Ny spille PC
Fra : Claus Andersen

Dato : 03-11-05 09:31

Hej

Jeg kikker på følgende:

Processor: Athlon 64 3500+/Skt939 2,2GHz, 512 KB
Bundkort: MSI K8N SLI Plati. S939, 1000 FSB, PCI-E
RAM: 1024 MB PC-3200 DDR 400
Grafikkort: 2 stk. Geforce 6600GT eller 2 stk. GF 6800. (Begge PCI-E)

Hvad siger i til den sammensætning?
Jeg tænker lidt på om det skulle være nødvendigt med SLI. Måske bare et alm
K8N kort og ét bedre grafikkort som f. eks. GF 7800GTX.

Hvilken kombination mener i skulle være bedst til min spillemaskine?

Det skal nok lige nævnes, at jeg er MSI freak og vil umiddelbart ikke have
andre mærker.

Hilsen

Claus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-11-05 11:02

Claus Andersen wrote:
> [...]
> RAM: 1024 MB PC-3200 DDR 400
> Grafikkort: 2 stk. Geforce 6600GT eller 2 stk. GF 6800. (Begge PCI-E)

Det lyder ganske udemærket, og det vil ihvertfald virke fint

> Jeg tænker lidt på om det skulle være nødvendigt med SLI. Måske bare et alm
> K8N kort og ét bedre grafikkort som f. eks. GF 7800GTX.

Jeg valgte 2x6600GT med passiv køling, fordi jeg ikke gider rode med
at udskifte kølingen på grafikkortet til passiv (hvis det da
overhoved kan lade sig gøre på 6800GT/7800GT*

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Claus Andersen

Dato : 03-11-05 12:49

"Claus Andersen" <noreply@overhovedetnej.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> RAM: 1024 MB PC-3200 DDR 400
> Grafikkort: 2 stk. Geforce 6600GT eller 2 stk. GF 6800. (Begge PCI-E)

Update på køb:

Så er sagen klaret.
Jeg blev overbevist om at "nøjes" med ét GF7800GT kort, og beholde SLI BK.
På denne måde er jeg fri for at bruge mange flere penge om et par år, når
grafikkort skal udskiftes, men kan således sætte et GF7800 mere i, vs. at
skulle skifte to 6600 ud.
Så håber jeg bare at 7800 bliver meget meget billige om et stykke tid, men
sådan plejer det jo at gå.

Det lød fornuftigt, og hastighedsforskellen på 2 stk. 6600 og 1 stk. 7800 er
umiddelbar ikke overvældende.

2 stk. 6800 slog jeg hurtigt ud af hovedet, da jeg så prisen. Surt men
sandt.

Hilsen

Claus

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-11-05 18:03

On Thu, 03 Nov 2005 12:49:18 +0100, Claus Andersen
<noreply@overhovedetnej.xx> wrote:

> [...]
> 7800 er
> umiddelbar ikke overvældende.
>
> 2 stk. 6800 slog jeg hurtigt ud af hovedet, da jeg så prisen. Surt men

Hej
Hvis du er til overclocking skulle du kikke lidt på den nye opteron til
sokel 939. De er billige og skulle eftersigende køre rigtig godt. Jeg er
selv ved at sammensætte et system med sådan en.
Det er især model 146, den er billigere end den cpu du har valgt men er
med 1mb Cache. Og ifølge diverse hjemmesider kører den let 3ghz.
Husk bare at købe god/hurtig ram hvis du vil overclocke.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Henning

Dato : 03-11-05 19:20

>Hvilken kombination mener i skulle være bedst til min spillemaskine?

Playstation?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-11-05 19:31

Henning wrote:
> Playstation?

Der er altså visse ting der er rart ved at spille på en PC.. fx. kan
man ikke spille FPS på en konsol.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons