Hvilken editor bruger du til php?
Fra : Jakob Munck

Dato : 04-11-05 06:52

Jeg er ny i PHP og er derfor nysgerrig for at vide, hvilken editor I andre
bruger til at kode websites i dette sprog. Jeg skal naturligvis bruge
database (mySQL) og for tiden bruger jeg EditPlus (www.editplus.com) som jeg
har brugt i flere år til .asp. Det er en ren teksteditor.

Hvilken editor bruger i andre?
Hvad er bedst og hvorfor?

v.h.
Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-11-05 07:34

On Fri, 04 Nov 2005 06:51:45 +0100, Jakob Munck wrote:

> Hvilken editor bruger i andre?
> Hvad er bedst og hvorfor?

gphpedit eller Quanta. Det ultimative er Zend Studio, da det giver
mulighed for debuging i værktøjet, og har code completion.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-05 08:05

Jakob Munck skrev:

> [...]
> database (mySQL) og for tiden bruger jeg EditPlus (www.editplus.com) som jeg
> har brugt i flere år til .asp. Det er en ren teksteditor.

MED er min primære editor til al kodning, både HTML,
programmering og til dels CSS selv om Topstyle Lite laver det
meste CSS. Jeg bruger også MED som teksteditor.

Den har syntakshøjlys med individuel og brugerredigerbar
opsætning for hver filtype (33 ved start), og man kan oprette
projekter.

Eneste anke er at den ikke kan lave søg og erstat i filer. Der er
kun søg. Men til Java bruger jeg JCreator, og den har en god søg
og erstat til filer. JCreator er også okay, men den har kun
syntakshøjlys til Java og HTML.

http://www.med-editor.com/indexus.html

> Hvad er bedst

Tja.

>og hvorfor?

Tjo.

--
/Bertel

Rikke Mølgaard - en stemme der fortjener at blive hørt:
http://rikkemoelgaard.dk/

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-11-05 09:06

On Fri, 4 Nov 2005 08:05:04 +0100
Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

> syntakshøjlys til Java og HTML.

damn syntakshøjlys er muligvis den grimmeste og mest forkerte
fordanskning jeg nogensinde har set.

Højlys er et udtryk man bruger inde for foto verden og har intet med
markering af tekst at gøre.

Prøv at bruge syntaksmarkering, syntaksfarvning, syntaksfremhævning
eller lignende i stedet. Det er meget pænere og mere korrekt (med
mindre du rent faktisk snakker om overbelyste billeder)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-05 13:35

After serious thinking Jakob Munck wrote :
> Hvilken editor bruger i andre?

ConTEXT - den har godt nok ikke code completion men den kan da farve
dokumenterne. Den har mulighed for "projekter" hvor du tilføjer filerne
til (eftersom der ikke er nogen compiler funktion i den er det kun for
overskuelighedens skyld - men meget rart).

Fra : Jakob Munck

Dato : 04-11-05 14:23

> [...]
> til (eftersom der ikke er nogen compiler funktion i den er det kun for
> overskuelighedens skyld - men meget rart).

Hvad mener du med "code completion"? Hvad er det?

Hvad mener du med compiler? PHP bliver compilet når man kører siten, ikke
før, så vidt jeg ved....?

v.h.
Jakob

Fra : Frederik Sunne

Dato : 04-11-05 15:53

Jakob Munck wrote:
> Hvad mener du med "code completion"? Hvad er det?

Den fuldfører dine sætninger baseret på standardfunktioner som er i PHP
og i dit projekt, så man sparer tastetryk, ligesom man kan se hvor
man parametre en funktion tager etc.

Jeg bruger PHPedit til større ting.
http://www.waterproof.fr/
Den er langsom og crasher for tit,
men den har en god brugergrænseflade.

Til små ting bruger jeg Notepad2 http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html
som er gratis og uundværgelig.

/Frederik

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-05 20:06

Jakob Munck used his keyboard to write :
> Hvad mener du med compiler? PHP bliver compilet når man kører siten, ikke
> før, så vidt jeg ved....?

Det ved jeg - var også mest i forhold til projekt funktionen jeg mente
det.

Fra : Denn!s H

Dato : 04-11-05 17:47

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken editor bruger i andre?

http://www.blumentals.net/rapidphp/

Læs selv beskrivelsen

Brugerfladen er perfekt for mig og de ekstra værktøjer og intellisence gør
programmet effektivt.
Hent en trail og prøv selv...

--

vh
Denn!s H

Fra : Christian Sparre

Dato : 05-11-05 20:31

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken editor bruger i andre?
> Hvad er bedst og hvorfor?

Jeg har længe brugt TSW Webcoder - www.tsw.dk

Den er lige kommet i en ny version (som ikke længere er gratis, koster nu
179,-)

Den har mange fede funktioner som f.eks. PHP Codecompletion og mulighed for
at tjekke for syntax fejl inde fra WebCoder

--
Christian Sparre
http://sparrez.dk