Php Tutorials
Fra : Hummel

Dato : 06-11-05 21:35

^^

ja er der nogen som kender nogen Gode Php tutorials ?

Dansk eller Engelsk .. Lige meget ..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : none

Dato : 06-11-05 22:15

Hummel wrote:
> ^^
>
> ja er der nogen som kender nogen Gode Php tutorials ?
>
> Dansk eller Engelsk .. Lige meget ..

phpfreaks.com ?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-11-05 22:21

Hummel wrote:
> ^^
>
> ja er der nogen som kender nogen Gode Php tutorials ?

http://www.php.net/manual/da/

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-11-05 11:17

On Sun, 6 Nov 2005 22:21:25 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>http://www.php.net/manual/da/

Hm, er det en god PHP-tutorial? Det svarer vel til at henvise til en
dansk-engelsk-ordbog for folk, der vil lære engelsk?

--
- Peter Brodersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-11-05 23:53

Peter Brodersen wrote:

> Hm, er det en god PHP-tutorial? Det svarer vel til at henvise til en
> dansk-engelsk-ordbog for folk, der vil lære engelsk?

Skal jeg ikke kunne sige. Jeg har ikke haft tid til at studere den.

Jeg gik bare ud fra, at når der står, at det er en dansksproget php-manual
og at det er php.net, som står bag, så burde det være brugbart.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-05 00:43

Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg gik bare ud fra, at når der står, at det er en dansksproget
> php-manual og at det er php.net, som står bag, så burde det
> være brugbart.

Det er en afsindigt god manual, men det er ikke en god tutorial.

En manual skal være god til opslag og detaljerede forklaringer.
En tutorial skal på få sider hjælpe begynderen til at få et
synligt resultat. Groft sagt kan man faktisk sige at de er
hinandens modsætninger.

--
Bertel

Fra : Jacob Atzen

Dato : 08-11-05 08:25

On 2005-11-07, Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:
> [...]
> En tutorial skal på få sider hjælpe begynderen til at få et
> synligt resultat. Groft sagt kan man faktisk sige at de er

Manualen indeholder jo en tutorial:

<http://dk2.php.net/manual/en/tutorial.php>

Jeg synes den var god, men hvis man aldrig har programmeret før, kan den
givetvis være lidt svær.

- Jacob Atzen

Fra : Ove Lie

Dato : 07-11-05 11:51

"Hummel" <hummelsjov@hotmail.com> skrev i melding
> ^^
>
> ja er der nogen som kender nogen Gode Php tutorials ?
>
> Dansk eller Engelsk .. Lige meget ..

lærte mye på www.webcafe.dk jeg.

-Ove

Fra : Lasse