Kan man bruge Clearwire 15km vest for Købe~
Fra : _paul

Dato : 02-11-05 14:04

Når man bestiller et Clearwire-modem til 999kr skulle man gerne være sikker
på at det virker.
På internet kunne jeg ikke finde noget kort over dækningsområdet omkring
København.
Jeg ringede så til Clearwire. Den søde dame i telefonen fik min adresse, ca
15 km sydvest fra centrum. Jo der er 100% dækning forsikrede hun....

Nogen, som kan bekræfte det???
Eller er der nogen som ved hvor de har deres sendemast(er) i Kbh. Det gør en
stor forskel for mig om det er ved Nordhavn, der hvor Clearwire har
hovedsæde, eller om der er midt i hovedstadsregionen.?

I 'det med småt' står der at Clearwire ikke giver garanti for at
signalstyrken er lige god allevegne. Er den for svag får man ikke pengene
tilbage. Først når der er kunder nok i dit område vil Clearwire bekoste
opsætning af en ny sendemast. Sådan forstår jeg Betingelsernes tekst.
Så der er grund til at være forsigtig. I starten i hvert fald....

Fra : Henning

Dato : 02-11-05 14:52

On Wed, 2 Nov 2005 14:04:09 +0100, "_paul" <ingen@fup.dk> wrote:

> [...]
>Jeg ringede så til Clearwire. Den søde dame i telefonen fik min adresse, ca
>15 km sydvest fra centrum. Jo der er 100% dækning forsikrede hun....

Bestil via nettet og få det leveret med post, så har du som
udgangspunkt 14 dages returret.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : _paul

Dato : 02-11-05 15:18

> Bestil via nettet og få det leveret med post, så har du som
> udgangspunkt 14 dages returret.
>

> Henning
> hsb(at)image.dk

Jo, men der er bare det at Clearwire formulerer sig sådan at de 999kr
muligvis er et oprettelsesgebyr. Et sted står der at modem'et er deres
ejendom.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-05 15:39

_paul skrev:

> Jo, men der er bare det at Clearwire formulerer sig sådan at de 999kr
> muligvis er et oprettelsesgebyr.

Glem returretten. Hvis de ikke leverer det aftalte, kan du ophæve
aftalen. Det betyder at du skal stilles præcis som før aftalen
blev indgået - altså have alle penge tilbage.

>Et sted står der at modem'et er deres ejendom.

Det er meget normalt, men hvorfor skriver du det?

--
/Bertel

Rikke Mølgaard - en stemme der fortjener at blive hørt:
http://www.rikkemoelgaard.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-05 15:29

Henning skrev:

> Bestil via nettet og få det leveret med post, så har du som
> udgangspunkt 14 dages returret.

Der er to års reklamationsret som man kan benytte hvis en vare
eller tjenesteydelse ikke virker. Den er ikke begrænset til 14
dage.

Returretten er nyttig ved varer som er i orden, men som man af en
eller anden grund alligevel ikke vil have. Og den forsvinder i
samme øjeblik man tager en tjeneste i brug (hvis ikke før) som er
lavet specielt til én selv, som f.eks. et bestilt webhotel, et
telefonabonnement, et internetabonnement osv.

Fra : Michael Bruun

Dato : 02-11-05 18:50

> Der er to års reklamationsret som man kan benytte hvis en vare
> eller tjenesteydelse ikke virker.

To år reklamationsret - på en tjenesteydelse???

/ Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-05 19:10

Michael Bruun skrev:

> To år reklamationsret - på en tjenesteydelse?

Ja, selvfølgelig. Troede du da at firmaet kunne nøjes med at
levere i 14 dage, og så lukke for forbindelsen?

Fra : Michael Bruun

Dato : 02-11-05 20:16

> Ja, selvfølgelig. Troede du da at firmaet kunne nøjes med at
> levere i 14 dage, og så lukke for forbindelsen?

Det har ikke noget med reklamationsret at gøre. Parterne indgår en aftale om
levering af en tjenesteydelse, og det udløser selvfølgelig en pligt til at
levere det aftalte produkt. Den pligt gælder i hele aftalens løbetid, og er
selvfølgelig ikke begrænset til de to års reklamationsret, der gælder for
løsørekøb. Troede du da, at firmaet efter udløbet af dine to år pludselig
ikke længere var forpligtet til at levere en fungerende internetforbindelse?

/ Michael

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 02-11-05 15:13

"_paul" <ingen@fup.dk> wrote in news:RP2af.563$%P6.38@news.get2net.dk:

> [...]
> Clearwire bekoste opsætning af en ny sendemast. Sådan forstår jeg
> Betingelsernes tekst. Så der er grund til at være forsigtig. I starten

"Det er sådan, at du i bestillingsprocessen skal indtaste din adresse,
hvorefter der bliver beregnet om der er dækning på din adresse. Hvis der er
dækning på adressen, kan du komme videre med bestillingen. Hvis ikke der er
dækning kan du heller ikke bestille."

