"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:436aba6b$0$41147$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> news:4369f2ff$1$41141$14726298@news.sunsite.dk...
> > ugens løb har man haft et indslag, hvor at forskelligheden i graden af
den
> > service man hos forskellige firmaer udviser tydeligt blev illustreret.
> >
> > En chauffør udviste sin holdning til at køre en tur på et par kilometer
> > efter at have ventet i et par dage i køen ude i lufthavnen, hvilket er
> > normalt da pladserne er indrettet på denne måde.
> >
> > Men hans opførsel uanset hvad man måtte mene om den er en sag imellem
den
> > ansatte og hans vognmand. Hvis vognmanden har denne standard, så er det
> > ikke
> > samfundets opgave at påtale denne. Hvis vi bliver dårligt behandlet i
et
> > butik, så handler vi heller ikke der mere, medmindre at butikken nu
engang
> > er den billigste.
> >
> > Den statslige regulering er et onde. Lad konkurrencen regulere
situationen
> > istedet.
> >
>
> I stedet mener du Københavs Lufthavn burde have bandlyst pågældende
chauffør
> for bestandigt, sådan for at bibeholde en nogenlunde anstændig taxastand.
>
> Det kan jeg da godt tilslutte mig.
Deri er vi fuldstændig uenige. Hvis man ikke lader sig transportere i sin
egen bil, er man ude for at købe en ydelse. I forbindelse med købet kan man
lade en masse parametre indgå og en af dem kunne være den grad af
kundeservice, som taxachaufføren yder. Der er andre transportformer til
rådighed derude.
Den er op til kunden selv. Ikke Københavns lufthavn eller en offentlig
indstans. Jeg tror faktisk ikke at det har den store betydning for
lufthavnens gæster om taxaernes generelle standard er lav eller høj. Det vil
regulere sig selv. Kunderne vil finde andre transportformer, hvis branchen
ikke regulerer standarden efter efterspørgslen. Vi fravælger jo heller ikke
Budapest generelt som turistmål blot fordi at en dansker blev skudt ned -
hvilket er normalt på de kanter - i forbindelse med en diskustion netop med
en taxa-chauffør.
Der er selvfølgelig den problemstilling at den parkeringsplads, som man
hyrer taxa'er ved, formentlig er ejet af lufthavnen og derfor kan de godt
fastsætte krav, som er helt ude af trit med den generelle standard i det
øvrige samfund på dette område. Spørgsmålet som rejser sig er derfor om
lufthavnen overhovedet bør have ejerskabet af sådan en plads, ligesom man i
disse dage sætter spørgsmål ved om staten bør eje en lufthavn.
--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm
"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"