Hvilken scanner til max 750,-?
Fra : Per Nielsen

Dato : 04-11-05 13:12

Hvilken scanner ville i vælge, hvis maxprisen var 750,-? EDBpriser viser:

http://tinyurl.com/bzckc

Umiddelbart ville jeg gå efter den dyreste model af enten Canon eller HP.
Eller er jeg bedre tjent med noget andet?

Fra : Lyrik

Dato : 04-11-05 13:51

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Umiddelbart ville jeg gå efter den dyreste model af enten Canon eller HP.
> Eller er jeg bedre tjent med noget andet?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nu har jeg lige købt ny scanner til afløsning for min gamle HP 4300C.
Valget faldt på Cannoscan Lide60.
Jeg er fuld af lovord.
Fidusen er at den ikke skal have strømforsyning. Ingen "klumper" på gulvet i
den i forvejen besatte gulvskinne. Den fodres af USB-porten. Jamen kan den
få strøm nok der?
Okke-ja! Rigeligt. Selv USB 1.1. Der medfølger dog specielt designet
USB-kabel med "klumper" på.

Når PC opstarter er den klar. 1/2 watt standby og 2,5 watt i drift. En
oplagt energisparevinder.
Lamperne som scanner hen over papiret er ikke det sædvanlige "lysstofrør"
men en firkantet skinne besat med Light Emission Dioder -LED, deraf navnet
på scanneren.
Deraf kommer at den ikke skal varme lampen op som de andre. Den kører
omgående og den er gesvindt.
Disse dioder er 2-farvede-hvide eller grønne, hvilket kan differentiere
scannet.
LED's er kraftige, men naturligvis ikke så kraftige som lysstofrøret,
hvilket gør at lysstofrørscanneren er bedre til at scanne 3-dimensionale
objekter (en røv eller en kat))

Den adskiller sig fra Lide35 ved højere opløsning og ved knapfunktionen scan
til Pdf.
Scan til pdf er jo genialt.
Skreven tekst og billeder omsat til et digitalt PDF-dokument i en ruf.
LED's skulle holde scannerens tid ud.
Anbefaling herfra.

Hilsen
Jens

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-11-05 14:10

Lyrik wrote:
> Nu har jeg lige købt ny scanner til afløsning for min gamle HP 4300C.
> Valget faldt på Cannoscan Lide60.
> Jeg er fuld af lovord.

Ja, det lyder jo udmærket Den har jeg skrevet mig bag øret. På EDBPriser
findes den tilsyneladende i to udgaver, med hver sin Produkt Kode:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=144033 (0337B003)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=145914 (0337B002)

Kan ikke lige umiddelbart se at der er nogen forskel. Måske førstnævnte er
nyeste revision?

> LED's er kraftige, men naturligvis ikke så kraftige som lysstofrøret,
> hvilket gør at lysstofrørscanneren er bedre til at scanne
> 3-dimensionale objekter (en røv eller en kat))

Min kammerat (som jeg skal vælge scanneren for) har såmænd begge dele, så
det lader jeg ham om at afprøve

> Anbefaling herfra.

Det kan meget vel blive den. Jeg har tid til at overveje det til en gang i
næste uge, men foreløbig er der ikke nogen alternativer.

Fra : Lyrik

Dato : 04-11-05 14:13

> [...]
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=145914 (0337B002)
>
> Kan ikke lige umiddelbart se at der er nogen forskel. Måske førstnævnte er
+++++++++++++++++++++
Tjaaa....min er B003.

Hilsen
Jens

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-11-05 14:43

Lyrik wrote:
> Tjaaa....min er B003.

Jamen fino. Så er der 3,- at spare

Fra : Henning

Dato : 04-11-05 14:14

On Fri, 4 Nov 2005 13:50:59 +0100, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
>Nu har jeg lige købt ny scanner til afløsning for min gamle HP 4300C.
>Valget faldt på Cannoscan Lide60.

CanoScan LiDE60? Det er det nærmeste jeg kan komme?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Lyrik

Dato : 04-11-05 14:22

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> CanoScan LiDE60? Det er det nærmeste jeg kan komme?
>

> Henning
> hsb(at)image.dk
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hej Henning!))

Har du ikke opdaget at nyhedssproget (det nærmeste du nok kan kommer er
Usenet nyhedsgruppesproget) er sådan en slags mellemting mellem et postkort
og talesprog.
Hvis jeg altså siger:" Cannoscanlide60" så vil dine ører opfange det sådan,
mens din hjerne når den har været på edbpriser.dk straks vil oversætte det
til "CanoScan LiDE60".
Forvent ikke så overvældende nøjagtighed fra mig i hvert fald.))
Tag det som om vi sad og fik en kop kaffe sammen og sludrede.-Lidt i den
retning.

Hilsen
Jens

Fra : Henning

Dato : 04-11-05 21:36

>Hvis jeg altså siger:" Cannoscanlide60" så vil dine ører opfange det sådan,
>mens din hjerne når den har været på edbpriser.dk straks vil oversætte det
>til "CanoScan LiDE60".

Fino, jeg ville bare være sikker på det er samme scanner vi taler
om
Er der lys nok i LED'ene til ordentlig hvid scanning?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Lyrik

Dato : 05-11-05 00:45

> Fino, jeg ville bare være sikker på det er samme scanner vi taler
> om
> Er der lys nok i LED'ene til ordentlig hvid scanning?
++++++++++++
Ja.

Fra : Klaus H

Dato : 04-11-05 14:01

> [...]
>
> Umiddelbart ville jeg gå efter den dyreste model af enten Canon eller HP.
> Eller er jeg bedre tjent med noget andet?
Jeg har en HP scanjet 3970. Softwaren dertil er noget hø - efter min mening.

Klaus H

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-11-05 14:12

Klaus H wrote:
> Jeg har en HP scanjet 3970. Softwaren dertil er noget hø - efter min
> mening.

Ok, så skal det nok ikke være den

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-11-05 12:57

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev

> Umiddelbart ville jeg gå efter den dyreste model af enten Canon eller HP.
> Eller er jeg bedre tjent med noget andet?

Se i Aldi den 16.

Jeg har en nogenlunde magen til, og jeg er rigtig godt tilfreds, prisen
taget i betragtning.

http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_46/OFF07.HTM

Husk, at du har en måned fuld og ubetinget returret samt at der plejer at
være tre års garanti. Jeg troede, at min var gået i stykker, (men det viste
sig, at det var min hub) så jeg fik den ombyttet i Herlev. jeg fik en
spritny og uåbnet kasse helt uden dikkedarer eller problemer.

Claus