 100,-
driller i visse sammenhænge. Husk også, at indstråling fra diverse trådløse
enheder, mus osv kan have en negativ effekt.

Claus

Fra : Rado

Dato : 07-11-05 22:25

On Sun, 6 Nov 2005 21:39:41 +0100, "Pipeline" <000000ng3@odeu.dk>
wrote:

> [...]
>bare være det der mangler på de andre kabler, eller hvad?
>Iøvrigt er der ingen strømforsyning til scanneren. Den får strøm via USB

Min Canon D646 virker fint både med originalkabel (med ferritkerner)
og med andre, og længere kabler.

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-11-05 12:51

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev

> Min Canon D646 virker fint både med originalkabel (med ferritkerner)
> og med andre, og længere kabler.

Jeg har en Medion scanner fra Aldi, og der har man være så snedige at
fastmontere kablet, så det ikke kan udskiftes...

Det er jo både godt og skidt, men der må jo være en årsag til, at de har
gjort sådan.

Claus

Fra : Henning

Dato : 09-11-05 13:04

On Wed, 9 Nov 2005 12:51:22 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>fastmontere kablet, så det ikke kan udskiftes...
>
>Det er jo både godt og skidt, men der må jo være en årsag til, at de har

Der spares to stik i produktionen -mange bække små...