Citat: en tekniker hos Clearwire jeg har snakket med

mvh
Lars

PS: jeg var også nysgerrig efter dette :)

Fra : PØLLE

Dato : 02-11-05 17:02

Dækning, så læs her http://www.telemetro.dk/wimax.htm

Pølle

Fra : _paul

Dato : 02-11-05 19:46

> Dækning, så læs her http://www.telemetro.dk/wimax.htm
>
> Pølle

Det jeg har brug for er et geografisk kort over københavnsområdet. Kan ikke
opdrive det nogen steder.
De skriver at det dækker 5-50km. Bliver man klogere af det?

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 03-11-05 09:59

"_paul" <ingen@fup.dk> wrote in news:bQ7af.649$m22.259@news.get2net.dk:

> Det jeg har brug for er et geografisk kort over københavnsområdet. Kan
> ikke opdrive det nogen steder.
> De skriver at det dækker 5-50km. Bliver man klogere af det?

Hej Paul

Jeg tror ikke de udleverer et kort over dækningen, da konkurrenterne jo så
bare kan kopiere og lave deres markedsføring ud fra dette.

mvh
Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-05 17:30

klart,. men hvor går grænsen? Radiodækning har jo meget med lokale
forhold, og placering...

Lyder ikke til de sådan specielt har testet hvor de i praktisk har
dækning!

Fra : Jens G

Dato : 02-11-05 18:02

On 2 Nov 2005 08:30:08 -0800, "Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com>
wrote:

>klart,. men hvor går grænsen? Radiodækning har jo meget med lokale
>forhold, og placering...

Da jeg på et tidspunkt var til et møde hvor en sælger fra Danske
Telecom præsenterede deres løsning, havde han et kort med hvor han
viste hvordan de kunne dække vores område.

Der var helt klart topografi med i deres vurdering, og med
farveangivelse af hvor man ville kunne modtage med indendørs antenne,
udendørs, og hvor der slet ikke ville kunne modtage.

Det så ud til at lokale forhold var taget med i betragtning, for det
var ikke bare grænser med en vis radius afstand til masten.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Anders

Dato : 06-11-05 20:45

_paul wrote:

> Når man bestiller et Clearwire-modem til 999kr skulle man gerne være
> sikker på at det virker.
> På internet kunne jeg ikke finde noget kort over dækningsområdet omkring
> København.

Du kunne på Clearwires hjemmeside prøve at indtaste fiktive adresser fx 1 km
nord, syd, øst og vest for din egen. På den måde må du kunne se om du bor
helt ude i kanten af det som de regner for deres dækningsområde.

Selv har jeg lige fået en wimax-box, og som man kunne forvente det, er der
kraftig signalstyrke (alle 5 lamper lyser) herinde hvor jeg bor i
Københavns centrum. Forbindelsen fungerer foreløbig fint, bortset fra at
downloadhastigheden vist er lige i underkanten af de 256 kbit/s de lover -
og at de tilsyneladende ikke har nogen tilknyttet news-server - begge dele
er til at leve med til 99 kr./mdr.

Derimod skulle mit kolonihavehus i Herlev ca. 15 km nordvest for Kbh. være
uden for dækningsområdet. Så jeg håber de får stillet nogle flere master op
inden næste sommer. Det vil unægtelig være smart hvis man bare kan tage sin
internetforbindelse med derud i tasken.

Anders

Fra : Frans Meyer

Dato : 07-11-05 12:08

"Anders" <fiktiv@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> _paul wrote:
>
> og at de tilsyneladende ikke har nogen tilknyttet news-server - begge dele
> er til at leve med til 99 kr./mdr.

Jeg har fundet den på: news.dansketelecom.com

Yes - .com !

vh
Frans

Fra : Anders

Dato : 07-11-05 19:39

Frans Meyer wrote:
> Jeg har fundet den på: news.dansketelecom.com
>
> Yes - .com !

Bingo, det var "com"et der snød mig.

Har dog i mellemtiden fundet en anden gratis server (news.sunsite.dk) der
ser ud til at være lige så god.

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 07-11-05 12:52

Anders <fiktiv@adresse.dk> wrote in

> [...]
> lover - og at de tilsyneladende ikke har nogen tilknyttet news-server
> - begge dele er til at leve med til 99 kr./mdr.

Prøv news.clearwire.dk...

mvh
Lars

Fra : _paul

Dato : 07-11-05 19:45

> [...]
> op
> inden næste sommer. Det vil unægtelig være smart hvis man bare kan tage

Jeg har testet mod sydvest: de tager bestillinger i 2665-Vallensbæk, men
ikke i Ishøj. Så det ligner en grænse ved ca 15km fra centrum. Du har måske
en ½ chance i Herlev.
Jeg undrer mig over at de ikke oplyser noget om dækningsområdet. Det
behøver ikke være et landkort. Bare en liste over postnumre, samt oplysning
om mastens placering.
Man frygter at de ikke rigtigt har testet dækningsområdet endnu. At de
yderste kunder bliver prøvekaniner ?
Relateret spørgsmål:
fik du en manual med din Wimaxx.boks? Står der ikke noget om mulighed for
udendørs antenne? Kan man købe en ?
Allerede første dag efter lanceringen skrev jeg en email til kundeservice
med samme spørgsmål. Intet svar.