internet+tlf+tv ???
Fra : per

Dato : 02-11-05 19:18

Er der andre end Dansk Bredbånd, der tilbyder internet + tlf + tv?
Vi er en lille boligforening på Frederiksberg og vil gerne have en samlet
løsning, der indeholder både billigere og bedre løsninger end TDC kan
præstere.

Kan nogen kommentere Dansk Bredbånds tilbud i praksis?
Findes der andre og hvad er erfaringerne med dem?

mvh per

Fra : per

Dato : 02-11-05 19:29

per wrote:
> [...]
> TDC kan præstere.
>
> Kan nogen kommentere Dansk Bredbånds tilbud i praksis?
> Findes der andre og hvad er erfaringerne med dem?

Der er ca. 60 beboere

Fra : Flemming

Dato : 02-11-05 19:31

per wrote:
> [...]
> TDC kan præstere.
>
> Kan nogen kommentere Dansk Bredbånds tilbud i praksis?
> Findes der andre og hvad er erfaringerne med dem?

www.comx.dk

Mvh. Flemming

Fra : HSK

Dato : 03-11-05 13:35

> [...]
> Vi er en lille boligforening på Frederiksberg og vil gerne have en samlet
> løsning, der indeholder både billigere og bedre løsninger end TDC kan

http://www.dansknet.dk/ (hed før FrederiksbergNet)

/Henrik

Fra : per

Dato : 03-11-05 16:52

HSK wrote:

> http://www.dansknet.dk/ (hed før FrederiksbergNet)
>
> /Henrik

Har du selv erfaring med dem?
De har ikke tv endnu?

mvh per

Fra : anders

Dato : 03-11-05 18:14

Mystisk - det skulle være det gamle frb-net, det var vi meget interesseret
i i vores forening, men de løb død, det vi fik oplyst, var at dansk
bredbånd overtog frb-net og det er da også de lyslederkabler de bruger. Og
det er kanon godt - indtil videre!
hilsen anders

Fra : Kaare

Dato : 03-11-05 18:43

"anders" <aol@dbfjernmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at dansk bredbånd overtog frb-net og det er da også de lyslederkabler de
> bruger. Og det er kanon godt - indtil videre!

Det gamle frederiksberg net kunne ikke betale regningerne for det fiber de
havde. Derfor blev de (fiberforbindelserne) købt af Dansk Bredbånd.
Frederiksberg-net ønskede dog ikke umiddelbart at "sælge" deres kunder, og
kører derfor for sig selv.

Du har så Dansk Bredbånd, og intet med Frederiksberg-net at gøre. :)

/Kaare

Fra : anders

Dato : 03-11-05 20:09

> [...]
> kører derfor for sig selv.
>
> Du har så Dansk Bredbånd, og intet med Frederiksberg-net at gøre. :)

Er det ikke frb-kommune som ejer lyslederkablerne??'
mvh anders

Fra : Kaare

Dato : 04-11-05 07:47

> Er det ikke frb-kommune som ejer lyslederkablerne??'
> mvh anders

Jeg kan ikke helt huske hvem der direkte ejer kablerne (føringsvejene). Men
da de blev brugt til offentlige bygninger, lyder det ikke usandsynligt.

/Kaare

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-11-05 00:17

Hej Per, kender ikke sammenhænget med frederiksbergnet og DBnet

Men jeg tror ikke DBnet vil røre ved foreninger med kun 60 boligere.

Det er muligt comx vil levere til jer!

skal i have lavet ny kabling osv? går ud fra i har et gammelt
antennenetværk, som trænger til udskiftning og i vil have en total
løsning? Comx ville være et godt bud..

Fra : Rander

Dato : 04-11-05 00:26

3 Nov 2005 15:16:53 -0800 brugte Bjarke Hansen 10 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere:

>Men jeg tror ikke DBnet vil røre ved foreninger med kun 60 boligere.

Det tror jeg nu godt de vil - de vil ihvertfald til af kable vores ejendom
med 30 lejemål...

http://rander.dk (temporarily down!)

Læg din hånd på en varm kogeplade i et minut, og det vil føles som en time.
Sid med en flot pige i en time, og det vil føles som et minut. Det er relativitet. (Albert Einstein)

Fra : Kaare

Dato : 04-11-05 07:51

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Men jeg tror ikke DBnet vil røre ved foreninger med kun 60 boligere.

DB får mange foreninger ind med 60 boliger. Men det kræver selvfølgelig at
man bor i et gunstigt område hvor der ikke skal lægges så meget ny fiber.
Lige præcis på Frederiksberg har DB dog utroligt mange foreninger, så der er
måske en chance for at det er i nærheden.

>Det er muligt comx vil levere til jer!

