Hej igen.
Så har je været ved forhandleren, eller rettere reparatøren TeleCare i
Fiolstræde. De kunne oplyse, at displayet var knækket, muligvis efter et
stød mod en bordkant eller lignende, hvilket garantien ikke dækker. Trist.
Jeg må ud og se om jeg kan finde et nyt display jeg selv kan montere.
Johnny
"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:437372a6$0$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Din ven har 2 års garanti !
>
> Hvis jeg var din ven, så ville jeg kontakte firmaet og forklare dem at de
> har solgt en defekt mobiltelefon.
>
> En ting er, hvad de skriver på deres hjemmeside, en anden er den danske
> forbrugerlov.
>
> Hvordan kan de bevise at telefonen har været brugt i mere en 5 min ?
>
> Telefonen kan jo reelt kun have tændt og slukket, og det tager ikke 5 min.
>
> /F
>
>
>
> "Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse
> news:e3j6n1p7r56dj6i9vkac8hba06a2g1v1vl@130.225.247.90...
>>
>> Hej
>>
>> Måske lidt i samme boldgade. - En af vores venner købte i Tirsdags
>> online fra
www.salgsbutikken.dk en Nokia 6101. - Telefonen var defekt
>> ved modtagelsen, den lyder så forvrænget i lyden så det næsten er
>> uforståeligt hvad der blir' sagt. - Hun kontaktede selvfølgelig firmaet,
>> men de er meget afvisende, og henviser til bla. denne tekst som de har
>> på deres hjemmeside under betingelser:
>>
>> ------------
>> ""Dog er der bestemte regler som producenterne foreskriver i deres
>> garantireparationer. Fx. ved Nokia-telefoner - hvis telefonen har været
>> i brug i mere end 5 min - eller sendt retur efter 48 timer efter
>> modtagelsen - kan man IKKE få den ombyttet (DOA="Dead on Arrival"), men
>> derimod repareret. Dette gælder også telefoner som er solgt i vores
>> fysiske forretning. Øvrige producenter har lignende retningslinjer.""
>> ----------
>>
>> Jeg syntes godt nok at ovenstående lyder noget skummelt og
>> hjemmebrygget, faktisk så meget at jeg ikke rigtigt tror på at det kan
>> være rigtigt. - Det eneste de kan hjælpe hende med er en adresse til et
>> firma i Esbjerg hvor tlf. kan blive repareret ! - Det kan da ikke være
>> rigtigt at et fabriksnyt produkt skal sendes til rep. !, det skal bare
>> byttes.
>>
>> Jeg for foreslog hende så at anullere handlen med henvisning til 14
>> dages fortrydelsesretent, men det nægter de også under henvisning til at
>> den har været pakket ud og er taget ibrug !....
>>
>> Kan hun gøre noget ?, ud over aldrig at handle i det firma igen...
>>
>> Meget dårlig handelsmoral syntes jeg, og det burde de nok ha' et par
>> slag over snuden for.
>> --
>> M.v.h. Ole ®
>>
>> "Skik følge, eller land fly"
>
>