lave peanutbutter ?
Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 19:57

Kan man selv lave det ?? synes ikke rigtigt google kan hjælpe mig her :o/

Mvh
Morten

Fra : Max

Dato : 03-11-05 20:33

Hej Morten

> Kan man selv lave det ?? synes ikke rigtigt google kan hjælpe mig her :o/

http://baking.about.com/od/peanutbutter/r/homemade.htm

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 21:52

> Hej Morten

> http://baking.about.com/od/peanutbutter/r/homemade.htm
>
> Mvh Max

Hej Max

Tak for linket, men fandt en udenlansk NG hvor der stod noget, og for dælen
det er jo nemt, og det smaget bare godt

Mvh
Morten

Fra : Max

Dato : 03-11-05 22:28

Hej Morten

> Tak for linket, men fandt en udenlansk NG hvor der stod noget, og for
dælen
> det er jo nemt, og det smaget bare godt

Ja, det smager godt, men jeg bryder mig ikke om at spise det, derfor
bruger jeg det i nogle kager jeg bager, de smager så godt.

Mvh Max

Fra : JS

Dato : 04-11-05 09:36

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> :o/

> Hej Max
>
> Tak for linket, men fandt en udenlansk NG hvor der stod noget, og for
> dælen
> det er jo nemt, og det smaget bare godt

Har du et link eller et "paste"?

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-05 09:48

> Har du et link eller et "paste"?

jeg kan forklare det her det er RIGTIGT nemt..

1. tag en pose peanuts, og fyr dem i en blender af en art, jeg har brugt
hakke delen af min braun multimixer..

2. blend løs, (gem evt et par stykker, kom du kun blender meget kort, hvis
du vil ha klumper i din butter), når du så har blendet det helt i smadder,
så tilsætter du en lille smule olie af gangen kun en lille smule !!! og
blender videre, ligepludseligt rammer du punktet hvor det bliver cremet

Er det ikke bare nemt !!! jeg gjorde det igår med netto'øs de billige, og
det smager godt..

Hvis du bruger nogle der er usaltet, så skal der tilsættes salt..

God fornøjelse..

Mvh
Morten

Fra : JS

Dato : 04-11-05 12:57

"J" <him> skrev i en meddelelse

> [...]
> så tilsætter du en lille smule olie af gangen kun en lille smule !!! og
> blender videre, ligepludseligt rammer du punktet hvor det bliver cremet

Hvilken olie bruger du? Rapsolie f.eks.?

> Er det ikke bare nemt !!!

Jo det må siges.

Fra : Max

Dato : 04-11-05 13:25

Hej

> Hvilken olie bruger du? Rapsolie f.eks.?

Mon ikke jordnødde olie vil være et tip :)

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-05 14:38

> Mon ikke jordnødde olie vil være et tip :)

jo, men vindrue eller raps kan også bruges, det gør ikke den store forskel,
da det er meget små mængder, og åeanuts jo smager af ret meget..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 15:54

Jeg har idag prøvet at lave det UDEN olie, og så skal det bare blendes noget
længere tid, men så bliver det lige så godt, og jo ikke helt så fedt. !!

Mvh
Morten