Aldis 12-års skotch?
Fra : Tom Jensen

Dato : 02-11-05 16:00

Mon der stadig er nogle Aldi'er på Kbh's vestegn der ligger inde med
den der 12 års single malt til 100 kr.?

Tom

Fra : mcloud

Dato : 02-11-05 19:22

Ja ,aldi i Brøndby lige efter krydset fra Roskildevej har set dem her til
aften
mvh mcloud

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 00:56

On 2 Nov 2005 07:00:10 -0800, Tom Jensen wrote:

> Mon der stadig er nogle Aldi'er på Kbh's vestegn der ligger inde med
> den der 12 års single malt til 100 kr.?

Hvad kalder de den? der er formentlig tale om en "noname", som kæden eller
grossisten kalder et eller andet eksotisk navn. Til 100 kr. er det
garanteret ikke en single malt fra et navngivet destilleri.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Aksel Petersen

Dato : 12-11-05 15:47

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grossisten kalder et eller andet eksotisk navn. Til 100 kr. er det
> garanteret ikke en single malt fra et navngivet destilleri.

Ja, ja den kan nu sagtens drikkes. Men når talen er om billig whisky er
der
også en hos Liddl - hedder forretningen vist - til
nogenlunde samme pris. Den hedder "Highland Speyside" - fra en lokalitet i
Highlandområdet - og er en single malt - 12 år gl.
fra Ben Bracken.
Prøv den!

Venligst
Aksel

Fra : Tom Jensen

Dato : 03-11-05 08:38

Kurt Hansen skrev:
> Hvad kalder de den? der er formentlig tale om en "noname", som kæden eller
> grossisten kalder et eller andet eksotisk navn. Til 100 kr. er det
> garanteret ikke en single malt fra et navngivet destilleri.

Næh den er tappet i Tyskland men den smager godt :) Er halvvejs
igennem den første flaske.
Er sikker på at den ikke vil falde igennem i en blind-test.

Tak for tippet - vil checke i Brøndby.

Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 10:50

On 2 Nov 2005 23:37:45 -0800, Tom Jensen wrote:

> Næh den er tappet i Tyskland men den smager godt :) Er halvvejs
> igennem den første flaske.

Enhver er salig med sin whisky. Hvis du virkelig kan lide dem, nyder den og
har det rart med at snuse og smage ud i alle kroge af din billige whisky,
vil du være et let offer, hvis du en dag (ved et uheld?) får en rigtig god
malt i mundhulen

> Er sikker på at den ikke vil falde igennem i en blind-test.

Nå ja, det er 100 kroners-folk altid
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tom Jensen

Dato : 03-11-05 11:29

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> vil du være et let offer, hvis du en dag (ved et uheld?) får en rigtig god

Jeg har skam smagt Laphroaig ol. og de smager fantastisk. Desværre har
tegnebogen også et ord at skulle have sagt .....
Hvis du kender et sted hvor jeg kan få dem billigt er jeg lutter
øren.

Laver I nogen sinde blindsmagninger i din whisky loge? :)

Til mcloud:
Aldi, Turpinsvinget har ikke flere, ej heller Aldi i Glostrup. Kan du
være lidt mere præcis end "lige efter krydset fra Roskildevej"?

Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 11:43

On 3 Nov 2005 02:29:26 -0800, Tom Jensen wrote:

> Jeg har skam smagt Laphroaig ol. og de smager fantastisk. Desværre har
> tegnebogen også et ord at skulle have sagt .....

Nu er Laphroaig og andre tørvede og røgede whiskies fra øen Islay
tilfældigvist lige min smag, men jeg kender mange der ikke kan fordrage
dem.

> Hvis du kender et sted hvor jeg kan få dem billigt er jeg lutter
> øren.

Der er vist ingen steder i Danmark hvor god whisky bliver solgt til fast
lavpris. Jeg sparer da også hvor jeg kan, og hvis flyvende venner ikke har
opbrugt deres kvote, eller hvis min vej falder forbi Tyskmandsland, køber
jeg gerne en flaske eller to der.

> Laver I nogen sinde blindsmagninger i din whisky loge? :)

Jeg er ikke så meget loge-/laug-engageret. Sidder for det meste og pimper
med mig selv og konen i weekenden

Men jadda.... blindsmagninger er skam en yndet sport i "logerne".
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tom Jensen

Dato : 03-11-05 12:35

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> opbrugt deres kvote, eller hvis min vej falder forbi Tyskmandsland, køber

Hvad koster Laphroaig i Tyskland og hvilke af butikkerne fører den og
de andre Islay's?

Synes aldrig at jeg ser dem i de glittede fra grænsehandlerne.

Mvh
Tom Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 13:26

On 3 Nov 2005 03:34:34 -0800, Tom Jensen wrote:

> Hvad koster Laphroaig i Tyskland og hvilke af butikkerne fører den og
> de andre Islay's?
>
> Synes aldrig at jeg ser dem i de glittede fra grænsehandlerne.

Grænsekiosker er nok ikke det rigtige sted at købe whisky. Hvis du vil have
et stort udvalg til absoult gode priser, er der f.eks. Weinquelle i
Hamborg.

Calles Vinlager i Süderlügum, Heiligenhafen og Flensborg har en liter 10
års Laphroaig til 240 kr. (svarende til 168 kr. for 70 cl.). Man skal dog
se sig godt for dernede. Noget er rigtig billigt, mens andet koster næsten
det samme som i Danmark.
http://www.calle-vinlager.dk/whisky.php?land=Skotland&bogstav=l
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 03-11-05 18:08

"Tom Jensen" <tom.jensen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad koster Laphroaig i Tyskland og hvilke af butikkerne fører den og
> de andre Islay's?

Laphroaig kommer på tilbud dernede engang imellem - for et par måneder siden
var der 1 liter til 200 kr (70cl = 140 kr)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-11-05 14:46

Kurt Hansen wrote:

> Grænsekiosker er nok ikke det rigtige sted at købe whisky. Hvis du vil have
> et stort udvalg til absoult gode priser, er der f.eks. Weinquelle i
> Hamborg.

Citti har også et ret stort udvalg.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-11-05 14:46

Tom Jensen wrote:

> Hvad koster Laphroaig i Tyskland og hvilke af butikkerne fører den og
> de andre Islay's?

Citti.

mvh

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 17:32

Christian B. Andresen wrote:

> Citti.

De har faktisk et rigtig, rigtig fornuftigt udvalg af mange slags alkohol.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Tom Jensen

Dato : 15-11-05 10:13

Aksel Petersen skrev:
> [...]
> nogenlunde samme pris. Den hedder "Highland Speyside" - fra en lokalitet i
> Highlandområdet - og er en single malt - 12 år gl.

Tak for tippet - smagte den i aftes og er en god del bedre end Aldis.
Og i modsætning til Aldis er den tappet i Skotland på et navngivet
destilleri (Clydesdale Skotch Whisky Co.).

Tom
(En snes flasker tilbage i Lidl, Herlev .....)