Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix S4
Fra : Aage Pedersen

Dato : 03-11-05 19:24

Jeg er blevet lidt 'varm' på Nikon Coolpix S4, men vil gerne høre om her
nogen der har erfaring med dette kamera, og kan oplyse om det er et godt
køb ?
Hilsen Aage

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-11-05 00:25

"Aage Pedersen" <gamle@pedersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg er blevet lidt 'varm' på Nikon Coolpix S4, men vil gerne høre om her
> nogen der har erfaring med dette kamera, og kan oplyse om det er et godt
> køb ?

Nikon er som regel altid et godt køb, ligesom Canon, Olympus, Panasonic og
Sony, og jeg har sikkert glemt nogle (har dog med vilje udeladt Leica, de er
for dyre i denne sammenligning).

Både Sony og Nikon lægger sig godt med disse smalle kameraer, med intern
zoom og de virker skam ganske godt. skarpheden i det store billede er knap
så god som ved de store kameraer og iso støj er markant dårlig, men det er
fælles for alle de små kameraer. Dog lægger det kamera sig meget i front i
forhold til dets mindre søskende, S1, S2 og S3 (fælles for disse er lille
optik, lille sensor og meget fladt). S4 er kanpt så fladt, men mere på
størrelse med Canons Digital IXUS kameraer. Billedet tager nogle forrygende
billede og har hele 10x optisk zoom, med en fast blænde, hvilket giver det
en god førerposition.

Hvis det skal være lille og meget anvendeligt er det et godt kamera, Jeg har
set billeder taget med det udprintet i A4 størrelse hos min fotohandler, det
tegner meget skarpt og har de helt rigtige farver.

Mvh
Simon

Fra : Aage Pedersen

Dato : 04-11-05 13:46

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har set billeder taget med det udprintet i A4 størrelse hos min
> fotohandler, det tegner meget skarpt og har de helt rigtige farver.

Tak for dit indlæg hilsen Aage