Det er også en mulighed. De er dog ikke så stærkt repræsenteret på
Frederiksberg, så det er ikke sikkert at de vil røre så "lille" en forening.

/Kaare

Fra : per

Dato : 04-11-05 14:27

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> skal i have lavet ny kabling osv? går ud fra i har et gammelt
> antennenetværk, som trænger til udskiftning og i vil have en total

Jeg har haft kontakt med både ComX Og DBnet, og de vil begge gerne levere
(og vist også på nogenlunde samme vilkår) De tilbyder at udføre
forbindelsen, kablingen for ca. 8500 kr/husstand.
Er det en god pris?

mvh per

Fra : anders

Dato : 04-11-05 17:30

> [...]
> (og vist også på nogenlunde samme vilkår) De tilbyder at udføre
> forbindelsen, kablingen for ca. 8500 kr/husstand.

Det lyder mystisk, vi fik kabling fra DB for 5000,-kr og hvis du vil have
coaxkabling til tv koster det 1000,-kr ekstra som vi fik - blev det
6000,-kr gav vi pr. lejlighed, vi er en andelsforening på 30 medlemmer så
regningen blev 180.000,-kr og det er ikke så galt sagt på en anden måde,
vi er glade for det!
hilsen anders

Fra : TBC

Dato : 05-11-05 20:19

"per" <falskadrPer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Er der andre end Dansk Bredbånd, der tilbyder internet + tlf + tv?

Hvor jeg bor har vi BCBnet. (Broadcom Bolig net)

Det fungerer fint, bedømt på de 2 måneder jeg har haft det efter flytning
til den nye adresse.

Fra : per

Dato : 06-11-05 21:48

TBC wrote:

> Hvor jeg bor har vi BCBnet. (Broadcom Bolig net)
>
> Det fungerer fint, bedømt på de 2 måneder jeg har haft det efter
> flytning til den nye adresse.

PÅ BCBnet's hjemmeside er der intet der tyder på at de også tilbyder
telefoni og TV?
Hvad koster etableringen i øvrigt?

mvh per

Fra : TBC

Dato : 06-11-05 22:38

> PÅ BCBnet's hjemmeside er der intet der tyder på at de også tilbyder
> telefoni og TV?

På deres hjemmeside kan man se de tilbyder telefoni. Men du har ret i at man
faktisk ikke kan se at de tilbyder TV. Jeg ved at foreningen har fået hjælp
til eget kabel-tv netværk, og selv har installeret paraboler. Det er muligt
jeg har misforstået at det skulle være BCB.

> Hvad koster etableringen i øvrigt?

Aner jeg ikke. Jeg er kun helt almindelig beboer / end user. Tilmed er jeg
ret ny i bebyggelsen, og derfor ikke ligefrem velbevandret i de lokale
forhold.

Men jeg ønskede da at give mit input med i brainstormen, omkring hvilke
service providere der fandtes, og mit kendskab til hvordan jeg har oplevet
det kører.

Pingen er særdeles god, og nedetid har jeg kun oplevet 2 gange af kort
varighered. Den ene gang grundet planlagt opgradering, den anden gang en
reel fejlretning, som fremgår af driftstatus.

Beklager at jeg ikke kan være mere specifik i mit kendskab til de nye
forhold, f.eks i forbindelse med TV og etableringsomkostninger.

TBC

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-11-05 21:45

okay, men det ser ud til de holder til på østerbro?

Men den ip du skriver fra er noget webspeed?

Tracing route to x1-6-00-50-8d-f7-05-0e.k176.webspeed.dk [80.163.4.29]
over a maximum of 30 hops:

1 3 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 1 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
3 1 ms 1 ms 1 ms 81.161.166.49
4 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.53
5 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.58
6 3 ms 3 ms 2 ms 172.31.4.62
7 2 ms 1 ms 1 ms 81.19.248.201
8 2 ms 2 ms 2 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk
[195.215.109.41]

9 19 ms 24 ms 3 ms so-0-3-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
[83.88.12.77]

10 3 ms 3 ms 3 ms so-0-0-0.2488M.boanxu1.ip.tele.dk
[83.88.20.21]

11 16 ms 27 ms 13 ms pos0-1.622M.boanxg5.ip.tele.dk
[83.88.12.38]
12 3 ms 3 ms 3 ms ge-0-0-0-40.1000M.boanxj1.ip.tele.dk
[83.88.9.16
6]
13 * * * Request timed out.

Fra : TBC

Dato : 06-11-05 18:27

> okay, men det ser ud til de holder til på østerbro?

Og andre steder, inkl Nørrebro hvor jeg fortsat bor, også efter flytning..

> Men den ip du skriver fra er noget webspeed?

Korrekt, den gamle adresse vi næsten er flyttet fra. BCBNet har ikke egen
newsserver, men henviser til f.eks SunSite.

TBC