genskabe slettede filer
Fra : Allan Hansen

Dato : 06-11-05 07:59

Hej NG

Er der et prg. der kan genskabe slettede filer på en harddisk der ikke er
blevet formateret. men filsystemet er smadret

Allan Hansen

Fra : CarstenGP

Dato : 06-11-05 10:54

Er det XP styresystem?
Jeg kom ind på en defekt disk med en WIN2000 boot-cd... kørte bare starten
af installationen frem til disksøgning.
Herefter kunne jeg starte XP op normalt hvorefter den kørte diskkontrol og
kunne reparere filsystemet.

Hvis det kan hjælpe er det da et forsøg værd...

Fra : Allan Hansen

Dato : 06-11-05 13:20

> [...]
> af installationen frem til disksøgning.
> Herefter kunne jeg starte XP op normalt hvorefter den kørte diskkontrol og

Det er på en fat 32 men win 98

Fra : CarstenGP

Dato : 06-11-05 15:55

> Det er på en fat 32 men win 98

Hvad så med at kopiere MBR fra en bootdiskette over på disken?

kan ikke lige huske kommandoen, men nogen kan nok...

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 06-11-05 16:36

"CarstenGP" <carstengpFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Allan Hansen" <allanh@besked.com> skrev i en meddelelse

> Hvad så med at kopiere MBR fra en bootdiskette over på disken?
>
> kan ikke lige huske kommandoen, men nogen kan nok...

fdisk /mbr fra bootdisken.

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-11-05 11:05

CarstenGP wrote:
> Hvad så med at kopiere MBR fra en bootdiskette over på disken?
> kan ikke lige huske kommandoen, men nogen kan nok...

Hvad skulle det hjælpe hvis filsystemet er smadret? MBR har ikke
meget med filsystemet at gøre.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985