"Nyt" grafikkort ellre ej.......
Fra : Soren Pedersen

Dato : 04-11-05 11:20

Jeg er ved at lave en maskine til datteren. En 933MHz IBM med indbygget
grafik. Jeg har desuden et Radeon 7500 liggende i en skuffe.
Er det en ide at putte det i ? - Vil det aflaste professoren, eller vil
det stille størrer krav til den, da det jo kan håndtere størrer
datamængde en det indbyggede ?

Både på skærmen, og på grafikkortet er der DVI - Er der nogen fordel i
at købe et kabel, og så bruge DVI interfacet ?

Mvh
Søren

Fra : Åge

Dato : 04-11-05 11:46

"Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det en ide at putte det i ? - Vil det aflaste professoren, eller vil
> det stille størrer krav til den, da det jo kan håndtere størrer

Nej. Professoren er sikkert ligeglad.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 04-11-05 13:05

> [...]
> det stille størrer krav til den, da det jo kan håndtere størrer datamængde

Det vil ikke aflaste processoren som sådan, men da det indbyggede sikkert
bruger delt RAM, vil du mærke en tydeligt bedre hastighed på maskinen hvis
du sætter det i.
Så det vil jeg bestemt anbefale dig.

(Dog, i 3D-spil vil Radeon'et sikkert også aflaste processoren lidt.)

> Både på skærmen, og på grafikkortet er der DVI - Er der nogen fordel i at
> købe et kabel, og så bruge DVI interfacet ?

Det burde der være ifølge eksperterne. Det skulle give et bedre billede.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-11-05 13:14

On Fri, 04 Nov 2005 11:19:48 +0100, Soren Pedersen <soren@munchweb.dk>
wrote:

>Jeg er ved at lave en maskine til datteren. En 933MHz IBM med indbygget
>grafik. Jeg har desuden et Radeon 7500 liggende i en skuffe.
>Er det en ide at putte det i ?

Hvis hun skal spille lidt vil det altid være bedre end det der sidder
i, jeg går ud fra at det er en intel grafikchip.
Jeg ville montere det.

M.V.H

Kim Hansen

Vestfyn