Føler mig som en dyremishandler...
Fra : Leyna

Dato : 03-11-05 16:55

I dag havde jeg endelig fået tid ved dyrlægen til vaccination af tre
katte, plus øremærkning og kastration af de to af dem.

Allerede på vej til dyrlægen klager de sig alle tre højlydt og de to
voksne misser er ved at splitte transportkasserne ad. Det lyder altså
ynkeligt når tre stykker går i gang med at klage sig...

Nu er det hele så vel overstået, og jeg har to meget trætte hankatte
(eller er det den'er nu?) liggende ude på badeværelset. Samson, som
kun er 5 mdr gammel er ved at komme til sig selv, og dingler lidt
rundt derude med tungen hængende ud af munden og meget, meget trætte
øjne, men Buster, min ellers store robuste hankat på ca. 3 år, er
stadig i total coma, og jeg har måtte mærke på ham et par gange for at
være sikker på, at han er levende endnu.

Årh, hvor har jeg ondt af mine to drenge, og nu kan jeg ved selvsyn
konstatere hvor meget alderen betyder ved bedøvelse. Stakkels Buster
ligger helt livløs hen med urinen langsomt dryppende ned ad det ene
bagben. Ja, jeg føler mig bestemt som en dyremishandler i dag.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 03-11-05 18:09

> I dag havde jeg endelig fået tid ved dyrlægen til vaccination af tre
> katte, plus øremærkning og kastration af de to af dem.
<klip>
Ja, jeg føler mig bestemt som en dyremishandler i dag.
</klip>

Op med humøret, imorgen ser alting lysere ud, og kattene er i omdrejninger
igen.
Du må jo tænke på at du i virkeligehden har givet dem den største gave af
alle, så de kan få et roligt, langt, trygt liv :))
--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-11-05 19:37

On Thu, 3 Nov 2005 18:08:37 +0100, "Heidi, Miver og Mulles mor"
<zasha_x@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>Op med humøret, imorgen ser alting lysere ud, og kattene er i omdrejninger
>igen.

Allerede pt. er de begge vågne, og Buster vil vældig gerne med ud, men
jeg lader dem nu begge være på badeværelset natten over. Desværre er
gulvvarmen ude af funktion, men jeg har lagt nogle tykke håndklæder på
gulvet og der er selvfølgelig varme på derude.

>Du må jo tænke på at du i virkeligehden har givet dem den største gave af
>alle, så de kan få et roligt, langt, trygt liv :))

Joeh, men det var nu mere for at udngå endnu flere uønskede killinger.
Ikke fordi det ville ske her, for min hunmis er neutraliseret for
længst, men der ER altså nok uønskede katte... specielt herude på
landet... *suk*
Nåeh ja, så har jeg osse et forfængeligt håb om at Buster vil stoppe
med at slås med andre katte. han kommer nemlig ofte hjem med sår og
skrammer og det kan godt blive dyrt på længere sigt. Både på den ene
og den anden måde.

Men derfor har jeg det alligevel skidt lige nu...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 03-11-05 18:30

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Ja, alderen betyder meget (men altså også dyrlægen og den narkose, han
vælger). Mine to killinger blev for nylig kastreret og øremærket 15 uger
gamle. Allerede mens jeg sad hos dyrlægen og ventede på hjemtransport,
begyndte de at vågne, og 2 timer efter hjemkomsten, for de rundt, som de
plejede. (Men de faldt hurtigt i søvn igen, trætte oven på oplevelsen).

Du skal se, allerede mens du læser dette, er Buster ved at vågne -
ellers sørg for, han ligger varmt.

PS: Den bedste kontrol er faktisk øre-reflekserne. Rør ved hårene i
øret, så skulle han gerne vifte med dem!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 03-11-05 19:40

On Thu, 03 Nov 2005 18:30:28 +0100, Hanne Engermann
<mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote:

>Ja, alderen betyder meget (men altså også dyrlægen og den narkose, han
>vælger). Mine to killinger blev for nylig kastreret og øremærket 15 uger
>gamle.

Det vil min dyrlæge ikke. Han kræver at de skal være mindst 6 mdr. før
han vil ta' dem. Samson er dog kun 5 mdr. men han er temmelig stor og
han vejer da osse lige omkring de 3 kg. såeh...

>Du skal se, allerede mens du læser dette, er Buster ved at vågne -
>ellers sørg for, han ligger varmt.

Jo, de er begge vågne nu, men ikke helt ved deres fulde fem.

>PS: Den bedste kontrol er faktisk øre-reflekserne. Rør ved hårene i
>øret, så skulle han gerne vifte med dem!

Buster er blevet øremærket og er fyldt med sort sværte, og det andet
øre er lidt "i stykket" efter et bid, så jeg tror jeg lader hans ører
i fred, men det vil jeg da huske til en anden go' gang. Det vidste jeg
nemlig ikke.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk