[USA] 3-4 ugers ferie - hvad med billeje o~
Fra : Mich2

Dato : 03-11-05 21:31

Vi er minimum 2 personer der vil en tur til USA i 2007, så vi er jo ude i
god tid. Vi regner med en 3-4 uger samt at det kan gøres for en 15-20.000
kroner i alt per person, men det er uden at have regnet på noget som helst
endnu.

Jeg har prøvet at søge på internettet og har også kunne finde en masse sider
der udlejer biler. Men det er mest helt nye og dyre biler og igennem en
kendt stor kæde. Vi ved ikke helt endnu hvad vi kunne tænke os, men det
kunne jo være sjovt at prøve enten en god gammel stor flyder eller en hurtig
"muskelbil". Hvor skal man leje biler og hvad koster sådan noget cirka (det
er selvfølgelig afhængig af model)?

Og hvad med moteller? Jeg går ikke ud fra, at det er noget man ligefrem skal
reservere i forvejen, men hvad koster en overnatning på et standard motel?

Jeg regner med, at vi tager enten fra øst (Calafonien) mod vest (New York)
eller omvendt.

Fra : Eivind

Dato : 03-11-05 22:57

> [...]
>kroner i alt per person, men det er uden at have regnet på noget som helst

Vi var to personer afsted i to uger for 10-12.000 pr person uden mad,
det var så med billeje halvdelen af tiden og 4 indenrigsflyvninger.

Fra : Jens B

Dato : 03-11-05 23:18

"Mich2" <mic.REMOVE.@removethis.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kroner i alt per person, men det er uden at have regnet på noget som helst

Vi var 2 personer rundt i vesten med 23 overnatninger, og det blev ca.
50.000 kr ialt. Det er så med en lidt dyrere bil, og med et
middel-budget...dvs. lidt billig morgenmad og frokost, men de fleste dage
spiser vi ude om aftenen

Men 20.000 pr person er nok ikke helt ved siden af.

Jeg har budget fra vores tur i vesten liggende på min hjemmeside :
http://www.bjargum.dk?side=1 der kan du også se priser på de enkelte
hoteller.

Jens

Fra : Kim Persson

Dato : 03-11-05 23:32

> [...]
> 50.000 kr ialt. Det er så med en lidt dyrere bil, og med et
> middel-budget...dvs. lidt billig morgenmad og frokost, men de fleste dage

Og mig og min kæreste var afsted 2måneder med halvdelen af tiden i usa og
den anden halvdel i mexico. inkl 2 ugers billeje og en flyvning fra øst til
vest.
det gjorde vi for 21tkr ekcl flyrejsen derover.
Overnatningerne var det billigste vi kunne finde, og maden var også i den
billige klasse, men mad synes jeg ikke er specielt dyrt derovre.
Den ene uge havde vi en impala(holidayautos) og den anden uge en mustang
cabriolet(hertz)- begge 2 skønne biler.

Så ja I burde nok kunne holde budgettet, og vi ville nok have brugt 30tkr
hver hvis vi ikke havde været studerende. hvad vi brugte i usa ved jeg ikke
nøjagtig men tror faktisk vi brugte halvdelen af pengene i hvert land. Men
glæd jer og må dollarkursen være med jer.

//Kim

Fra : Brian Skaarup

Dato : 04-11-05 23:08

Mich2 wrote:
> Og hvad med moteller? Jeg går ikke ud fra, at det er noget man ligefrem skal
> reservere i forvejen, men hvad koster en overnatning på et standard motel?

Det er meget forskelligt afh. af hvor langt ude på landet I er.
Jeg har boet på fine rene moteller til $30 og ikke særligt velholdte til
$130
De seneste par år har jeg medbragt en bærbar PC med trådløst netkort -
der er ofte internetadgang på motellerne. Så kan man i ro og mag sidde
og finde et motel dagen før man skal bruge det (og man har en adresse
til GPS'en så man ikke skal køre rundt og lede).
Noget af det billigste (og mest kedelige) er www.motel6.com - de har
mange moteller over det meste af landet - så I kan evt. tage et kig der
og få en fornemmelse
På tankstationer og diners har de en "motel avis" hvori der står hvilke
moteller der tilbyder rabat - den er god at have.

PS: Hvis I er SAS Eurobonus medlem (som er gratis) får I rabat hos hhv.
Hertz og Avis (der står et nummer bag på eurobonuskortet som man
anvender når man reserverer)

Fra : Christian

Dato : 05-11-05 09:24

www.roomsaver.com