Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Har banken oplysningspligt?
Fra : popper2222

Dato : 02-11-05 11:06

Hvis der røg f.eks. 250.000 kr ind på min konto fra et "ukendt sted"
altså ikke fra familie eller noget.

oplyser banken det så til SKAT? Hvis de gør, hvor storer beløb gør
de det så ved?, gør de det ved f.eks 3000kr ?

Fra : Christian

Dato : 02-11-05 20:17

"popper2222" <BenJohnson22@gmail.com> wrote in message
Hvis der røg f.eks. 250.000 kr ind på min konto fra et "ukendt sted"
altså ikke fra familie eller noget.

oplyser banken det så til SKAT? Hvis de gør, hvor storer beløb gør
de det så ved?, gør de det ved f.eks 3000kr ?

uden at være sikker så har terrorlovgivningen taget højde for den slags
ting...

Fra : KNT

Dato : 02-11-05 20:30

Hvorfor skulle banken dog interesse sig for det?

Det er kun når der dukker noget mistænkeligt op, som man indberetter og
checker nærmere. Det kunne være der pludselig kom et stort beløb fra
udlandet til en person på lav indtægt. Det er naturligvis bankerne egen
forretningsgang, som fastlægger hvornår et beløb / indbetaling skal anses
for mistænkeligt samt bankmedarbejderens dømmekraft.

At der kommer et par hundrede tusinde kunne jo skyldes mange ting - f.eks.
at du har solgt en bil. Det er jo ikke ulovligt.

Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-11-05 21:01

In article <436913de$0$47010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, KNT wrote:
> Hvorfor skulle banken dog interesse sig for det?

fordi de har indberetningspligt ved mistanke om hvidvaskning / sorte penge.

> [...]
>
> At der kommer et par hundrede tusinde kunne jo skyldes mange ting - f.eks.
> at du har solgt en bil. Det er jo ikke ulovligt.

Næh, men det kan resultere i en granskning.